اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906234549415090

درگاه پرداخت اینترنتی امن را تشخیص دهیم تا از کلاه برداری در امان باشیم

نحوه تشخیص امن بودن درگاه پرداخت

کد: 139906234549415090

https://bit.ly/3bRQBoG

، تهران , (اخبار رسمی): نکاتی امنیتی که در زمان پرداخت از روش درگاه اینترنتی باید رعایت کنیم تا صفحات پرداخت اصلی را از صفحات تقلبی تشخیص دهیم.

نحوه تشخیص امن بودن درگاه پرداخت
نکات امنیتی برای تشخیص امن بودن درگاه پرداخت اینترنتی

با توجه به گسترش تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، فعالیت های ما در دنیای مجازی رو به افزایش می باشد، از طرفی هم با همه گیر شدن کرونا سرعت تغییر سبک زندگی دو چندان گردیده است. از آنجایی خریدهای آنلاین و ریسک های موجود افزایش پیدا کرده اند، نکات و مسائلی را بررسی می شود تا امنیت و حق حریم خصوصی بیشتر رعایت شود.

از مسائل مهم در ایرانیان، عدم توجه به پیام ها و دسترسی های خواسته شده، استفاده از منابع نامعتبر، قبول کردن بدون دانستن می باشد. کلاه بردان و هکران اصولا روندی را در نظر می گیرند که تمام شواهد بصورت طبیعی رخ دهد. به طور مثال، صفحاتی کاملا شبیه درگاه های پرداخت معتبر ایجاد می کنند، یا از عنوان های جذاب و فریب دنده سعی در جذب کاربر را دارند. هر وقت شما را به کسب درآمد بیشتر، دریافت جایزه با فعالیت های کاذب، زیر مجموعه گیری و  … از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی دعوت کردند. ضرب المثل “هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره” را به یاد آورید و با کمی تامل متوجه خواهید شد فریبی در کار است.

ابزارهای پرداخت زیادی وجود دارد که از آنها استفاده می شود، افراد سود جو از این موضوع بهره می برند، با روش های متفاوت سعی دارند، اطلاعات پرداختی شما را دریافت کنند یا روند و داستانی را ایجاد کنند که شما مبلغی را به اشتباه به حساب آنها واریز نمایید. درگاه های پرداخت دارای بیشترین استفاده در بستر شبکه پرداخت کشور  است، نکات گفته شده در ادامه را مطالعه کنید و در زمان پرداخت و واریز وجه آنها را مورد ارزیابی قرار دهید.

نکات امنیتی پرداخت وجه خریدهای اینترنتی

برای پیشگیری از سرقت اطلاعات کارت شامل شماره کارت، رمز و دیگر اطلاعات کارت همچنین حفظ امنیت در تراکنش‌های خرید آنلاین، لازم است قبل از انجام خرید به چند نکته توجه شود :

۱ – مهم ترین نکته خودداری اکید از وارد کردن اطلاعات کارت در شبکه‌های اجتماعی، ربات‌ها، پیام‌رسان‌ها و نیز سامانه‌های پیامک تلفن‌همراه یا اپلیکیشن‌های موبایلی متفرقه

۲ –  توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir (دات شاپرک دات آی آر) به پایان می‌رسد.

۳ –   اغلب مرورگرها در کنار آدرس درگاه مجاز، قفل را نمایش می‌دهند.

۴ –   عدم نمایش تصویر قفل، یا نمایش قفل به رنگ قرمز یا با خط قرمز، یا پیغام خطا با مضمون خطای امنیتی و خطای SSL هنگام بارگزاری صفحه درگاه پرداخت، از نشانه های درگاه‌های غیرمجاز و ناامن است.

تصویر زیر نشان می دهد، چگونه در زمان ورود به صفحه درگاه پرداخت نکات گفته شده را بررسی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی

شرکت رایان پی یکی از زیر مجموعه های "هولدینگ بزرگ رایانمهر دانش سنج" که با بهره گیری از ظرفیت های بزرگ این هولدینگ و تجربه و توانایی سال ها هندل کردن تراکنش های شرکت های بزرگی مثل ایران سل, همراه اول, بانک ملت, به پرداخت, بانک پارسیان, آپک, رایتل, جیرینگ و ده ها شرکت پر تراکنش دیگر یکی از مطمئن ترین درگاه های پرداخت واسط را در بازار تجارت الکترونیک ایران ارائه می کند. همچنین با سابقه خوبی که در پشتیبانی از مشتریان B2C و B2B دارد پاسخگوی همیشگی تمامی نیاز های طرف های تجاری خود است...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]