اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007255481415152

پر معامله‌ترین منطقه پایتخت

بیشترین رشد مسکن در کدام منطقه تهران است؟

کد: 140007255481415152

https://bit.ly/3Bc3tB8

، تهران , (اخبار رسمی): اگر قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید، بهتر است بدانید که انتخاب محصل مناسب برای سرمایه گذاری بسیار مهم است. اگر در مناطق نامناسبی سرمایه گذاری کنید، ملک را با قیمتی بیشتر از ارزش واقعی آن به شما می‌فروشند. همچنین در هنگام فروش ملک خود نیز دچار مشکل می‌شوید، زیرا کسی آن را از شما نمی‌خرد...

بیشترین رشد مسکن در کدام منطقه تهران است؟
بیشترین رشد مسکن در کدام منطقه تهران است؟

بیشترین رشد مسکن در کدام منطقه تهران است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در طول زندگی خرید خانه است. در حقیقت می‌توان گفت علاوه بر دغدغه، خرید خانه‌ یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی افراد نیز محسوب می‌شود. درصورتی‌که در جستجوی خرید و یا اجاره آپارتمان در تهران هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

در ادامه قصد داریم بهترین مناطق تهران که بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند و پر معامله‌ترین محله‌های تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

بر اساس گزارشات در رابطه با افزایش رشد قیمت مسکن در کلان‌شهر تهران، منطقه 22 تهران در طول شش ماه اخیر با 19.9% نرخ رشد، بیشترین میزان افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است. علاوه بر آن منطقه یک با نرخ رشد 18.7% رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ است.

این آمار بیانگر این موضوع است که منطقه 22 بیشترین میزان رشد قیمت ملکی را در ماه‌های اخیر به خود اختصاص داده است.

نکته بسیار مهم پیش‌بینی کارشناسان نسبت به تند شدن شیب افزایش قیمت منطقه 22 در ماه‌های آینده است. به نحوی که با توجه به اطلاعات موجود در سامانه کیلید و همچنین کارگروه آموزشی سرمایه‌گذاری شزوما، با اتمام زمین‌های خالی در منطقه 22 جهت برج سازی و به دنبال آن کاهش عرضه آپارتمان‌های پیش‌فروشی و حجم بالای تقاضای سرمایه‌گذاران واحدهای مسکونی، باعث افزایش چند برابری قیمت‌ مسکن در این منطقه از پایتخت خواهد شد.

بیشترین موارد رشد مسکن

لازم به ذکر است که بررسی‌های کارگروه مهندسی – حقوقی شزوما حاکی از آن است که رشد قیمت مسکن در منطقه 22 طی سال‌های اخیر عمدتاً توسط سرمایه‌گذاران پیش خرید آپارتمان از نقاط مختلف کشور با هدف سرمایه‌گذاری ثابت اتفاق افتاده است که باعث رشد قیمت و در نتیجه افزایش سرمایه‌ سرمایه‌گذاران شده‌ است.

بااین‌وجود اگر میزان رشد قیمت را به‌عنوان ملاک برای شناسایی محله‌های پرسود در بازار مسکن قرار دهیم، می‌توان منطقه 22 را در صدر این فهرست قرار داد. افزایش حدود 20 درصدی قیمت آپارتمان در منطقه 22 در طول ماه‌های گذشته در شرایطی ایجاد شده است که نرخ رشد قیمت‌های قطعی در کل شهر تهران در این بازه زمانی 2.3% بوده است.

منطقه 22 در حالی بالاترین میزان رشد قیمت مسکن را داشته و خواهد داشت که بر اساس آمارهای سال 1400، چهار منطقه پر معامله در شهر تهران به ترتیب مناطق 5، 10، 2 و 4 بوده‌اند که 43% از کل خرید و فروش در بین مناطق 22 گانه شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

پر معامله‌ترین منطقه پایتخت

بالاترین تعداد معاملات مسکن کلان‌شهر تهران در منطقه 22 صورت می‌گیرد؛ اما از آنجا که آپارتمان‌های پیش‌فروش‌ تا اتمام پروژه‌ها دارای سند تک برگ نمی‌باشند در سامانه معاملات مسکن لحاظ نمی‌شوند. به همین دلیل با 4.7% از کل معاملات در رتبه پنجم از لحاظ تعداد قراردادهای خرید و فروش سامانه مسکن قرار گرفته است.

رشد قیمت مسکن تهران در پاییز

در ماه نخست فصل پاییز قیمت مسکن در تهران بیش از میانگین ماهانه رشد داشته‌ است. بر اساس گزارشات به دست آماده در ماه نخست پاییز امسال متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران 26 میلیون و 720 هزار تومان بوده است که در مقایسه با ماه گذشته 10% افزایش داشته است.

بررسی‌های آماری حاکی از این موضوع هستند که 9 منطقه در تهران بیش از 10% افزایش قیمت داشته‌اند و 11 منطقه نیز زیر 10% رشد قیمت را در مهرماه تجربه کرده‌اند. دو منطقه نیز در محدوده میانه تغییر قیمت قرار گرفته‌اند. نکته جالب آمار در توزیع مناطق با رشد بالای 10% است.

شاید در نگاه نخست این‌گونه به نظر برسد که بالاترین رشد قیمت در مناطق شمالی تهران به وقوع پیوسته است و حتی این مناطق رکورددار افزایش قیمت هستند؛ اما جزئیات آماری بیانگر اتفاقات دیگری هستند. افزایش بالای 10% به مناطق شمالی پایتخت محدود نبوده است؛ بلکه در مناطق غربی این افزایش قیمت چشمگیرتر بوده است.

رکورددار رشد قیمت مسکن در تهران

در ابتدای فصل پاییز امسال 9 منطقه بالاتر از سطح متوسط رشد قیمت را تجربه نموده‌اند. دراین‌بین منطقه 22 از محدوده میانگین بیشترین فاصله را داشته‌ است.

گران‌ترین منطقه‌های تهران در ماه‌های اخیر

متوسط نرخ مسکن در پنج منطقه گران نرخ شهر تهران در طول ماه‌های اخیر به ترتیب در منطقه یک 41.2 میلیون تومان، منطقه سه 33 میلیون تومان، منطقه دو 29.3 میلیون تومان، منطقه شش 25.8 میلیون تومان و منطقه پنج 23.7 میلیون تومان در هر متر مربع بوده است که رشد ماهانه نرخ در این مناطق به ترتیب 21.8، 7.8، 10.9، 5.7 و 11.2% بوده است.

در رابطه با پیش‌بینی از وضعیت آینده بازار مسکن نمی‌توان تحلیل تحقیقی ارائه داد اما آنچه واضح است این‌که رشد نرخ مسکن به شاخص تورم، نرخ ارز و حجم تقاضا در بازار مسکن وابسته است. البته تا زمانی که دو متغیر تورم و ارز روند صعودی داشته باشند نرخ اسمی مسکن در شرایط رکود معاملاتی افزایش خواهد داشت.

بیشترین خرید و فروش ملک در کدام منطقه تهران است؟

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در مهرماه سال 1399 از بانک مرکزی مبنی بر تعداد معاملات انجام‌شده مسکن در شهر تهران، مناطق 5،10 و 2 پرمعامله ترین مناطق در بین مناطق 22 گانه تهران شناخته‌شده‌اند.

تعداد معاملات انجام‌شده در مناطق 5،10 و 2

در منطقه 5 شهرداری تهران حدود 1270 معامله ملکی به ثبت رسیده است در صورتی در منطقه 10 تهران حدود 812 معامله ملکی ثبت‌شده و در نهایت می‌توان گفت برای منطقه 2 شهرداری تهران حدود 724 معامله ملکی ثبت‌شده است.

منطقه 22 تهران پرمعامله‌ترین منطقه از لحاظ ملک

ممکن است برای شما نیز جالب باشد که بدانید این نخستین باری نیست که منطقه 22 تهران به‌عنوان یکی از پر معامله‌ترین مناطق تهران شناخته می‌شود و بر اساس گزارشات متعدد در سال‌های اخیر این منطقه همواره در صدر پر‌معامله‌ترین مناطق تهران واقع‌شده است. دلایل زیادی وجود دارند که توانسته‌اند افراد را به پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه ترغیب نمایند از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سه جاذبه کوهستان البرز
  • دریاچه خلیج فارس
  • پارک‌های جنگلی وردآورد و چیتگر و خرگوش‌دره
  •  منطقه 22 خوش آب‌وهواترین منطقه تهران با بیشترین فضای سبز
  •  دسترسی فوق العاده به سه بزرگراه اصلی تهران حکیم، همت و شهید فهمیده
  •  همچنین دسترسی عالی به خط مترو و…
  •  ایران مال: بزرگترین مرکز خرید و توریستی_تفریحی خاورمیانه
  •  باغ گیاه شناسی: بزرگترین و زیباترین باغ گل و گیاه ایران
  •  دریاچه چیتگر: بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران
  •  آبشار تهران: زیباترین آبشار مصنوعی کشور
  •  بوستان جوانمردان: رود دره با هوای خنک و بسیار زیبا
  •  شهر بازی هزار و یک شهر (درحال ساخت(
  •  رود دره بوستان جوانمردان
  •  آب‌وهوای عالی
  •  بافت شهری مدرن و جدید
  •  وجود مراکز تفریحی و تجاری بسیار زیاد در این منطقه
  •  وجود فضای سبز گسترده
  •  کوچه و خیابان‌های پهن و عریض
  •  دسترسی بسیار خوب به خیابان و اتوبان‌های اصلی
  •  ترافیک بسیار کم

وجود این ویژگی‌ها کافی است تا این محدوده به یک منطقه ایده‌آل برای زندگی و پیش‌ خرید آپارتمان در تهران تبدیل شود.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه 22 تهران به شما پیشنهاد می‌کنیم از صفحه پروژه رومنس و پروژه ساختمان سبز که در حال اجرا در منطقه 22 تهران هستند، دیدن کنید. به منظور اطلاع از فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری، با کارشناسان شزوما تماس بگیرید. شما می‌توانید از طریق چت واتساپ، تلگرام یا اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید با شماره تماس 09198937556 یا 02128427380 در ارتباط باشید. اگر ساکن تهران هستید می‌توانید به صورت حضوری به دفتر شزوما مراجعه کنید.

آدرس دفتر شزوما: تهران، اتوبان همت غرب، مجتمع اداری رزمال، برج جنوبی، طبقه T9، آسانسور دکمه ۱۳، راهرو سمت چپ، درب دوم سمت راست، واحد ۵

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی شزوما

سایت شزوما با ۲۱ سال تخصص به سرمایه‌گذاران، مشاورین و مدیران املاک کمک می‌کند سود و درآمدشان را سریع‌تر رشد بدهند. کار اصلی ما آموزش و مشاوره حقوقی، سرمایه‌گذاری و بازارسازی در املاک است. آکادمی شزوما یک مجموعه باتجربه، دانش‌محور و متشکل از افراد تاثیرگذار است که قادر به ارائه زنجیره کامل مشاوره و خدمات در زمینه‌های تبلیغات، برندینگ، بازاریابی، طراحی‌ سیستم فروش اینترنتی و دیجیتال‌مارکتینگ برای آژانس‌های مشاورین املاک و شرکت‌های مختلف ساختمانی و انبوه‌سازی است که تاکنون بیش از ۸۰۰ مشتری از مشاوره و خدمات این مجموعه بهره‌مند گردیده‌اند. شزوما جوان است و پرانرژی. اگرچه ۱۹ سالی می‌شود که کارش را شروع کرده ولی شزومایی‌ها هر روز با همان انرژی و شوق روز نخست دوباره کار می‌کنند. محصول ما صداقت و یاریگر بودن و در نهایت پیشبرد فروش همراه با شاخص‌های کلیدی عملکرد است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان