اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294821714951

روند مهاجرت اصولی از دهه هفتاد تا به امروز

تاثیر فناوری در مشاوره مهاجرت

کد: 139909294821714951

https://bit.ly/3h2ZiiB

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت همیشه در تاریخ ایران بوده است، بسیاری از ایرانیان در زمان گذشته به کشورهای دیگر مهاجرت کردند و تعدادی دیگر بعد از انقلاب و به جهت جنگ تحمیلی مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر شدند.

تاثیر فناوری در مشاوره مهاجرت
تاثیر فناوری در مشاوره مهاجرت
اما دهه 70 شمسی را با توجه به پایان جنگ و تغییر قوانین کشورهای پذیرنده مهاجر می‌توان آغازگر مشاوره‌های مهاجرتی دانست.

 

دهه 70 آغازگر مبارزه با سودجویان

در دهه 70 با توجه به آرامش بعد از جنگ بسیاری از دانشجویان تصمیم به مهاجرت برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر گرفتند، از سمتی دیگر رونق اقتصادی بعد از جنگ نیز باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم به سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر بگیرند و در کل این فضا نیازی را ایجاد کرد تا افرادی که قصد مهاجرت دارند به دنبال اطلاعات دقیق و موثق از کشورهای هدف خود باشند.

همین مساله باعث شده بود تا افرادی سودجو وارد این بازار شده و با استفاده از عدم اطلاع کافی متقاضیان خسارات سنگینی را از لحاظ مالی به کسانی که قصد مهاجرت داشتند وارد کنند.این افراد اکثرا راه‌های غیرقانونی و پردردسری را در مقابل کسانی که قصد مهاجرت داشتند قرار می‌دادند و با دریافت مبالغی گزاف آنها را در کشور دیگری بلاتکلیف رها می‌کردند.

چنین شد که مشاوران و وکلای مهاجرتی که آشنایی کامل به قوانین دیگر کشورها داشتند وارد این میدان شدند تا بتوانند شرایط مساعد را برای افراد متقاضی مهاجرت ایجاد کنند و همچنین مخاطرات مهاجرت‌های غیرقانونی را برای متقاضیان مهاجرت تبیین کنند.

به مرور زمان مشاوره مهاجرتی از نظر دولت نیز مورد توجه قرار گرفت و وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار و امور اجتماعی برای تعیین دفاتر مشاوره قانونی وارد میدان شدند تا بتوانند با ارائه مجوزهای لازم و تعریف استانداردهای مشخص راه‌های غیرقانونی و سواستفاده از این مساله را کمتر کنند.

در چنین فضایی دفاتر و موسسات مجاز مهاجرت شکل گرفت که در زمینه مهاجرت تحصیلی، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، توریست‌درمانی و... فعالیت می‌کردند. به این شکل بود که مبارزه با سودجویان مهاجرت شکل گرفت و متقاضیان مهاجرت در جریان راه‌های اصولی مهاجرت قرار گرفتند.

 

 

 

ورود اینترنت و درسترسی آسان به مشاوران

با ورود اینترنت و گسترش آن در سطح کشور، فضای مشاوره در زمینه مهاجرت هم دستخوش تغییرات بسیاری شد و همین مساله بازار رقابت در زمنیه مشاوره مهاجرت را  داغ‌تر کرد. شاید بتوان گفت تاثیری که فناوری در تشخیص موسسات قانونی مهاجرت ایجاد کرد مهمترین دستاورد آن بود.

متقاضیان مهاجرت با یک جستجوی ساده در اینترنت به راحتی می‌توانستند به موسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کردند را شناسایی کنند و استعلامات لازم برای قانونی بودن این موسسات را از مراجع زیرصلاح دریافت کنند. با استفاده از امکانات وب‌سایت مدارک و شرایط خود را ارسال کنند و از شرایط مهاجرتی خود آگاه شوند.

این مساله جدا از تسهیل در ارتباط با مشاوران، حضور فیزیکی در دفاتر مشاوره برا ی مشاوره را نیز به حداقل رساند و تصمیم‌گیری با توجه به شرایط متقاضی برای مهاجرت را نیز ساده‌تر کرد.

با گذشت زمان استفاده از فناوری برای مشاوران مهاجرتی شکل جدی‌تری گرفت. با ظهور شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، توییتر، تلگرام و... فضا برای ارتباط متقاضیان برای دریافت مشاوره بیشتر شد و دسترسی به این موسسات و مشاوران تسهیل شد. همانطور مهاجران می‌توانند با دسترسی به سایت‌ها و درگاه‌های مرتبط با قوانین کشور مقصد به صورت مستقیم نیز می‌توانند کارهای قانونی خود را پیگیری و به سرانجام برسانند.

برگزاری دوره‌های مجازی، ارائه جزوات آموزشی و  تولید محتوا بر این بستر از سوی موسسات مهاجرتی برای آگاهی متقاضیان مهاجرت افزایش پیدا کرد و به نوعی رقابتی شدید در این بازار ایجاد کرد. نظرات کاربران هم در معرض دید عموم قرار گرفت و با این روش مشاوران و موسسات توانستند به بازاریابی مناسب دست پیدا کنند و بر اساس نظرات کاربران متقاضیان نیز بهترین مشاور را انتخاب کنند.

موسسه مهاجرتی الست گروپ نمونه مناسبی برای استفاده از فناوری به شکلی صحیح و اصولی در امر مهاجرت است که توانسته نیازهای بسیاری از متقاضیان مهاجرت را برطرف کند و جوابگوی نیازهای آنها باشد.

در پایان باید گفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته در زمینه مهاجرت مسلما در مهاجرت‌های اصولی تاثیرگذار خواهند بود و مهمترین اثر آن همان کوتاه‌کردن دست سودجویان برای اخاذی از متقاضیان مهاجرت است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ