کد: 139907234702314881

انواع کمپرسور و وظایف آن

کد: 139907234702314881

https://bit.ly/2IZhixk

، تهران , (اخبار رسمی): کمپرسورها به دلیل کاربردهای فراوان که در زمینه صنعتی و غیر صنعتی، در اندازه و ساختارهای متخلف تولید شده اند.

انواع کمپرسور و ظایف آن
انواع کمپرسور و وظایف آن

کمپرسور چیست؟ کمپرسور یک دستگاه مکانیکی است که به عنوان قلب سیستم عمل می کند و نقش آن مکش گاز یا هوای محیط, انجام فرایند فشرده سازی به روش های مختلف و هدایت آن به سمت خارج است. حالا سوال این است که فایده این کار چیست؟ و چرا باید از این دستگاه استفاده کنید؟ شاید در کار کمپرسور خیلی ساده و نا کارآمد باشد اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید روزانه با بسیاری از وسایلی سروکار دارید که از همین تکنولوژی در آن استفاده شده است و بدون کمپرسور در آن, حتی کار کرد برخی از سیستم ها غیر ممکن خواهد بود.

کمپرسورها به دلیل کاربردهای فراوانی که در زمینه صنعتی و غیر صنعتی داشته اند در اندازه و ساختار متخلف تولید شده اند. مهم ترین آنها کمپرسور پیستونی بوده که بسیار کاربردی است. 

انواع کمپرسور

گفته شد کمپرسورها در انواع مختلف تولید شده اند. تنوع در کمپرسورها به دلیل کاربردهای متنوع از آن است. همین امر سبب شده در شکل ها و ساختار های مختلف تولید و روانه بازار شوند. برخی ویژگی ها در انتخاب کمپرسور برای شما مهم هستند و باید به آن ها توجه داشته باشید:

  •  سرعت
  • قدرت  چند مرحله ای
  • ساختار سیستم خنک سازی

حالا به بررسی انواع مختلف کمپرسور می پردازیم:

  1.  دینامیک
  2. گریز از مرکز محوری
  3. جابجایی مثبت
  4. دورانی پیستونی

کار کرد کمپرسور

شاید بخواهید بدانید کمپرسور چطور کار می کند. هنگامی که کمپرسور کار خود را شروع می کند ماده مبرد (ماده ای معمولا به شکل سیال بوده و در چرخه های تبرید با هدف انتقال حرارت از گاز به مایع یا بالعکس تبدیل می شود.) را که دارای فشار کمی بوده از اوپراتور دریافت می کند و فشار آن را افزایش داده و سپس توسط فرایندی دمای آن را کاهش می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هواکوب

عوامل گوناگون و متعددی ( داخلی و خارجی ) در برابر چرخه صنعتی و تولیدی جامعه ما خودنمایی میکند تا این چرخه را کند کرده یا باز دارند، ولی هیچ جامعه ای در شرایط کنونی نمی تواند خود را از تولید صنعتی بی نیاز ببیند. در این راستا شرکت هواکوب سپنتا تمام توان خود را بکار گرفته تا در زمینه خدمات از قبیل سرویس و نگهداری، تامین قطعات یدکی، آموزش و اورهال کمپرسورهای هوای فشرده اینگرسولرند و اطلس کوپکو و …. ارائه نموده و ماندگاری و رشد خود را درپیوستگی به رشد و ماندگاری شرکت ها و گروه های صنعتی و تولیدی میبینیم، لذا بر این اساس همه توانایی و دانش فنی خود را بکار بسته ایم تا در تامین قطعات بهترین، در زمینه قیمت مناسب ترین، در ارائه خدمات مجرب ترین و آموزش بروزترین باشیم. باشد تا در کنار مدیران، صنعتگران و کارکنانی که همه توان خود را بکار گرفته تا همچنان چرخهای تولید و صنعت این جامعه را به پیش ببرند با ارائه خدماتی ارزنده، بار کوچکی را به دوش گیریم.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید