اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210047742413814
در دسترس نیست

قیمت قهوه خام به چه عواملی وابسته است؟

کد: 140210047742413814

، اصفهان , (اخبار رسمی): به‌عنوان هتل‌ دار، رستوران‌ دار، صاحب کافه یا هر کس دیگری که قهوه سرو می‌ کند، همه ما می‌ خواهیم فقط بهترین‌ ها را سرو کنیم. حتی پس از انتخاب دستگاه‌ های پیشرفته و قهوه ممتاز، عوامل دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که می توانید به طور مداوم یک فنجان قهوه عالی ارائه کنید.

قیمت قهوه خام به چه عواملی وابسته است؟
قیمت قهوه خام به چه عواملی وابسته است؟

1. تازگی دانه های قهوه
یکی از مهمترین جنبه های یک قهوه خوب، خود دانه آن است. هر چه قهوه تازه تر، بهتر! پس از برشته شدن، دانه های قهوه با قرار گرفتن در معرض اکسیژن، شروع به کهنه شدن می کنند. روست‌ کننده‌ های قهوه معمولاً سعی می‌ کنند با بسته‌ بندی دانه‌ های قهوه در کیسه‌ های گاز گرفته شده، با جلوگیری از ورود اکسیژن به داخل کیسه، از اکسید شدن دانه های رست شده پیشگیری کنند. اما این موضوع که بسته بندی بدین شکل، چقدر قرار است موثر واقع شود، جای بحث دارد. این جاست که اهمیت خرید قهوه خام به چشم می آید. با خرید قهوه خام، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید که پس از گذشت مدت کوتاهیی، قهوه های خریداری شده قرار است عطر و طعم کهنگی به خود بگیرند. با این حال، باز هم تازگی دانه های قهوه، همیشه حرف اول را می زند. عوامل دیگری که می‌ توانند باعث کهنه شدن دانه‌ های قهوه شوند، نور، رطوبت و گرما هستند؛ بنابراین مهم است که قهوه‌ تان را پس از باز کردن کیسه به‌ درستی نگهداری کنید.

2. عرضه و تقاضا
قیمت قهوه خام نیز تقریباً به طور کامل به عرضه بستگی دارد تا تقاضا. چرا که تقاضا، پارامتری نسبتاً غیرکششی است و به صورت خطی افزایش می‌ یابد و بنابراین ممکن است تولیدکنندگان جدید به شدت بر قیمت قهوه تأثیر بگذارند.

3. نوع دانه های قهوه
اگر می خواهید به صورت تخصصی یک نوع قهوه خاص را خریداری کنید، باید به دنبال نام های عربیکا و روبوستا در بازار باشید. ویژگی های هر کدام از این دانه ها را پیش از این ذکر کردیم و همانطور که گفته شد، در موارد بسیاری دانه های عربیکا و روبوستا به صورت مخلوط شده عرضه می شوند. بنابراین وضعیت در مورد قهوه های غیرتخصصی که ترکیبی از هر دو نوع دانه قهوه مشهور هستند، تا حدی متفاوت است. عربیکا که بیشتر دم‌ نوش‌ های مرغوب قهوه را تولید می‌ کند؛ اما روبوستا، طعم ضعیف تری دارد. محتوای کافئین بالاتر و طعم تلخ و دودی تر، از سایر ویژگی های بارز و شاخص دانه های روبوستا است.

4. برند قهوه
حتما شنیده اید که یک تولید کننده نان برندش را می خورد! در دنیای قهوه هم کم نیستند برندهایی که بخاطر معروفیت و سابقه و پیشینه دور و درازی که در صنعت قهوه دارند، بسیار سرشناس شده اند و حتی کسانی که قهوه خور ماهری نیستند نیز نام این برندها را به خوبی می شناسند. پس برندی که برای خرید قهوه خام انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. سعی کنید میان بودجه خود، کیفیت قهوه خریداری شده و سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت مانند برندینگ، یک تعادل مناسب برقرار کنید تا بتوانید در کنار پرداخت هزینه مناسب، به یک فنجان نوشیدنی لذت بخش دست یابید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی