اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905134474210874

آلمان

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

کد: 139905134474210874

https://bit.ly/2DfyJaG

، تهران , (اخبار رسمی): شاخص های سلامت، امنیت و به طور کلی کیفیت زندگی در کشور آلمان به گونه ای است که سالیانه چند شهر این کشور می توانند در بین 10 شهر برتر جهان دارای جایگاه ثابت باشند.

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان
مهاجرت به آلمان

آلمان بدون شک یکی از قدرتمندترین و زیباتری کشورهای اروپایی است و جمعیت زیادی سالیانه بنا بر دلایل متفاوت راهی این کشور می شوند

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به آلمان، قبل از هر گونه اقدام قانونی به شما کمک خواهد کرد تا در تصمیم گیری خود دچار اشتباه نشوید.

آلمان بدون شک یکی از قدرتمندترین و زیباتری کشورهای اروپایی است و جمعیت زیادی سالیانه بنا بر دلایل متفاوت راهی این کشور می شوند. شما نیز بارها شنیده اید که کشور آلمان بهترین کشور قاره اروپا است اما شرایط برای همه افراد یکسان نیست و برخی از افراد نمی توانند از زندگی خود در این کشور لذت ببرند.  بدون شک امکانات موجود در کشور آلمان می تواند برای بسیاری از افراد دارای جذابیت های فراوانی باشد اما بدون شک تفاوت هایی در کشور آلمان وجود دارد که سبب می شود از جذابیت این کشور برای بسیاری از افراد کاسته شود.

مهاجرت به آلمان

سالیانه جمعیت زیادی برای ادامه زندگی خود به کشور آلمان مهاجرت می کنند و اجازه زندگی قانونی در این کشور را بدست می آورند. همه مهاجران غیراروپایی برای «مهاجرت به آلمان» به ویزای این کشور نیاز خواهند داشت اما دریافت اجازه اقامت برای شهروندان اروپایی برای مهاجرت به این کشور کافی است.

مهاجرت به کشور آلمان را به طور کلی می توان به دو مهاجرت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی کرد. مهم ترین روش های مهاجرت به کشور آلمان عبارتند از:

• مهاجرت برای کارآموزی

• مهاجرت برای کاریابی در آلمان

• مهاجرت برای شرکت در دوره های آموختن زبان آلمانی

• مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان

• مهاجرت از طریق کار به آلمان

• مهاجرت از طریق خویش فرمایی

• مهاجرت برای شرکت در دوره های بلند مدت زبان آلمانی

• مهاجرت برای پیوستن به همسر و والدین به آلمان

• مهاجرت علمی به آلمان

• مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به آلمان

• مهاجرت از طریق پناهندگی به آلمان

روش های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد اما به دلیل اینکه آن انواع مهاجرت نهایتا به اقامت در کشور آلمان ختم نمی شود، از ارائه آن ها خودداری کرده ایم.

افراد از طریق روش های مهاجرت کوتاه مدت نمی توانند به اقامت کشور آلمان دست پیدا کنند بلکه می توانند از این طریق مسیر مهاجرت بلند مدت خود به کشور آلمان را فراهم سازند. امروزه «مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل» و کار به عنوان دو دلیل اصلی مهاجرت به این کشور شناخته می شوند.

مزایای مهاجرت به آلمان

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان بی شمار است و ما در تلاشیم تا مشخص ترین مزایا و معایب این عمل را مورد بررسی قرار دهیم. مهم ترین مزیت مهاجرت به کشور آلمان را می توان در دریافت اجازه اقامت در اتحادیه اروپا جستجو کرد. زمانی که فردی به مدت 5 سال اقامت قانونی در کشور آلمان داشته باشد، می تواند اقامت خود در این کشور را، در صورت دارا بودن شرایط مالی مناسب، بدست آورد. از دیگر مزایای مهاجرت به کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•  تحصیل رایگان در آلمان

•  سیستم حمل و نقل عمومی قدرتمند

•  دسترسی به فرصت های شغلی فراوان

•  دسترسی به خدمات شهری

•  دسترسی به خدمات درمانی مناسب

•  موقعیت جغرافیایی مناسب

•  سرزندگی و نشاط عمومی

•  امکان سفر به نقاط مختلف جهان بدون نیاز به گذرنامه

بررسی مزایای مهاجرت به آلمان

در بخش قبلی، برخی از مزایای موجود در رابطه با مهاجرت به کشور آلمان را بیان کردیم و حال به تشریح برخی از این موارد خواهیم پرداخت. نکته اول در رابطه با مزایای این کشور، امکان «تحصیل رایگان در آلمان» است به طوری که همه افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های عمومی کشور آلمان را دارند، می توانند از به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.

سیستم حمل و نقل عمومی در کشور آلمان به توسعه بسیار زیادی رسیده است به گونه ای که در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور آلمان دسترسی به سیستم پیشرفته حمل و نقل وجود دارد به گونه ای که بسیاری از شهروندان آلمان تمایلی به استفاده از اتومبیل شخصی ندارند. خدمات شهری در کشور آلمان نیز به سادگی در سراسر این کشور در دسترس است و افراد برای رفع نیاز های خود کمتر به سفرهای بلند مدت درون شهری نیاز نخواهند داشت. امکانات تفریحی در شهرهای مختلف آلمان نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و همین مسئله سبب سرزندگی شهری در آلمان می شود.

از دیگر مزایای مهمی که زندگی در آلمان برای افراد ایجاد می کند، امکان استفاده از خدمات بیمه درمانی در این کشور است. پایین بودن سطح نرخ بیکاری در کشور آلمان به گونه ای است که یافتن شغل در این کشور کار دشواری نیست و همه کارفرمایان باید کارکنان خود را تحت پوشه بیمه درمانی قرار دهند تا استفاده از تمامی خدمات درمانی (بجز عمل های زیبایی) در این کشور رایگان شود.

آلمان از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در شرایطی قرار دارد که افراد در یک بازه زمانی کوتاه می توانند به بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی سفر کنند. در صورتی که فردی بتواند به صورت قانونی 5 سال در کشور آلمان بماند، می توانند بدون نیاز به ویزا به این کشورها سفر کنند.

معایب مهاجرت به آلمان

هیچ پدیده ای در جهان بدون عیب نیست و مهاجرت به کشور آلمان نیز به عنوان یک پدیده دارای معایبی است. یکی از بزرگ ترین مسائلی که در بررسی مزایا و معایب مهاجرت به آلمان باید مورد توجه قرار بگیرد، زبان آلمانی است. افرادی که به کشور آلمان مهاجرت می کنند باید حتما به زبان آلمانی تسلط داشته باشند چرا که مردم آلمان، حتی در صورت تسلط، به ندرت به زبان انگلیسی صحبت می کنند. یادگیری زبان آلمانی یکی از دشوار ترین زبان های رایج جهان است.

از دیگر معایب کشور آلمان می توان به بالا بودن سطح مالیات در این کشور اشاره کرد به گونه ای که در بسیاری از موارد، میزان مالیات بر درآمد در کشور آلمان به 35 تا 40% می رسد. یکشنبه های تعطیل آلمان یکی دیگر از معایب این کشور است به طوری که در این روز کمتر فرصتی برای خرید برای شما بوجود می آید. در صورتی که فردی روز یکشنبه وارد کشور آلمان شود و خوراکی برای خوردن نداشته باشد، شاید تا شروع روز دوشنبه نتواند برای خوردن چیزی تهیه کند.

سیستم حمل و نقل عمومی در کشور آلمان بسیار پیشرفته است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد با این وجود اگر فردی به دوچرخه سواری و پیاده روی علاقمند باشد، برای زندگی در آلمان تا حدودی دچار مشکل می شود چرا که در بسیاری از خیابان های کشور آلمان عبور از خیابان کار بسیار دشواری است و محل عبور عابر پیاده در خیابان های اصلی با فاصله ای بسیار زیاد از هم طراحی شده است. یکی دیگر از مسائلی که شاید زندگی در آلمان را برای بسیاری سخت کند، حس شوخ طبعی بسیار کم مردم آلمان است.

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

سابقا به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به آلمان به صورت جداگانه پرداختیم و مواردی را که نقش بیش تری در زندگی افراد خواهند داشت را مورد ارزیابی قرار دادیم. تصمیم نهایی به عهده متقاضی است تا با بررسی همه جوانب، تصمیم درستی در رابطه با مهاجرت خود اتخاذ کند. با این وجود باید اشاره داشت که کشور آلمان، پس از بررسی فاکتور های مختلف زندگی، بدون شک یکی از برترین کشورهای جهان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویزا نیو

موسسه مهاجرتی ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای با تجربه و بین المللی در اروپا ، کانادا ، امریکا و استرالیا سعی دارد تمامی امور حقوقی مهاجرت ( کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی، اخذ انواع اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت، مشاوره حقوقی به امور مهاجرین و پناهندگان و …) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی