کد: 139907034573314881

همه چیز که لازم است در مورد درایر کمپرسور بدانید

کد: 139907034573314881

https://bit.ly/35sqOAN

، تهران , (اخبار رسمی): آیا قصد خرید درایر کمپرسور دارید؟ در صورتی که می خواهید در مورد این قطعه کلیدی در کمپرسورهای باد بیشتر بدانید با هواکوب همراه باشید.

همه چیز در مورد درایر کمپرسور که نیاز به دانستن است
همه چیز که لازم است در مورد درایر کمپرسور بدانید

آیا قصد خرید درایر کمپرسور دارید؟ در صورتی که می خواهید در مورد این قطعه کلیدی در کمپرسورهای باد بیشتر بدانید با هواکوب همراه باشید. در این مقاله سعی شده در مورد هر چیزی که برای علم درایر کمپرسور نیاز به دانستن است به نگارش درآید.

درایر یکی از لوازم‌ها جانبی برای کمپرسورهای هوا است که وظیفه آن تخلیه آب موجود در هوای فشرده شده و همچنین جدا کردن گرد و غبار و ذرات ریز موجود در سیال است. درایر کمپرسور هوا که به خشک کن کمپرسور نیز شناخته شده است، معمولا در بعد وسیعی از صنایع با قابلیت های فراوان کاربرد دارند.

در فرایند فشرده سازی هوا در کمپرسور قطرات آب به صورت بخار به وجود می آیند که خارج نکردن آن از کمپرسور باعث خرابی و از کار افتادن آن و مشکلات دیگری خواهد شد. مشکلات عدم استفاده از درایر شامل یخ زدن خطوط خروجی، از بین بردن تدریجی لوله ها و تجهیزات، از کار افتادن ابزار کنترل پروسه ی پنوماتیک، گرفتگی فرآیندها و محصولات و غیره و عدم کارای مناسب می شود.

استفاده از درایر کمپرسور هوا باعث خواهد شد تا میزان دمای درون کمپرسور کمی پایین‌تر آمده و سبب خشک شدن آب و بخار موجود در کمپرسور خواهد شد. همچنین یک شیر تخلیه بر روی دستگاه وجود دارد که می‌تواند بخار آب جذب شده توسط درایر را به طور زمان‌بندی شده و خودکار تخلیه کند. برای اطلاع از مهم‌ترین مزایای استفاده از درایر باید بیان شود که استفاده از درایر تا حد زیادی از فرسایش و پوسیده شدن لوله‌های انتقال جلوگیری می کند. همچنین استفاده از درایر کمپرسور هوا باعث خواهد شد که تجهیزات مختلف خطوط انتقال از هرگونه آسیب دیدگی مکانیکی در امان بمانند و باعث افزایش کیفیت کار در مخازن می‌شود.

انواع درایر کمپرسور هوا

تا اینجا گفته شد که کار اصلی درایر در کمپرسورهای باد تخلیه قطرات آب از کمپرسور است حالا در مورد انواع رایر کمپرسور بدانید. درایرها بر اساس نحوه کارکرد به دوسته درایر جذبی و تبریدی تقسیم می‌شوند. درایرهای جذبی مانند درایر جذبی اینگرسول رند عملکردی جذبی دارد. این نوع درایرها با شیرهای سولنوئیدی و یک کنترلر دیجیتالی جهت جذب و جداسازی رطوبت به تناوب به هر یک از این دو برج وارد شده و پس از رسیدن به نقطه شبنم مورد طراحی، آماده مصرف خط هوای فشرده می شود.

نوع دیگر درایرها از فرایند سردسازی استفاده می‌کنند که به درایر تبریدی معروف هستند. معروف ترین درایرهای تبریدی، درایر تبریدی اطلس کوپکو هستند.

برای خرید انواع درایر کمپرسور هوا باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. برای مثال قبل از خرید درایر باید بررسی کنید که ابعاد مورد نیاز شما چقدر است. اگر ابعاد درایر از اندازه مورد نیاز کوچک‌تر باشد باعث می‌شود که کارایی لازم را برای خشک کردن هوا نداشته باشد زیرا تولید گرمای زیاد در دستگاه می‌کند. بنابراین سایز و ابعاد دستگاه مهم‌ترین گزینه در خرید آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای این که قبل از خرید درایر کمپرسور هوا اطلاعات لازم را بگیرید می‌توانید با کارشناسان شرکت هواکوب تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم با توجه به آنچه که برای کارایی بهتر نیاز دارید در اختیار شما قرار دهند. از دیگر مواردی که در خرید درایرها لازم است توجه شود توجه به کشور سازنده و متریال به کار رفته در آن است. زیرا به تجربه دیده شده است که درایر کمپرسور هوا  تازه خریداری شده بعد از یک مدت کوتاهی درایر کمپرسورهوا  کار کردن کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و یا به کلی از کار می افتند بنابراین توصیه می‌شود در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هواکوب

عوامل گوناگون و متعددی ( داخلی و خارجی ) در برابر چرخه صنعتی و تولیدی جامعه ما خودنمایی میکند تا این چرخه را کند کرده یا باز دارند، ولی هیچ جامعه ای در شرایط کنونی نمی تواند خود را از تولید صنعتی بی نیاز ببیند. در این راستا شرکت هواکوب سپنتا تمام توان خود را بکار گرفته تا در زمینه خدمات از قبیل سرویس و نگهداری، تامین قطعات یدکی، آموزش و اورهال کمپرسورهای هوای فشرده اینگرسولرند و اطلس کوپکو و …. ارائه نموده و ماندگاری و رشد خود را درپیوستگی به رشد و ماندگاری شرکت ها و گروه های صنعتی و تولیدی میبینیم، لذا بر این اساس همه توانایی و دانش فنی خود را بکار بسته ایم تا در تامین قطعات بهترین، در زمینه قیمت مناسب ترین، در ارائه خدمات مجرب ترین و آموزش بروزترین باشیم. باشد تا در کنار مدیران، صنعتگران و کارکنانی که همه توان خود را بکار گرفته تا همچنان چرخهای تولید و صنعت این جامعه را به پیش ببرند با ارائه خدماتی ارزنده، بار کوچکی را به دوش گیریم.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید