اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009035543113814

آیا ورزش و اصلاح رژیم غذایی می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد؟

کد: 140009035543113814

https://bit.ly/3nUtTnG

، اصفهان , (اخبار رسمی): به گزارش مدیکال نیوز، کبد چرب بیماری اکتسابی است که به دلیل شیوه زندگی کم تحرک، مصرف غذاهای چرب، شیرین و پرکالری بوجود می ‌آید. در کبد چرب بیش از 8 تا 16 درصد از وزن کبد را بافت چربی تشکیل می دهد. دو نوع کبد چرب الکلی و غیر الکلی وجود دارد که بعدا به آن ها خواهیم پرداخت.

آیا ورزش و اصلاح رژیم غذایی می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد؟
درمان کبد چرب با طب سنتی

کبد چرب الکلی به دلیل مصرف الکل ایجاد می شود. تجمع بیش از اندازه آهن در بدن و چاقی، احتمال ابتلا به کبد چرب الکلی را افزایش می‌ دهد. تحقیقات نشان می دهد که داروها معمولا در درمان کبد چرب ناتوان هستند و برای کاهش مدت زمان درمان کبد چرب باید به راه حل های طبیعی روی آورد. 

درمان کبد چرب بدون دارو در ایالت آریزونا
تحقیقی که در ایالت آریزونا انجام شد نشان دارد که اگر فرد به طور متوسط روزانه 20 دقیقه ورزش کند می تواند احتمال ابتلا به کبد چرب را تا 68.3 درصد کاهش دهد و همچنین در صورت ابتلا به این بیماری مدت زمان درمان کبد چرب او تنها یک الی دو ماه در مراحل اولیه طول خواهد کشید.


سریع ترین راه درمان کبد چرب براساس تحقیقات بزرگ ترین کلینیک پزشکی دنیا
محققان کلینیک مایو طی یک بررسی 5 ساله برروی 654 فرد به این نتیجه رسیدند که اگر فرد به طور متوسط در هفته به میزان 10 درصد مصرف کالری و چربی خود را کاهش دهد مدت زمان درمان کبد چرب او تا 58 درصد کاهش می یابد. با توجه به این بررسی ها و هزاران مقاله دیگر به این نتیجه می رسیم که سریع ترین راه برای درمان کبد چرب افزایش تحرک و اصلاح شیوه تغذیه ای است.

کدام داروها مدت زمان درمان کبد چرب را کاهش می دهند؟
همان گونه که اشاره شد، به دلیل متفاوت بودن گرید کبد چرب در بیماران مختلف، نمی توان عددی کلی را برای زمان درمان کبد چرب ارائه نمود. حتی در بسیاری از مقالات علمی نیز با دید چند سویه و بسته به شرایط به مدت زمان درمان کبد چرب نگاه می شود. دانشمندان پیوسته در حال تحقیق برای کشف دارویی برای درمان قطعی این عارضه و یا حتی کاهش مدت زمان درمان آن هستند که به نتایجی هم دست یافته اند.


اسید نورورسادیاکسیکالیک و کاهش مدت زمان درمان کبد چرب
محققان اتریشی یک تحقیق جدید برای بررسی تاثیر اسید نورورسادیاکسیکالیک بر کبد چرب آغاز کردند. در این تحقیق سعی شد که از طریق مهار سنتز و ترشح کلسترول از کبد و نیز به وسیله مهار جذب کلسترول از جدار دستگاه گوارش، از درصد اشباع چربی کبدی کاسته شود. پژوهشگران این دارو را روی 200 داوطلبان مبتلا به کبد چرب به مدت 3 ماه آزمایش کردند. نتایج نشان داد دوز مناسب این دارو یک روش موثر برای کاهش مدت زمان درمان کبد چرب است.


داروی URMC-099 یک تحول درمانی
دانشمندان دانشگاه راچستر در تحقیقات خود موفق به کشف دارویی شدند که یکی از شایع ترین بیماری‌ های کبد یعنی کبد چرب را درمان می ‌کند. دارویی موسوم به URMC-099 در این بررسی مورد آزمایش قرار گرفت. هریس گلبارد سرپرست این تحقیق می گوید:« توانایی این دارو برای کاهش میزان پاسخ سیستم ایمنی، به کبد اجازه می‌دهد تا کبد روند عملکرد عادی خود را به دست آورد و همچنین مدت زمان درمان کبد چرب به کمتر از 2 ماه برسد.». این دارو هنوز وارد فاز تست انسانی برای درمان کبد چرب نشده است.

مصرف چه داروهایی برای کبد چرب مضر است؟
آمار نشان می دهد که مصرف خودسرانه برخی از داروها، خود راهی برای ایجاد کبد چرب هستند. عموما همه داروها عوارض جانبی خاص خود را دارند و به اعضای مختلف بدن آسیب می‌ رسانند که کبد نیز از این امر مستثنی نیست. در این میان می ‌توان به داروهای ضد درد و تب ‌بر اشاره کرد که مهم ترین داروهای مضر برای کبد چرب هستند. لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد استامینوفن یا داروی پاراستامول ممکن است به بروز اختلالات کبدی منجر شود.

مولکول پاراستامول بعد از هضم شدن، در کبد به متابولیت سمی تبدیل می ‌شود که دریافت روزانه بالای 4 گرم از این ترکیب باعث آسیب به سلول‌های کبدی می‌ شود. درمان کبد چرب ناشی از مصرف بی رویه داروها هم کمی سخت است. سازمان بهداشت جهانی لیستی را منتشر کرده است که در آن به تعدادی از داروهای مضر برای کبد چرب اشاره شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان