اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107066546315090
در دسترس نیست

تسویه درگاه پرداخت یکی از معیارهای انتخاب شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت است.

تسویه کدام درگاه پرداخت بهتر است؟

کد: 140107066546315090

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله سعی کرده ایم انواع تسویه درگاه های پرداخت را بررسی کنیم و معیاری برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت از نظر تسویه داشته باشیم. تسویه آنی به دلایل امنیتی و همچنین سارگازی که دارد را برخی از پرداخت یارها با هزینه تسویه آنی ارائه می‌کنند.

 تسویه کدام درگاه پرداخت بهتر است؟
تسویه پرداخت یار

تسویه درگاه های پرداخت به طور کلی به صورت تسویه آنی، تسویه روزانه، هفتگی، ماهانه، تسویه گروهی و تسویه با تسهیم تقسیم بندی می‌شوند، معیار مدت زمان تسویه و هزینه را معیاری برای مقایسه می توان درنظر گرفت

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، هنگام استفاده از درگاه‌ پرداخت واسط، روش تسویه درگاه مورد نظر است. سرعت و امنیت تسویه و دسترسی به وجوه پرداختی توسط مشتریان، مسئله‌ای حیاتی برای هر کسب و کاری به‌شمار می‌رود. اگر نیاز دارید به طور جامع درگاه‌های پرداخت در ایران را مورد ارزیابی قرار دهید، مطالعه مقاله بهترین درگاه پرداخت در رایان پی را پیشنهاد می‌دهیم، زیرا علاوه بر ویژگی تسویه، با معیارهای محبوبیت، میزان تراکنش، پشتیبانی، کارمزد و… درگاه‌های پرداخت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

 با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله قصد داریم پس از بررسی روش‌های تسویه‌ی مشهورترین پرداخت‌یارهای داخل کشور، به این نتیجه برسیم که بهترین درگاه پرداخت از نظر تسویه کدام درگاه است؟ 

ویژگی‌های بهترین روش تسویه پرداخت‌یاری

پیش از بررسی و مقایسه‌‌ی روش‌های تسویه‌ی چند درگاه واسط مشهور و معرفی بهترین درگاه پرداخت از نظر تسویه، بهتر است ابتدا به طور کلی به این موضوع بپردازیم که اصولا بهترین روش تسویه در مدل پرداخت‌یاری، باید چه ویژگی‌‌هایی داشته باشد؟

پر واضح است مهم‌ترین فاکتور مهم که صاحبان کسب و کارها در زمینه‌ی تسویه به آن توجه خواهند کرد، مدت‌زمان انجام تسویه و سرعت واریز وجوه است. بنابراین می‌توانیم این‌طور نتیجه‌گیری کنیم که بهترین روش تسویه در مدل پرداخت‌یاری، الزاماً سریع‌ترین روش تسویه خواهد بود. در تمام پرداخت‌یارهای فعال، ما سه نوع روش تسویه بر اساس زمان واریز وجوه داریم که به ترتیب بیان خواهیم کرد:

تسویه‌حساب آنی : تسویه آنی با درخواست شما از طریق پنل مدیرتی تراکنش‌ها قابل انجام است و براساس قراردادهای بانکی، امکان تسویه آنی یا در نزدیکترین سیکل پایا قابل انجام است.

تسویه‌حساب روزانه: این تسویه حساب، محبوب‌ترین نوع تسویه‌ حساب در مدل پرداخت‌یاری است. در این روش در انتهای روز، ساعت ۲۴، تسویه‌ی همان روز انجام می‌شود و در سیکل پایا واریزی‌ها، مجموع وجوه تا ساعت ۱۷ به حساب بانکی پذیرنده واریز می‌گردد.

تسویه‌حساب هفتگی: در رده‌ی دوم محبوبیت قرار دارد. بر اساس آن پذیرنده می‌تواند به دلخواه خود یکی از روزهای هفته را انتخاب کند تا تسویه‌ حساب هر هفته، در همان روز انجام شود.

تسویه‌حساب ماهانه: این نوع تسویه حساب نیز به دلخواه پذیرنده انجام خواهد شد. پذیرنده یک روز از ماه را انتخاب می‌کند تا تسویه‌حساب هر ماه، در همان روز انجام شود.

تسویه گروهی : این نوع تسویه یک ویژگی تسویه است، که امکان این را می‌دهد شما با آپلود فایل افراد مرتبط به بصورت اتوماتیک و گروهی حقوق کارمندان، واریز مشتریان متفاوت را انجام دهید.

تسویه با تسهیم : تسهیم زمانی کاربرد دارد که کسب‌وکار شما داری چندین شریک و ذی‌نفع باشد که در این صورت با استفاده از قرارداد هوشمند امکان تقسیم و توزیع هر شریک انجام می‌گردد.

ذکر این نکته در این‌ قسمت از مقاله‌ی معرفی بهترین درگاه پرداخت از نظر تسویه الزامی است که اصولا در روش تسویه پرداخت‌یارها تمام درخواست‌های تسویه‌ی ثبت شده تا ساعت ۲۴ هر شب، روز بعد در سیکل شاپرکی ساعت ۱۳:۴۵ تسویه خواهند شد.

در واقع در مدل پرداخت‌یاری، ما تنها با یک سیکل تسویه روبه‌رو هستیم. اما در عین‌حال محدودیت مبلغ واریز و تعداد درخواست تسویه در این سیستم وجود ندارد و مجموع کل مبلغ تمام درخواست‌های تسویه‌ی ثبت شده تا ساعت ۲۴ هر روز، روز بعد، به‌طور قطع تسویه خواهند شد.

در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از پرداخت‌یارها امکان تسویه‌ی آنی در موارد ضروری را نیز برای پذیرندگان خود فراهم می‌کنند. در واقع در چنین مواردی که نیاز به واریز آنی وجود دارد، هزینه‌ای جداگانه علاوه بر کارمزد از پذیرنده دریافت می‌شود. 

روش تسویه درگاه پرداخت رایان‌پی

بر اساس روش تسویه‌ درگاه پرداخت رایان‌پی در انتهای هر روز کاری، مبلغ کل تراکنش‌های انجام شده، پس از کسر کارمزد تا ساعت ۱۱ روز کاری بعد به حساب پذیرنده واریز می‌شود. این روش تسویه تماما خودکار است و از دقت و امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. 

درگاه پرداخت رایان‌پی یک امکان ویژه نیز برای پذیرندگان فراهم آورده است.  قابلیت تسهیم است که می‌توان تسویه را با شرکا و ذینفعان نیز بصورت اتوماتیک ایجاد کرد و نیاز نباشد شما برای هر یک از شرکا بصورت دستی سهم آنها را واریز نمایید.

روش تسویه درگاه زرین پال

روش تسویه‌ی درگاه پرداخت زرین پال، به این صورت است که پس از کسر کارمزد تراکنش‌ها و تایید سقف موجودی قابل تسویه، در نهایت تا ساعت ۱۷ به حساب پذیرنده واریز می‌شود. این روش تسویه‌ در روزهای تعطیل به یک روز پس از روز تعطیل منتقل خواهد شد.

روش تسویه درگاه نکست پی

روش تسویه‌ درگاه پرداخت نکست‌پی از طریق سامانه پایا انجام می‌شود. بنابراین کارمزد پرداخت به روش پایا نیز در فرآیند تسویه کسر خواهد شد که از طرف بانک و بر اساس تعرفه‌ی بانک مرکزی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است. به علاوه تمام تسویه‌ها در درگاه نکست‌پی حداقل ۱۰ دقیقه و حداکثر ۱۲ ساعت پس از ثبت درخواست تسویه توسط پذیرنده، انجام خواهد شد. همچنین این امکان نیز برای پذیرندگان وجود دارد که روش تسویه‌ی خودکار را انتخاب کنند.

روش تسویه درگاه آی‌دی‌پی

در سازکار تسویه آی‌دی‌پی چنانچه درگاه یا وب سرویس پذیرنده به حساب بانکی او متصل باشد، تراکنش‌ها به صورت خودکار و تجمیعی، توسط شاپرک بانک مرکزی به روش‌های زیر واریز خواهد شد:

اگر تراکنش تا قبل از ساعت ۲۲ انجام شده باشد، وجوه در ساعت ۱۶:۳۰ روز بعد به حساب پذیرنده واریز خواهد شد.

اگر تراکنش بعد از ساعت ۲۲ انجام شده باشد، وجوه با یک روز تاخیر در همان ساعت ۱۶:۳۰ به حساب پذیرنده واریز خواهد شد.

اما چنانچه تراکنش های پذیرنده روی سوییچ عمومی انجام شده باشد، تسویه‌ی تراکنش‌ها حداقل ۷ روز کاری زمان خواهد برد. به طور کلی در روزهای تعطیل نیز تسویه انجام نمی‌شود.

روش تسویه درگاه زیبال

درگاه زیبال به منظور یاری رساندن به کسب و کارها مدت‌زمان تسویه حساب‌ها را کاهش داده است. تمام پذیرندگان زیبال و تمام کسب و کارهایی که نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی با تسویه سریع دارند، می‌توانند از خدمات تسویه زیبال بهرمند شوند.

بر اساس این قابلیت، تمام درخواست‌های تسویه به صورت روزانه انجام می‌شوند و درخواست‌های ثبت شده در هر روز نیز روز بعد و تا ساعت ۱۶ به حساب پذیرنده واریز خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی

شرکت رایان پی یکی از زیر مجموعه های "هولدینگ بزرگ رایانمهر دانش سنج" که با بهره گیری از ظرفیت های بزرگ این هولدینگ و تجربه و توانایی سال ها هندل کردن تراکنش های شرکت های بزرگی مثل ایران سل, همراه اول, بانک ملت, به پرداخت, بانک پارسیان, آپک, رایتل, جیرینگ و ده ها شرکت پر تراکنش دیگر یکی از مطمئن ترین درگاه های پرداخت واسط را در بازار تجارت الکترونیک ایران ارائه می کند. همچنین با سابقه خوبی که در پشتیبانی از مشتریان B2C و B2B دارد پاسخگوی همیشگی تمامی نیاز های طرف های تجاری خود است...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]