اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908114725214951

ورقایی از پیامدهای پیروزی بایدن و ترامپ می گوید؛

انتخابات آمریکا و اثر آن بر مهاجران و ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور

کد: 139908114725214951

https://bit.ly/3oOz5ro

، تهران , (اخبار رسمی): انتخابات آمریکا طی روزهای آتی برگزار می شود و کمتر محفلی است که در آن صحبت از حاشیه های این رویداد و پیش بینی عواقب و احتمالات پس از پیروزی هر یک از نمایندگان در آن مطرح نباشد.

انتخابات آمریکا و اثر آن بر مهاجران و ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور
انتخابات آمریکا و اثر آن بر مهاجران و ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور

یکی از مهم ترین حوزه هایی که به طور قطع متاثر از نتیجه این انتخابات خواهد بود، حوزه مهاجرت است. آمریکا به دلیل بهره گیری دانشگاه های معتبر و شرایط نسبتا مناسب شغلی، یکی از مقاصد مورد توجه مهاجران نقاط مختلف دنیا از جمله ایران است. اما دونالد ترامپ، از زمان حضور در کاخ سفید روند مهاجرت را برای تمامی خارجی ها و به خصوص کشورهایی مثل ایران، دچار خلل کرده است.

در این رابطه مهدی ورقایی، کارشناس امور کاریابی بین الملل و مشاوره مهاجرتی گفت: «داستان ترامپ به نظر من مشخص است. او که با یهودیان کار می کند و منافع رژیم صهیونیستی برایش خیلی مهم است، از برجام خارج شده و ایران را تحت فشار حداکثری در سال های اخیر قرار داده است. ترامپ نهایتا به عنوان یک بازرگان به سیاست نگاه می کند و فکر می کنم اگر در انتخابات پیروز شود، باز فشار زیادی به ایران وارد می کند و این هدف را دنبال می کند که ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

او درباره رقیب ترامپ گفت: «بایدن معاون اوباما بوده و دموکرات است. او به هر حال در توافق برجام با ایران حضور داشته و سعی می کند دوباره به برجام برگردد. اما با قوانینی که ترامپ وضع کرده، شاید بازگشت به برجام چیزی حدود 8 یا 9 ماه به طول بینجامد.»

ورقایی که موسس شرکت مشاوره مهاجرتی الست گروپ است، درباره بحث مهاجرت و شرایط ایرانیان مقیم آمریکا اظهار داشت: «می دانید که آقای ترامپ درباره ورود مسلمانان به آمریکا سختگیری زیادی کرد. با ورود دموکرات ها این قوانین تسهیل پیدا می کند و شاهد سختگیری کمتری خواهیم بود. در مجموع پیروزی بایدن به نفع کسانی است که به دنبال حضور در آمریکا برای کار و تحصیل یا پیوستن به خانواده های خود هستند.»

وی افزود: «در صورتی که ترامپ رای بیاورد، با توجه به اینکه می خواهد ایران را به مذاکره بکشاند، ممکن است فشارهای اقتصادی برای ایرانیان و در کل مسلمانان افزایش پیدا کند. چون 4 سال دیگر فرصت خواهد داشت و به دنبال پیاده کردن نقشه هایش خواهد رفت. لابی های صهیونیست ها با ترامپ بسیار بیشتر از دموکرات ها است. می دانید که اوباما هم با صهیونیست ها اصلا میانه خوبی نداشت و تنها رئیس جمهوری بود که با نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراهی نکرد.»

ورقایی ادامه داد: «با توجه به سیاست اخیر ترامپ و مخالفت های او در زمینه ورود مهاجران به ویژه مسلمانان و شهروندان ایران، بسیاری از افراد مقصد خود را به کانادا و کشورهای اروپایی تغییر داده اند. همین موضوع در مجلس آمریکا بررسی و به عنوان یک زنگ خطر و عامل از دست رفتن شانس حضور نخبگان و ثروتمندان در آمریکا مطرح شد. حالا باید منتظر ماند و دید که کدام سیاست، در 4 سال آینده در ایالات متحده آمریکا حکمفرما می شود.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]