اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101155795015090

چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی

کد: 140101155795015090

https://bit.ly/3j4570Z

، تهران , (اخبار رسمی): چقدر راجع به درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات دارید؟‌ منظورمان یک تعریف کلی از یک فرم دیجیتالی نیست که به شکل معمول با آن سروکار دارید و تراکنش مالی خود را در آن انجام می‌دهید.

چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی
چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی
چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی
چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی
چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی
چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی

منظورمان در واقع این است که اگر شما دارنده‌ی یک کسب‌وکار اینترنتی یا فروشگاه‌ آنلاین هستید یا نه، اصلاً قصد دارید وارد بازار آنلاین بشوید، شاید در ارتباط با استفاده از درگاه پرداخت یک چیزهایی شنیده باشید.

حالا نکته این است که این روزها در روند فروش و در بازار رقابت اگر مسیر پرداخت هزینه‌‌ی کالا یا خدمات خود را به بهترین و با کیفیت‌ترین شکل در اختیار مشتری قرار ندهید به احتمال زیاد قافیه را ببازید و به مرور زمان تمام زحمت‌هایی که برای جذب مشتری کشیده‌اید به هدر برود. واقعاً حیف نیست؟ اگر جواب‌تان مثبت است که احتمالاً همین است برای این‌که از چند و چون درگاه پرداخت اینترنتی با خبر بشوید و اطلاعات کافی را در مورد ویژگی‌ها و مزایا و معایب و مسائل پیرامون آن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این  مقاله را از دست ندهید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چه کار می‌کند؟

بدون مقدمه‌ای می‌ر‌ویم سر اصل مطلب. درگاه پرداخت؛ سیستمی است که امکان تراکنش های مالی در بستر اینترنت را فراهم می کند. به این معنی که مشتریان شما می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک یا نرم افزارهای بانکی، اقدام به پرداخت آنلاین مبلغ اعلام شده به حساب شما کنند.

یک نرم‌افزار است که با قدم گذاشتن در میدان تراکنش‌‌های مالی یک جایی بین خریدار و فروشنده قرار می‌‌گیرد تا بعد از دریافت اطلاعات کارت خریدار و تایید آن مبلغ مورد نظر را از دست خریدار بگیرد و به دست فروشنده برساند. خب چه قابلیتی از این بهتر که بعد از انتخاب کالا یا خدمات از طرف مشتری انتقال وجه بدون مراجعه به بانک یا دستگاه‌های خودپرداز تنها از طریق یک گوشی مثلا همان‌طور که مشتری روی مبل خانه‌اش نشسته است، به راحتی انجام بشود؟

 البته اگر در فکر ایجاد یک درگاه پرداخت خوب و کارآمد در سایت یا فروشگاه اینترنتی خود هستید و می‌خواهید مطلع بشوید که پول واریزی دقیقا سر از کجا درمی‌آورد و در این مسیر چطوری به دست شما می‌رسد در درجه‌ی اول باید بدانید که درگاه‌های اینترنتی انواع مختلفی دارند اما به طور کلی در دو دسته‌ی درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط (غیر مستقیم) قرار می‌گیرند.

بررسی درگاه‌ پرداخت مستقیم

این درگاه‌ها از طریق شرکت‌هایPSP  به متقاضیان ارائه می‌شود. در واقع  خدمات درگاه پرداخت مستقیم به وسیله‌ی دوازده شرکت‌ PSP که لیست‌شان در سایت شاپرک تایید شده است طبق شرایط و الزاماتی در اختیار پذیرنده‌ها قرار می‌گیرد. شما به عنوان صاحب کسب‌وکار در صورت داشتن نماد اعتبار الکترونیکی یا همان اینماد می‌توانید با ارائه مدارک لازم مثل پروانه کسب اقدام به دریافت درگاه پرداخت مستقیم کنید تا به دنبال آن با استفاده از این درگاه‌ها مبالغ مورد نظر از طرف خریداران به شکل مستقیم به حساب شخصی‌تان واریز بشود‌.‌

درگاه مستقیم یک سرویس ارائه خدمات پرداخت برای کسب و کارها در بستر اینترنت می‌باشد و پرداخت و دریافت وجه را از طریق اینترنت ممکن می‌سازد که توسط یک ارائه دهنده خدمات پرداخت به نام PSP ارائه می‌شود، نام برند و سایت شما در صفحه درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود.

مزایای اصلی درگاه مستقیم

  • پول‌‌ واریز شده از طرف مشتری به حساب شخصی شما منتقل می‌شود.
  • تمام تراکنش‌ها بدون کارمزد هستند.
  • امنیت در درگاه‌های مستقیم بیشتر است.
  • اعتماد و اعتماد بیشتری را ایجاد می‌کند.

معایب درگاه پرداخت  مستقیم

  • داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد الزامی است.
  • ارائه اجاره نامه از محل فعالیت سایت الزامی است.
  • برای فعالیت در یک حوزه‌ی خاص باید مجوز لازم را از سازمان مربوط به کسب و کار ارائه بدهید.
  • مدت زمان دریافت درگاه پرداخت مستقیم 2 الی 3 هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کاری است.

بررسی درگاه‌ پرداخت واسط

در همین ابتدا باید بگوییم استقبال از این نوع درگاه‌ها بیشتر است. چرا؟ چون یک شرکت واسط به میان می‌آید و به دنبال آن برای داشتن این نوع درگاه‌ها مثل درگاه‌های مستقیم نیاز به گرفتن اینماد یا مجوزهای کسب‌وکار کنار می‌رود. این درگاه‌ها از طریق شرکت‌های واسط یا همان پرداخت‌یار به سرعت و تا ۲۴ ساعت در اختیار متقاضی قرار می‌گیرند و مبالغ واریزی مشتری شما در مرحله‌ی اول به حساب این شرکت‌ها واریز شده و بعد به شکل روزانه یا ماهانه با شما تسویه می‌‌شود.

برای کسب اطلاعات  بیشتر در مورد درگاه پرداخت واسط، می‌توانید به مقاله کامل و جامع درگاه واسط بانکی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

https://rayanpay.com/ساخت-درگاه-واسط-بانکی/

مزایای درگاه پرداخت واسط( پرداخت‌یار)

  • دریافت و فعال‌سازی سریع و آسان بدون نیاز به نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) و مجوزهای کسب‌وکار
  • امکان ایجاد صفحه‌ شخصی و درج لوگو و نام در صفحه پرداخت
  • اتصال به چند درگاه پشتیبانی از طرف شرکت واسط
  • گزارش گیری
  • و ارائه خدمات بیشتر پرداخت

معایب درگاه پرداخت واسط

  • برای تراکنش‌ها کارمزد ناچیز دریافت می‌شود
  • عدم امکان تسویه آنی (صورت داشتن حساب بانکی مناسب، امکان تسویه آنی وجود دارد)
  • تسویه در مدت زمان طولانی‌ توسط شرکت‌های واسط

ویژ‌گی ‌های کلیدی درگاه‌ پرداخت اینترنتی

کیفیت و ویژگی‌های یک درگاه پرداخت آن‌قدر مهم است که اگر در انتخاب آن دقت لازم را نداشته باشید شاید باعث رها شدن فرآیند خرید توسط مشتری بشود. بنابراین در ادامه به شش ویژگی کلیدی در درگاه پرداخت می‌پردازیم.

  1.  وجود امنیت: در استفاده از یک درگاه پرداخت آنلاین وجود امنیت حرف اول را می‌زند. این‌‌که از دیدگاه مشتری هم تجربه پرداخت قابل اعتماد به نظر برسد، اهمیت توجه به این ویژگی را دو چندان می‌کند. پس بهتر است به سراغ ارائه‌دهندگان معتبر بروید یا  تجربه‌ و نظرات پذیرنده‌های دیگر را پرس‌وجو کنید.
  2.  گزینه های پرداخت: آمار نشان می‌دهد ۳۰ درصد از مشتری‌ها اگر روش پرداخت مورد نظرشان ارائه نشود، آماده‌اند که از خرید منصرف بشوند؛ با توجه به نوع کسب‌وکارتان و نیاز مشتری درگاهی که چند روش مختلف برای پرداخت داشته باشد، می‌تواند این نیاز را برطرف کند. 
  3.  تناسب هزینه‌‌ها: استفاده از درگاه پرداخت هم مثل خیلی از خدمات دیگر، باعث ایجاد هزینه‌های خاصی برای پذیرنده‌ی آن می‌شود. مسلماً شما به‌عنوان متقاضی تمایل به پرداخت هزینه‌های کمتر یا استفاده‌ی رایگان از درگاه‌های پرداخت اینترنتی هستید. اما در این مورد باید به تناسب هزینه‌های دریافتی در مقابل خدماتی که ارائه می‌شود، توجه کنید. یادتان نرود که یکی از ویژگی‌های کلیدی یک درگاه مناسب این است در مقابل هزینه‌هایی که می‌گیرد خدمات مطلوبی هم ارائه کند. درگاه پرداخت معمولاً شامل هزینه‌ی معامله، هزینه‌ی حساب‌های تجاری و باز پرداخت و ... است.
  4.  فرآیند پرداخت آسان و کارآمد: تعداد مراحل و پنجره‌هایی که مشتری برای خرید خود باید طی کند یکی دیگر از عوامل ضروری برای تجربه‌ای روان است. یادتان بماند که امروزه افراد در فضای اینترنت خیلی وقت نمی‌گذارند و حوصله به خرج نمی‌دهند و به سرعت به سمت خرید از رقبا می‌روند. به دنبال درگاهی باشید که تا حد امکان ساده و کارآمد باشد، تا در طول مسیر ریسک منصرف شدن مشتریان خود را به حداقل برسانید.
  5.  پشتیبانی خوب: به این فکر کنید که ممکن است در مسیر دریافت یا پرداخت‌ها با پیچیدگی رو به رو بشوید. به طور حتم باید این پیچیدگی را به سرعت حل کنید یا حتی مشکلات کوچک و بزرگی که امکان دارد به وجود بیاید. درگاه‌هایی که پشتیبانی مناسبی را ایجاد می‌کنند مسلماً در کمترین زمان پاسخ‌گو خواهند بود.
  6.  بهینه‌سازی در گوشی همراه: امروزه اکثر مشتری‌ها و به طور کل کسانی که از درگاه پرداخت استفاده می‌کنند، بیشتر با گوشی همراه‌شان سر و کار دارند و تراکنش‌های مالی خود را از این راه انجام می‌دهند؛ بنابراین مطمئن بشوید درگاه پرداخت به شکل بهینه کار کند. به طور کلی مشتری از دست‌کاری‌های پیچیده یا وارد کردن اعداد طولانی در صفحه نمایش‌های کوچک دوری می‌کند.

اگر به دنبال بررسی بیشتر در زمینه ویژگی درگاه پرداخت هستید، می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

https://www.pinelabs.com/blog/features-to-look-for-in-an-online-payment-gateway

و در پایان باید بگوییم که با توجه به این‌که این روزها خیلی از افراد خرید‌های خود را به شکل آنلاین انجام می‌دهند، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی کارآمد جز نیازهای اساسی دارندگان کسب‌وکارهای اینترنی شده است، به همین دلیل ما در این مقاله به تعریفی از درگاه پرداخت و انواع آن پرداختیم و مطالبی را در ارتباط با ویژگی‌های کلیدی درگاه پرداخت ارائه دادیم.

همچنین بهتر است از خدمات شرکت‌های‌ پرداخت‌یار معتبر در ایران استفاده کنید برای نمونه می‌توانید به سایت شرکت پرداخت‌یار رایان پی به آدرس https://rayanpay.com که ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط و لینک پرداخت است، بروید و بعد ثبت نام و احراز هویت درگاه مد نظر خود را ایجاد نمایید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی

شرکت رایان پی یکی از زیر مجموعه های "هولدینگ بزرگ رایانمهر دانش سنج" که با بهره گیری از ظرفیت های بزرگ این هولدینگ و تجربه و توانایی سال ها هندل کردن تراکنش های شرکت های بزرگی مثل ایران سل, همراه اول, بانک ملت, به پرداخت, بانک پارسیان, آپک, رایتل, جیرینگ و ده ها شرکت پر تراکنش دیگر یکی از مطمئن ترین درگاه های پرداخت واسط را در بازار تجارت الکترونیک ایران ارائه می کند. همچنین با سابقه خوبی که در پشتیبانی از مشتریان B2C و B2B دارد پاسخگوی همیشگی تمامی نیاز های طرف های تجاری خود است...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]