اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011215699613814

بهترین راه های درمان روماتیسم چشمی چیست؟

کد: 140011215699613814

https://bit.ly/3JkK9pR

، اصفهان , (اخبار رسمی): روماتیسم چشمی یک بیماری با دلایل مختلف است که پزشک تنها با بررسی شواهد بالینی بیمار می تواند بهترین راه های درمان روماتیسم چشمی را انتخاب کند؛ اما آنچه در رفرنس های پزشکی به آن اشاره می شود، این است که درمان های رایج به یکی از اشکال زیر هستند:

بهترین راه های درمان روماتیسم چشمی چیست؟
درمان روماتیسم چشمی

انواع روماتیسم چشمی
بسیاری از انواع روماتیسم چشمی مزمن هستند. منظور از مزمن بودن این است که با شدت شروع نمی شوند که با سرعت درمان شوند؛ بلکه به تدریج شروع و مدت زمان درمان آن ها طولانی است. پزشکان با شناخت نوع یووئیت، مناسب ترین راه های درمان روماتیسم چشمی را انتخاب می کنند. انواع روماتیسم چشمی به شرح زیر هستند:

  • روماتیسم چشمی قدامی:  التهاب عنبیه به تنهایی و یا التهاب عنبیه و جسم مژگانی. این مورد شایع‌ ترین نوع روماتیسم چشمی است.
  • روماتیسم چشمی میانی:  التهاب جسم مژگانی 
  • روماتیسم چشمی خلفی : التهاب مشیمیه که معمولا بدون درد است و همچنین راه های درمان روماتیسم چشمی برای این مورد کم هستند.
  • روماتیسم چشمی منتشر: به التهاب در همه لایه های چشم گفته می شود. درمان روماتیسم چشمی منتشر در بسیاری از موارد ناممکن است و باید به داروها امید داشت.

 

بهترین راه های درمان روماتیسم چشمی چیست؟
روماتیسم چشمی یک بیماری با دلایل مختلف است که پزشک تنها با بررسی شواهد بالینی بیمار می تواند بهترین راه های درمان روماتیسم چشمی را انتخاب کند؛ اما آنچه در رفرنس های پزشکی به آن اشاره می شود، این است که درمان های رایج به یکی از اشکال زیر هستند:

  • استفاده از دارو های استروئیدی

بیشتر روماتیسم های چشمی را می توان با دارو های استروئیدی درمان کرد. دارویی به نام پردنیزولون معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته دارویی با اخلال در عملکرد طبیعی سیستم ایمنی کار می کنند، بنابراین دیگر مواد شیمیایی که باعث التهاب می شوند را آزاد نمی کند. اشکال استفاده از کورتیکواستروئیدی ها عبارت است از:

  • قطره های چشمی

رایج ترین شکل درمان روماتیسم چشمی با کورتیکواستروئید، قطره ها هستند. البته قطره ها می توانند فشار را در چشم افزایش دهند.

  • تزریقات کورتیکواستروئیدی

یکی دیگر از راه های درمان روماتیسم چشمی، تزریقات کورتیکواستروئیدی است. اگر روماتیسم چشمی وسط یا پشت چشم دارید، یا قطره چشمی کورتیکواستروئیدی برایتان عمل نمی کند، ممکن است به تزریقات کورتیکواستروئیدی نیاز داشته باشید.معمولا تنها به یک تزریق نیاز دارید و تزریق اثرات جانبی قابل توجه ندارد.

  • قرص ها و درمان روماتیسم چشمی

قوی ترین شکل کورتیکواستروئید هستند. معمولا در صورتی استفاده می شوند که قطره چشمی کورتیکواستروئید و تزریقات کورتیکواستروئیدی جواب ندهند. قرص ها می توانند منجر به دامنه وسیعی از عوارض جانبی شوند؛ به همین دلیل آخرین مرحله درمان در نظر گرفته می شوند.

  • درمان عفونت

اگر عفونت باعث روماتیسم چشمی شده، راه های درمان روماتیسم چشمی بر این اساس انتخاب می شوند. ویروس ها می توانند با داروهای ضد ویروسی درمان شوند، عفونت های باکتریایی می توانند با آنتی بیوتیک ها و عفونت های قارچی با داروهای ضد قارچ درمان شوند.

  • داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن

داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن، با کنترل سیستم ایمنی و اختلال در فرآیند التهاب کار می کنند. اگر درمان دیگر باعث عوارض جانبی قابل توجهی شد، می توان از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن نیز استفاده کرد. این داروها، درمان روماتیسم را سرعت می بخشند.

  • جراحی و درمان روماتیسم چشمی

جراحی ویتروکتومی، گاهی برای درمان روماتیسم چشمی نیاز می شود. انتخاب جراحی در مواردی است که درد شدید داشته باشید. درد شدید، ناشی از عفونت های خاص می باشد. در این عمل، زجاجیه خارج می شود تا التهابات درونی کاهش یابد. در طول این جراحی، مایعات درون چشم به طور موقت با یک حباب هوا و یا مایعی جایگزین خواهد شد. در نهایت، زجاجیه به طور طبیعی جایگزین خودش خواهد شد. شاید این عمل یکی از بهترین راه های درمان روماتیسم چشمی باشد؛ اما ممکن است عوارض به شدت زیادی داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان