اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906134528310874

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

کد: 139906134528310874

https://bit.ly/325mZ40

، تهران , (اخبار رسمی): از میان 261 کشور دنیا تنها تعدادی از آن ها با تولد فرزند فرد خارجی در خاک کشورشان، به او حق شهروندی و تابعیت می‌دهند. کانادا نیز یکی از محدود کشورهای توسعه یافته است که به نوزادان متولد شده در قلمرو خود، تابعیت بی قید و شرط می دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند
مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

توجه داشته باشید که والدین کودک متولد شده در کانادا، ازهیچ مزیت خاصی برای دریافت اقامت دائم کانادا برخوردار نمی شوند

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند | یکی از روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند است که مورد استقبال برخی از علاقه مندان مهاجرت قرار می گیرد. اما خوب است که پیش از تولد فرزندتان در یک کشور خارجی، ابتدا اطلاعات مورد نیاز را در این زمینه کسب کنید. چرا که داشتن اطلاعات لازم باعث می شود که دچار مشکل نشوید و بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی از این روش برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری استفاده کنید. اولین چیزی که باید مورد برسی قرار دهید قانون تابعیت بر اساس اصل خاک و یا اصل خون است. شاید ندانید که این قانون در چه مورد است.

اصل خاک

اصل خاک یا همان Jus soli یکی از روش های کسب تابعیت می باشد که بر اساس آن هر نوزادی که در قلمرو یا سرزمین یک کشور دیگر متولد شود؛ تابعیت یا شهروندی آن کشور را به طور خودکار دریافت می‌ کند. در واقع اصل خاک به معنی اعطای تابعیت به آن دسته از نوزادانی است که در خاک کشور دیگری متولد شده باشند. البته همه کشورها تابع اصل خاک نیستند و اگر پدر و مادری در خاک آن کشور صاحب فرزند شوند به آن ها تابعیت را اهدا نمی کنند. تنها برخی از کشورها تابع اصل خاک هستند.

اصل خاک بیشتر در کشورهای مهاجرپذیر مورد قبول می باشد. در حقیقت این کشورها به کنوانسیون کاهش بی‌ تابعیتی پیوسته اند و به افرادی که در کشتی، هواپیما، قلمرو یا در آسمان و محدوده هوایی آن کشور متولد شوند حق شهروندی و تابعیت می‌ دهند. فرد متولد شده از تمامی حقوق شهروندی آن کشور برخوردار می شود و این حقوق هیچ ارتباطی به ملیت، شهروندی یا نوع اقامت قانونی یا غیرقانونی والدینش ندارد و گذر زمان نمی تواند بر حقوق شهروندی فرد تاثیر بگذارد.

اصل خون

اصل خون بر خلاف اصل خاک می باشد که روش دیگری برای اعطای تابعیت است. بر اساس اصل خون هر فرزندی که دارای پدر یا مادر تبعه کشور مقصد باشد تابعیت آن کشور را می گیرد. برخی از کشورهای دنیا نیز ترکیبی از اصل خاک و اصل خون را در نظام تابعیتی خود دارند. در واقع در اصل خون تابعیت بر اساس ملیت یک یا هر دو والدین فرزند تعیین می شود.

تابعیت کانادا و تولد فرزند

تابعیت کانادا بر پایه اصل خاک است و از طریق تولد فرزند در کانادا بدست می آید. حقوق شهروندی و تابعیت کانادا با تولد در قلمرو این کشور ایجاد می شود. یعنی اگر والدین نوزاد به کانادا بروند و فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند، فرزندشان یک شهروند کانادایی محسوب می شود که از کلیه حق و حقوق شهروندان این کشور به طور قانونی بهره مند می گردد.

متاسفانه برخی کشورها مانند هند، استرالیا، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ایسلند، نیوزیلند، اسپانیا و انگلیس برای «حق خاک» محدودیت گذاشته‌ اند و مصوب کرده اند که حداقل یکی از والدین باید تابعیت آن کشور را داشته باشند. اما کشورهای کانادا، آمریکا، آرژانتین، برزیل، مکزیک و … بر قانون تابیعیت حق خاک پایبند هستند.

اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا

از میان 261 کشور دنیا تنها تعدادی از آن ها با تولد فرزند فرد خارجی در خاک کشورشان، به او حق شهروندی و تابعیت می‌دهند. کانادا نیز یکی از محدود کشورهای توسعه یافته است که به نوزادان متولد شده در قلمرو خود، تابعیت بی قید و شرط می دهد. اگر نوزادی در کانادا متولد شود، از تابعیت کانادایی برخوردار می‌ شود، حتی اگر والدین او هیچ کدام شهروند کانادا نباشند و تابعیت کانادایی نداشته باشند. کودک متولد شده در خاک کانادا به طور اتوماتیک شهروند کانادا به حساب می آید. بنابراین افرادی که مقیم کانادا نیستند می توانند برای تولد فرزندشان به این کشور بیایند.

مزایا و حقوق تولد فرزند در کانادا

حقوق و مزایایی که قانون تابعیت کانادا برای تولد فرزند در این کشور در نظر گرفته به شرح زیر است:

حق اقامت در کانادا

حق سفر به کانادا در هر زمان بدون نیاز به ویزا

دریافت حق تحصیل رایگان

برخورداری از مزایای اجتماعی کشور کانادا

توجه داشته باشید که والدین کودک متولد شده در کانادا، ازهیچ مزیت خاصی برای دریافت اقامت دائم کانادا برخوردار نمی شوند و اگر والدین نوزاد متولد شده در کانادا بخواهند همراه با فرزندشان در این کشور بمانند، باید ویزای اقامت موقت داشته باشند. یعنی ویزای کار کانادا، ویزای دانشجویی کانادا یا ویزای مهمان و در ضمن مشروط بر این که واجد شرایط دریافت این گونه ویزاها باشند. از این رو اکثر والدینی که نوزاد متولد کانادا دارند همراه نوزادشان به کشور خودشان باز می گردند؛ چرا که می دانند زمانی که کودک به اندازه کافی بزرگ شود، می تواند برای زندگی، کار یا تحصیل به کانادا بازگردد و زندگی جدیدی را شروع کند.

در حقیقت نوزاد هم می تواند در کانادا بماند و هم در خاک کشور خودش. ولی چون به دلیل پایین بودن سن نیاز به مراقبت دارد، تا زمان بزرگسالی و توانمندی به کانادا می رود. حتی می تواند در سن 18 سالگی اسپانسر شیپ والدین، اعضا خانواده، پدربزرگ و مادربزرگ خود شود تا آن ها نیز به کانادا مهاجرت کرده و با او زندگی کنند.

تولد فرزند در کانادا یک شرایط عالی را برای این کودکان فراهم می کند. چرا که این کودکان شهروند کانادا به شمار می روند. همچنین تابعیت این کشور را دارند و هر زمان که بخواهند می توانند به کانادا برگردند و زندگی بهتری داشته باشند.

همه ‌نوزادان متولد خاک کانادا، به جز نوزادان دیپلمات‌ ها، طبق قانون شهروندی، تبعه‌این کشور محسوب می‌شوند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای عضو «گروه هفت» هستند که حق شهروندی و تابعیت را بر اساس محل تولد به نوزاد می دهند.

تولد فرزند در کانادا چه شرایط و قوانینی دارد؟

سفر به کانادا با هدف تولد فرزند در خاک این کشور غیر قانونی نمی باشد. افرادی که برای تولد فرزندشان به کانادا سفر می‌ کنند یا کسانی که به طور اتفاقی فرزندشان در کانادا به دنیا می آید، پس از تولد با نوزادشان به کشور خود برمی گردند. فرزند آن ها حق کار، تحصیل و اقامت کانادا را دارد و به همین دلیل زمانی که بزرگ شد، برای زندگی به کانادا بر می‌ گردد و همچنین می تواند زمینه اقامت والدینش را نیز فراهم کند.

البته اسپانسرشیپ شدن برای والدین به شدت محدودیت دارد. البته این امر برای افرادی که قصدشان از سفر به کانادا تولد فرزندشان است، موضوع مهمی نیست. ولی برای کسانی که در کانادا باردار می شوند، این یکی از نگرانی های اصلی به حساب می آید.
اگر شرایط تولد فرزند در کانادا را ندارید و به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا هستید، نگران نباشید؛ شما می توانید با توجه به میزان تحصیلات و نوع تخصص و سرمایه خود از روش دیگری برای مهاجرت به کانادا استفاده نمایید.

برای دریافت اقامت دائم کانادا باید اپلای کنید. یعنی باید درخواست اقامت دائم بدهید تا وقتی فرزند شما بالغ شد و شرایط لازم را پیدا کرد، اسپانسر شما شود. برای درخواست اقامت دائم، باید روند اپلای، مخصوص اقامت دائم را پیگیری نمایید و در صورتی که شرایط لازم را داشتید می‌ توانید درخواست شهروندی بدهید.

اما اگر اقامت دائم ندارید ولی می‌ خواهید مدتی در کنار فرزندتان باشید، می توانید اقامت موقت بگیرید، مهمان شوید و یا به صورت دانشجویی یا کاری، در صورتی که شرایط را دارید، اقدام نمایید. درست است که فرزندتان وقتی بزرگ شد می تواند به کانادا بازگردد، ولی شما به عنوان والدینش همچنان محدودیت دارید، چرا که فرآیند اسپانسر شدن فرزندتان برای شما نیاز به شرایط ویژه ای دارد.

اسپانسرشیپ والدین شدن چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم در سن ۱۸ سالگی فرزند می تواند اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگش شود تا آن‌ ها هم به کانادا بیایند. برای این که فردی بتواند اسپانسرِ فرد دیگری شود باید در کانادا زندگی کند و شرایط زیر را داشته باشد:

باید شهروند کانادا باشد.

باید در قانون بومیان کانادا به عنوان فرد بومی ثبت شده باشد.

دارای اقامت دائم کانادا باشد.

سوپر ویزا کانادا را داشته باشد.

باید بتوانید آن‌ ها را از نظر مالی ساپورت کند.

باید این اطمینان وجود داشته باشد که نیاز به کمک اجتماعی از جانب دولت ندارند.

باید نیازهای ضروری والدین و پدرپزرگ و مادربزرگ خود را تامین کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویزا نیو

موسسه مهاجرتی ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای با تجربه و بین المللی در اروپا ، کانادا ، امریکا و استرالیا سعی دارد تمامی امور حقوقی مهاجرت ( کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی، اخذ انواع اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت، مشاوره حقوقی به امور مهاجرین و پناهندگان و …) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی