اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905204483514794

روانکاری بلبرینگ ها

روانکاری بلبرینگ ها

کد: 139905204483514794

https://bit.ly/3445eUj

، تهران , (اخبار رسمی): ساچمه های بلبرینگ بصورت دائمی چه سیستم روشن باشد چه خاموش تحت تاثیر بارگذاری و نیروی عمودی ناشی از وزن اتصال شافت هستند. در صورت دینامیک و زمانیکه ماشین روشن می شود ساچمه بلبرینگ تحت تاثیر نیروی های بیشتر بوده و دائم در حال غلتش و حتی در صورتیکه دچار سایش شود به حالت لغزش نیز می رسد.

روانکاری بلبرینگ ها
گریس و زوانکاری بلبرینگ

روانکاری بلبرینگ ها بطور کلی در دو شکل گریس کاری و روغن کاری انجام می شود. بسته به نوع ، سرعت زاویه ای و شکل قرارگیری ساچمه از انواع روغن و گریس برای روانکاری استفاده می شود

از این رو اتفاقی که در ساختار داخلی بلبرینگ ها در اثر دوران شافت ها می افتد گردش اجزای بلبرینگ با سرعت زاویه بسیار بالا می باشد که حداکثر این سرعت برای انواع مختلف متناسب با سایز و سایز ساچمه ها متفاوت می باشد. سرعت زاویه ای و دورانی بالای اجزای داخلی بلبرینگ سبب می شود تا این قطعات بر روی یکدیگر سایش پیدا کرده نه تنها به سرعت از بین بروند بلکه بر اثر اصطکاک ایجاد شده حرارت بالایی را نیز تولید کنند. از این رو تمامی انواع بلبرینگ نیاز به روانکاری دارند که این روان کننده در برخی موارد روغن و برخی دیگر از موارد گریس ها می باشد. استفاده از روان کننده بلبرینگ سبب ایجاد یک فیلم باریکی از روغن و یا گریس بین ساچمه بلبرینگ  و کونس و کیج شده و میزان اصطکاک و حرارت را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. برای بلبرینگ های بدون غلاف بیرونی در برخی موارد از روغن و برخی دیگر از موارد از گریس استفاده می شود و برای اغلب بلبرینگ های دارای غلاف از گریس استفاده می شود که دارای ویسکوزیته بالایی است. گریس بلبرینگ ها در انواع بسیار گوناگونی با پایه های فلزی مختلف مانند گریس پایه لیتیم، گریس پایه کلسیم، گریس پایه پتاسیم و .... تولید می شود. گریس بلبرینگ با پایه های مختلف دارای قابلیت های حرارتی مختلفی بوده و در بازه های دمایی مختلفی عمل می کند.

شکل قرارگیری ساچمه بر روی قفسه از مهمترین عوامل انتخاب روان کننده بلبرینگ ها محسوب می شود. اغلب بر روی بلبرینگ کف گرد که در آن ساچمه ها بر روی سطحی تخت می نشینند از روغن که ماندگاری بالاتری بر روی سطح واشر شکل بلبرینگ کف گرد دارد استفاه می شود حال آنکه در مورد بلبرینگ و رولبرینگ استوانه ای که اختلاف سطح بین موقعیت مکانیکی ساچمه ها وجود دارد اغلب از گریس استفاده می شود. گریس ها بر حسب سرعت زاویه ای و حرارتی که در ساختار بلبرینگ و رولبرینگ ایجاد می شود از انواع مختلفی استفاده می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بلبرینگ و رولبرینگ رول استحکام

وارد کننده و عرضه کننده انواع بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان های صنعتی. انواع بلبرینگ کف گرد، بلبرینگ شیار عمیق و تماس زاویه ای، رولبرینگ های استوانه ای، نیدل برینگ و رولبرینگ های بشکه ای در سایز ها و برند های مختلف. انواع یاتاقان و یاتاقان بلبرینگ ها با برند های SKF, FAG, TIMKEN, KOYO, NTN, NACHI . مشاوره خرید انواع بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان برای کاربری های مختلف بر روی ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، بلبرینگ ماشین آلات راهسازی و بلبرینگ خودرو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید