اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106236524115090

کدام درگاه پرداخت را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید

بهترین درگاه پرداخت و مقایسه آنها

کد: 140106236524115090

https://bit.ly/3BfFhQz

، تهران , (اخبار رسمی): در دنیای امروز و رشد خرید و فروش اینترنتی، باعث شده است درگاه پرداخت برای دریافت هزینه خدمات بیشتر از قبل مورد استفاده قرار بگیرد، در این مطلب میخواهیم برخی از شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت بررسی کنیم تا با توجه به شرایط و نیاز کسب و کار شما بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین درگاه پرداخت و مقایسه آنها
نحوه عملکرد درگاه پرداخت در ایران

بهترین درگاه پرداخت از نظر کارمزد میتوان به نکست پی اشاره کرد و از نظر تسویه رایان پی و از نظر محبوبیت زرین پال، در بین شرکت های psp نیز اسان پرداخت، بانک ملت، سداد بهترین رتبه‌ها دارند.

به طور کلی در ایران دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد که با عنوان‌های درگاه مستقیم و درگاه واسط شناخته می‌شوند. در واقع 12 شرکت به‌صورت انحصاری اجازه ارائه‌ی خدمات پرداخت آنلاین زیر نظر سامانه شاپرک را دارند که به شرکت‌های PSP معروفند. در واقع زمانی که صبحت از درگاه مستقیم است، دریافت درگاه از این شرکت‌ها مد نظر است. درگاه واسط نیز همان طور که از خود واژه مشخص است، در حکم واسطی بین شما و یکی از 12 شرکت PSP تعریف می‌شود. در واقع شرکت‌های پرداخت‌یار که وظیفه‌ی تسهیل فرایند پرداخت را دارند می‌توانند با شرکت‌های  PSP  به‌صورت پیمانکاری قرار منعقد کنند و از طریق آنها خدمات بهتر و کامل‌تری را در زمینه‌ی پرداخت ارائه کنند.

بهترین درگاه پرداخت مستقیم (PSP)

در جدول زیر بر اساس داده‌های آماری شاپرک در شهریور ۱۴۰۰، شرکت آسان پرداخت پرشین بیش‌ترین درگاه پرداخت (ابزار پذیرش اینترنتی) را تا به حال ارائه داده است. این به آن معنا است که افراد زیادی از این شرکت، خدمات پرداخت اینترنتی دریافت کرده اند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، درصد پایداری یا درصد موفق بودن تراکنش‌ها در تمام شرکت‌ها حدود ۹۹.۹ می‌باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت از نظر پایداری همه‌ی شرکت‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارند. با توجه به این‌که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در آسان‌پرداخت پرشین بیش‌تر است به احتمال زیاد این درگاه پرداخت تعداد تراکنش‌های بیشتری را نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به داده آماری جدول زیر می توان نتیجه گرفت شرکت آسان پرداخت پرشین از نظر ارائه خدمات پرداخت اینترنتی بهترین گزینه است. از نظر محبویت درگاه پرداخت سداد، پاسارگارد و به پرداخت در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بهترین درگاه پرداخت واسط از نظر محبوبیت

برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط به سراغ محبوبیت برند آنها در موتور جستجو گوگل رفتیم و ۵ درگاه پرداخت معروف را باهم مقایسه کردیم،شما هم نیز می‌توانید از طریق اینجا به این ابزار دسترسی داشته باشید و از نظر میزان حجم جستجو عبارات یا اسامی برندهای مختلف را باهم مقایسه نمایید.

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، برندهای زرین پال، ایدی پی، رایان پی و زیبال را از نظر حجم جستجو باهم بررسی شده‌اند، همان طور که مشخص است زرین پال در بازه زمانی ۱۲ ماه، در اکثر مواقع بالاترین میزان جستجو را در بین دیگر برندها دارد و می‌توانیم بگوییم از نظر محبوبیت درگاه زرین پال بهترین شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط است. رتبه دوم را ایدی پی و به ترتیب زیبال، رایان پی و سیزپی خواهند بود.

کم‌ترین کارمزد مخصوص کدام درگاه پرداخت است؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که پذیرندگان در روند بررسی انتخاب بهترین درگاه پرداخت به آن توجه می‌کنند، میزان کارمزد دریافتی درگاه واسط در ازای هر تراکنش است. چنانچه بخواهید صرفاً بر اساس کم‌ترین میزان کارمزد شرکت ارائه دهنده‌ای را برگزینید، درگاه پرداخت مستقیم بهترین گزینه است اما اگر قصد انتخاب از شرکت‌های پرداخت یار را دارید، درگاه نکست پی گزینه‌ی مد نظر شما خواهد بود.

کارمزد، در واقع هزینه‌‌ای است که درگاه‌های بانکی بابت خدمات امن، معتبر و کاربردی خود دریافت می‌کنند. اکنون درگاه نکست پی ۱% مبلغ هر تراکنش تا سقف ۸۰۰ تومان را به عنوان کارمزد ارائه‌ی خدمات، از هر تراکنش کسر می‌نماید و این کارمزد حداکثر ۸۰۰ تومان می‌باشد که از کارمزد عملیات کارت به کارت هم کم‌تر است. در واقع کارمزد نکست پی در حال حاضر کم‌ترین نرخ کارمزد در شبکه پرداخت به‌شمار می‌رود. (تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱)

بهترین درگاه پرداخت برای شبکه‌های اجتماعی

اکنون که پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی توانسته، بازار دیگری را به تجارت الکترونیک معرفی کند، اهمیت استفاده از درگاه پرداخت مناسب این فضا نیز برجسته‌تر شده است.

با این وصف چنانچه شما یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دارید، بهتر است برای هر محصولی که در صفحه‌ی خود ارائه می‌دهید یک لینک پرداخت جداگانه بسازید. در این صورت این امکان فراهم‌ می‌شود که به جای ارائه شماره کارت بانکی به مشتریان، لینک پرداخت مخصوص را برای آن‌ها ارسال نمایید.

استفاده از لینک پرداخت مزایای گوناگونی دارد که از آن‌ جمله ایجاد وجهه‌ی حرفه‌ای‌تر برای کسب و کار شما و اعتمادسازی نزد مشتریان‌تان است. سرعت، سهولت و امنیت تراکنش‌ها نیز به کمک لینک پرداخت به بالاترین حد خود خواهد رسید و تجربه‌ی کاربری مطلوبی را برای مشتریان‌تان رقم خواهد زد.

با این اوصاف درگاه پی‌پینگ یکی از درگاه‌های پرداخت واسط دارای مجوز پرداخت یاری است که امکان ارائه‌ی لینک برای هر محصول؛ شامل تصویر، تعداد موجودی و جزئیات دیگر را دارد. بنابراین شما می‌توانید لینک محصولات را استوری کنید یا در دایرکت برای مشتریان ارسال کنید تا توضیحات کامل را مشاهده کنند و سپس از طریق همان لینک مبلغ مورد نظر را واریز کنند.

شما کدام درگاه پرداخت را انتخاب کرده‌اید؟

منبع : رایان پی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی

شرکت رایان پی یکی از زیر مجموعه های "هولدینگ بزرگ رایانمهر دانش سنج" که با بهره گیری از ظرفیت های بزرگ این هولدینگ و تجربه و توانایی سال ها هندل کردن تراکنش های شرکت های بزرگی مثل ایران سل, همراه اول, بانک ملت, به پرداخت, بانک پارسیان, آپک, رایتل, جیرینگ و ده ها شرکت پر تراکنش دیگر یکی از مطمئن ترین درگاه های پرداخت واسط را در بازار تجارت الکترونیک ایران ارائه می کند. همچنین با سابقه خوبی که در پشتیبانی از مشتریان B2C و B2B دارد پاسخگوی همیشگی تمامی نیاز های طرف های تجاری خود است...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه