اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907094683814951

بحران خودساخته‌ی پناهندگی؛ مهاجرت قانونی را ترویج کنید

کد: 139907094683814951

https://bit.ly/30EtiKX

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت مقوله ای است که اگر تصمیم درست و کاملا حساب شده درباره آن گرفته نشود، ممکن است ضررهای جبران ناپذیری برای افراد به بار بیاورد.

بحران خودساخته‌ی پناهندگی؛ مهاجرت قانونی را ترویج کنید
بحران خودساخته‌ی پناهندگی؛ مهاجرت قانونی را ترویج کنید

شرایط زندگی و برخی نیازها همواره برای افراد به قدری تعیین کننده می شوند که تصمیم می گیرند تغییراتی را در شیوه زندگی خود و امور مختلف ایجاد کنند. این تغییرات از کوچکترین عادت ها و مسائل خرد شروع می شود و ممکن است به حوزه های بسیار وسیع تری نیز برسد.

یکی از مهم ترین تغییراتی که مردم ممکن است در روال زندگی خود ایجاد کنند، تغییر محل زندگی است. این تصمیم بزرگ که با نام مهاجرت در بین همه شناخته می شود، در سال های اخیر از سوی قشرهای مختلف مردم ایران رواج بیشتری پیدا کرده است.

راه های متنوعی برای مهاجرت و زندگی در دیگر کشورهای دنیا وجود دارد که هر کسی بسته به شرایط خود می تواند برخی از  آنها را در پیش بگیرد. همانطور که گفته شد، ممکن است نیازهای افراد نیروی محرک آنها به سمت مهاجرت باشد. برای مثال، دانشجویان و تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند، از گزینه مهاجرت تحصیلی استفاده می کنند. همینطور کسانی که به پشتوانه مهارت های خود تصمیم به مهاجرت داشته باشند، مهاجرت کاری را انتخاب می کنند. برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را داشته باشند نیز مهاجرت از این طریق ممکن است. ورزشکاران و کارآفرینان هم این فرصت را دارند که برای پیشرفت و دیده شدن هرچه بیشتر در حرفه خود، مهاجرت را در دستور کار قرار دهند.

اما بعضا پیش می آید که شاهد تصمیمات نادرستی از سوی افراد برای نحوه خروج از کشور هستیم. شرایط زندگی و ناآگاهی از راه های موجود برای مهاجرت و تصور دشوار یا پر هزینه بودن مهاجرت قانونی، باعث می شود که یک شخص تصمیم عجیب و نسنجیده ای برای خروج غیر قانونی از کشور و اخذ پناهندگی بگیرند. همین ناقص بودن اطلاعات مردم کاری کرده که عده زیادی به اشتباه تصور کنند پناهندگی راهی مطمئن و مناسب برای خروجشان از کشور است. در حالی که به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد. از طرفی فکر می کنند مهاجرت قانونی کار بسیار سختی است اما جالب اینجاست که حتی بدون داشتن مدرک تحصیلی و مدرک زبان یا برای افراد با سن بالا نیز راه های مناسبی به منظور مهاجرت قانونی وجود دارد. علاوه بر این، انتقال تجربیات کسانی که پناهنده شده اند و مجبور به مخفی کردن معضلات این روش هستند، ذهنیت اشتباهی را درباره این موضوع در ذهن متقاضیان مهاجرت ایجاد کرده است.

نکته مهم درباره پناهندگی این است که معایب آن تنها به بحث غیر قانونی بودن محدود نمی شود و این تصمیم می تواند عواقبی در بر داشته باشد که کل زندگی و آینده فرد را تحت تاثیر قرار دهد.  حتی ممکن است فرزندان یک فرد پناهنده هم از این عواقب در امان نباشند و دید بسیار بدی در آن کشور خاص، روی تمامی خانواده یک فرد پناهنده وجود داشته باشد.

نداشتن بیمه، کار و بسیاری امکانات اولیه فقط بخشی از معضلات پناهندگان در کشورهای خارجی است. عده ای از پناهنده ها به کارهای بسیار سختی مشغول می شوند و حتی حقوق آنها کمتر از یک دهم دستمزد کارگران عادی کشورهای خارجی است و تحت شرایط اسفناک، مجبور به کار کردن می شوند. همینطور کسانی که برای پناهندگی اقدام می کنند، بر خلاف تصور اصلا راه کم هزینه ای را انتخاب نکرده اند. علاوه بر هزینه ها، احتمال سرقت از این افراد در حین خروج از کشور و در کشورهای خارجی بسیار بالاست و عده زیادی این اتفاق تلخ را تجربه کرده اند.

شرکت الست گروپ در زمینه های مختلف مهاجرتی فعالیت می کند و به افرادی که شرایط بسیار گوناگونی دارند، مشاوره در زمینه مهاجرت به روش های مختلف (از جمله روش هایی که در بالا گفته شد و همینطور سایر موارد ممکن) می دهد. به طور قطع خروج از کشور به روش غیر قانونی پناهندگی هیچ جایی در پیشنهادهای الست گروپ ندارد و این مجموعه با تکیه بر تخصص و تجربه مشاوران خود، این اطمینان را به مراجعان می دهد که برای هر شرایطی، راه های مناسب مهاجرت قانونی وجود دارد و آنها را توصیه می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]