اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906034513213814

مهمترین علل درد مفاصل در زنان و راه های پیشگیری از آن

کد: 139906034513213814

https://bit.ly/2YBtE3Y

، اصفهان , (اخبار رسمی): تفاوت های ساختاری بدن زنان و مردان نیز در ابتلای آن ها به برخی از انواع درد مفاصل موثر است. اگر واضح تر بگوییم، سهم قابل توجهی از علت درد مفاصل در زنان را مکانیسم بدن آن ها شامل می شود.

مهمترین علل درد مفاصل در زنان و راه های پیشگیری از آن
مهمترین علل درد مفاصل در زنان و راه های پیشگیری از آن

چاقی مهم ترین علت درد مفاصل در زنان و مردان است

محققان دلایل متعددی را برای درد مفاصل در زنان بیان می کنند، اما هرچه بیشتر بررسی کنیم، در نهایت علت درد مفاصل در زنان به یکی از موارد زیر برخواهد گشت:

  • فیزیولوژی بدن بدن زنان به شکلی طراحی شده که از عهده زایمان برآید؛ به همین دلیل تاندون های قسمت های تحتانی بدنشان نسبت به مردان قابلیت کشسانی بیشتری دارد. اما این ویژگی خود علت درد مفاصل در زنان در دراز مدت است؛ چرا که دامنه ی حرکت مفاصل خانم ها کمی بیشتر از مردان است و در نتیجه، با توجه به اینکه که مفاصل پایداری و ثبات کمتری دارند، مستعد آسیب بیشتری می شوند. همچنین چون استخوان ران خانم ها پهن تر از زانوهایشان است، مفاصل زانوها مانند مردان، کاملا در راستای عمود  قرار نمی گیرد. که این عامل هم درمان درد مفاصل را با مشکلاتی همراه می کند وهم در صورت عدم تحرک در دراز مدت، بیماری هایی همچون آرتروز را ایجاد خواهد کرد.
     
  • ژن ها، پلی به سمت بیماری ها بنظر میرسد که آرتروز در بین افراد یک خانواده به ارث می رسد و ارتباط ژنتیکی نزدیکی بین زنان درگیر آرتروز در یک خانواده وجود دارد. علت درد مفاصل در زنان همیشه ژن ها نیستند. زنانی که مادران آن ها بیماری های مفصلی دارند، احتمالا در همان مفاصل و در حدود همان سن و سال به آرتروز دچار خواهند شد. محققان دریافته اند که آرتروز دست و زانو از نظز ژنتیکی با هم مرتبط اند. متاسفانه درمان درد مفاصل در موارد این چنینی دشوار و حتی غیرممکن است.
     
  • هورمون ها دانشمندان بر این باورند که هورمون ها روی غضروف های مفاصل تغییرات ایجاد می کنند. این تعییرات باعث حرکت هموار و نرم استخوان ها می شوند و از درد حین حرکات مفصلی جلوگیری می کنند. در سنین پیش از یائسگی نمی توان هورمون ها را علت درد مفاصل در زنان دانست؛ چرا که هورمون استروژن از التهاب غضروف ها جلوگیری می کند. التهاب می تواند منجر به آرتروز شود. اما پس از یائسگی که سطح هورمون استروژن پایین می آید، غضروف ها این قدرت حفاظت را از دست می دهند و ریسک ابتلا به آرتروز بیشتر می گردد. در این صورت برای درمان درد مفاصل از هورمون های جایگزین استفاده می شود؛ اما عموما کارآیی بالایی ندارند.
     
  • چاقی و عدم تحرک تکیه گاه بدن زانوها هستند. زمانی که فرد با مصرف بیش از حد مواد غذایی چاقی را به جان می خرد، در حقیقت فشاری چند برابری را به مفاصل خود وارد می کند. آمار نشریه دیلی میل نشان می دهد که چاقی مهم ترین علت درد مفاصل در زنان و مردان است. شاید بتوان در مورد علل دیگر از روش های درمانی استفاده نمود؛ اما درمان درد مفاصل در این مورد به دلیل آسیب شدید و ساییدگی مفصلی غیرممکن است و در بیشتر موارد نیاز به جراحی دارد.

**جهت مشاهده راه های درمان درد مفاصل و داروهای مورد نیاز به مقاله درمان درد مفاصل در سایت فدولا سر بزنید !!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی