اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906314568115152

مناطق ۲۲ گانه و تاثیر آن ها در سوددهی سرمایه گذاری املاک

کدام مناطق برای سرمایه گذاری املاک در تهران سود بیشتری دارد؟

کد: 139906314568115152

https://bit.ly/3nBNN4z

، تهران , (اخبار رسمی): سرمایه گذاری املاک در تهران یکی از پر سود ترین و پربازده ترین سرمایه گذاری هایی است که همواره نظر بسیاری از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را به خود جلب کرده است.

کدام مناطق برای سرمایه گذاری املاک در تهران سود بیشتری دارد؟
سرمایه گذاری ملک در تهران

طبق گزارش بانک مرکزی، منطقه 22 نسبت به پارسال و در مقایسه با سایر مناطق مثل منطقه 1، دارای رشد قیمت حدود دو برابری است در حالی که قیمت زمین در این منطقه نسبت به منطقه 1 ارزان تر است.

سرمایه گذاری املاک در تهران یکی از پر سود ترین و پربازده ترین انواع سرمایه گذاری است که از گذشته تا به امروز نظر بسیاری از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را به خودش جلب کرده است. علی رغم سود زیادی که این سرمایه گذاری برای افراد به همراه دارد، در برخی موارد نیز در صورت انتخاب اشتباه امکان زیان ده بودن آن وجود دارد. عواملی مثل نوسانات قیمتی و همچنین تغییر قیمت زمین یا عدم پذیرش و خرید ملک ساخته شده توسط مشتریان از جمله مواردی است که می تواند باعث زیان ده شدن این نوع سرمایه گذاری شود. در این بین شناخت مناطق مختلف تهران و تخمین ارزش ذاتی هر منطقه در تعیین میزان سود حاصل از سرمایه گذاری املاک در تهران نقش مهمی را ایفا می کند. در ادامه این مقاله به بررسی اجمالی و کوتاه در مورد مناطق مختلف تهران و مناطقی که ممکن است ارزش سرمایه گذاری بلند مدت را داشته باشند، پرداخته می شود.

مناطق 22 گانه و بررسی تاثیر آن ها در میزان سود دهی سرمایه گذاری املاک در تهران

برای سهولت در مدیریت انجام کارهای شهری و اموری مثل بودجه بندی و غیره، شهر تهران به 22 منطقه تقسیم بندی شده است.

بررسی ویژگی های منطقه ای و عواملی که بر قیمت مسکن در این مناطق تاثیر مستقیم می گذارد، می تواند در تعیین میزان سود دهی سرمایه گذاری املاک در تهران بسیار مهم باشد. برای این که این نوع سرمایه گذاری برای شما سود ده باشد، شما باید در ابتدا هزینه های جاری و احتمالی خود را از سرمایه و سود نهایی خود کسر کنید تا میزان سود دهی شما مشخص شود.

در واقع میزان سود دهی شما تا حدودی به قیمت مسکن بستگی دارد. قیمت مسکن به دو فاکتور عمده هزینه زمین و هزینه ساخت و ساز آن مرتبط است. البته عواملی نیز وجود دارند که از طرف خریدار می توانند در میزان قیمت مسکن تاثیر بگذارند، از جمله: نرخ شهرنشینی، نرخ اجاره بها، درآمد سرانه، اعتبارات بانکی، مالیات در بخش مسکن، نرخ رشد نقدینگی و غیره. در ادامه به بررسی اجمالی هر یک از این موارد پرداخته می شود.

هزینه زمین و تاثیر آن در میزان سود دهی سرمایه گذاری املاک 

هزینه خرید زمین تا حدود زیادی به تمایل زمین‌داران به فروش یا عدم فروش زمین خود بستگی دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده بر قیمت خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف تهران، به این نتیجه می‌رسیم که متراژ زمین و همچنین سال ساخت آن نیز از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در قیمت زمین است.

تاثیر هزینه ساخت و ساز بر سود دهی سرمایه گذاری املاک

اگر شما زمینی خریده باشید که نیاز به ساخت و ساز دارد و یا خانه ای خریده باشید که نیاز به تعمیرات دارد، هزینه های جاری ساخت و تعمیر می تواند بر سود دهی نهایی سرمایه گذاری شما تاثیر مستقیم داشته باشد. ثبات یا افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش قیمت واردات، افزایش قیمت تولید کننده از جمله عواملی است که در رشد یا ثبات قیمت مصالح نقش دارد.

سرمایه گذاری املاک در تهران در کدام مناطق بهتر است؟

یکی از نکاتی که هنگام سرمایه گذاری املاک در تهران باید به آن توجه داشته باشید میزان پیشرفت و رونق بازار آن منطقه است. عواملی مثل میزان جمعیت منطقه، وجود مراکز تفریحی و تجاری، وجود مناطق گردشگری مثل پارک ها و پروژه های مسکونی و تجاری جدید، از جمله مواردی هستند که در تعیین رونق خرید و فروش یک منطقه تاثیر مهمی دارند. برای مثال:

یکی از مناطق پر رونق این روز های تهران، منطقه 22 است که در غرب این شهر قرار دارد. این منطقه به دلیل ارزان تر بودن قیمت زمین و وجود پتانسیل های توریستی مختلف از جمله آبشار تهران، دریاچه چیتگر، مجموعه ورزشی آزادی، رود دره بوستان جوانمردان، پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی وردآورد، پارک جنگلی خرگوش دره و همچنین پروژه های مسکونی و گردشگری در حال ساخت مثل شهرک مدرن اسپرلوس و مروارید شهر، دارای ارزش بسیار زیاد و همچنین پیشرفت مناسب برای رشد سرمایه است.

دسترسی آسان به مترو وردآورد و همچنین دسترسی راحت به اتوبان حکیم و همچنین اتوبان تهران کرج، از دیگر مزایای این منطقه است. تمیزتر بودن آب و هوا در این منطقه به دلیل شرایط خاصی که دارد نیز می تواند برای مشتریان شما جذابیت دیگری باشد که به خانه ای که شما ساخته اید تمایل داشته باشند. از دیگر مزایای مناطقی مثل منطقه 22 تهران، نوساز بودن بافت شهری در آنها است.

مناطق مرکزی به دلیل بافت قدیمی تری که دارند، دارای انباشت جمعیت زیاد تر هستند؛ در حالی که مناطق جدیدتر به دلیل رعایت اصول مهندسی شهرسازی و همچنین جدید بودن مناطق، از نظر شهری و مهندسی دارای مناطق و زمین های مناسب تری هستند که همه این موارد در ترغیب مشتریان و افزایش رونق خرید و فروش که به طور مستقیم در قیمت نهایی زمین شما و سود نهایی سرمایه گذاری نقش دارند، موثر هستند.

طبق گزارش بانک مرکزی، منطقه 22 نسبت به پارسال و در مقایسه با سایر مناطق مثل منطقه 1، دارای رشد قیمت حدود 2 برابری است در حالی که قیمت زمین در این منطقه نسبت به منطقه 1 ارزان تر است. در نتیجه شما با هزینه کمتری زمین خود را خریداری می کنید و با قیمت مناسب تر به فروش می رسانید. همین موضوع می تواند سود دهی مناسبی در سرمایه گذاری املاک در تهران در منطقه 22 برای شما به همراه داشته باشد.

سخن آخر

به صورت کلی، یکی از ابتدایی ترین شروط هر سرمایه گذاری، بررسی محلی است که می خواهید در آن جا سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری املاک در تهران در صورتی که در منطقه مناسبی انجام شود، می تواند سود قابل توجهی برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد. عواملی مثل ارزش زمین و هزینه ساخت از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در میزان فروش و سود نهایی سرمایه گذاری شما است.

منبع: آکادمی شزوما

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی شزوما

سایت شزوما با ۲۱ سال تخصص به سرمایه‌گذاران، مشاورین و مدیران املاک کمک می‌کند سود و درآمدشان را سریع‌تر رشد بدهند. کار اصلی ما آموزش و مشاوره حقوقی، سرمایه‌گذاری و بازارسازی در املاک است. آکادمی شزوما یک مجموعه باتجربه، دانش‌محور و متشکل از افراد تاثیرگذار است که قادر به ارائه زنجیره کامل مشاوره و خدمات در زمینه‌های تبلیغات، برندینگ، بازاریابی، طراحی‌ سیستم فروش اینترنتی و دیجیتال‌مارکتینگ برای آژانس‌های مشاورین املاک و شرکت‌های مختلف ساختمانی و انبوه‌سازی است که تاکنون بیش از ۸۰۰ مشتری از مشاوره و خدمات این مجموعه بهره‌مند گردیده‌اند. شزوما جوان است و پرانرژی. اگرچه ۱۹ سالی می‌شود که کارش را شروع کرده ولی شزومایی‌ها هر روز با همان انرژی و شوق روز نخست دوباره کار می‌کنند. محصول ما صداقت و یاریگر بودن و در نهایت پیشبرد فروش همراه با شاخص‌های کلیدی عملکرد است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | شهر و جامعه