اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909304823014951

مهدی ورقایی، کارشناس امور کاریابی بین الملل و مشاوره مهاجرتی

مهاجرت اصولی، عین وطن‌دوستی است

کد: 139909304823014951

https://bit.ly/2WxU9G0

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت اصولی و برگرفته از مشاوره و برنامه‌ریزی دقیق گمشده بسیاری از کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند و همین مساله باعث می‌شود تا در دام سودجویان گرفتار شوند.

مهاجرت اصولی، عین وطن‌دوستی است
مهاجرت اصولی، عین وطن‌دوستی است
سالانه از کشور بسیاری از افراد با شرایط مختلف اقدام به مهاجرت می‌کنند، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت بر مبنای کارآفرینی، مهاجرت ورزشی و... از آن دست مهاجرت‌هایی است که مهدی ورقایی معتقد است نه تنها به ضرر کشور نیست، بلکه با راهنمایی و مشاوره صحیح و اصولی می‌تواند سودآور باشد.

در این رابطه مهدی ورقایی کارشناس امور کاریابی بین‌الملل گفت: از نظر ما اولین گام در راه مهاجرت، راه و روش صحیح آن یعنی برنامه ریزی است. فردی که متقاضی مهاجرت است باید بر اساس فاکتورهای تعیین کننده‌ای مانند سن، تحصیل، سابقه کار، تجربه کار و فنونی که در آنها مهارت دارد کشور مقصد خود را انتخاب کند. این امر بعد از سطح‌سنجی که توسط مشاوران و وکلای مهاجرتی انجام می‌شود صورت می‌گیرد. در همین راستا الست گروپ در حال طراحی اپلیکیشنی است که فرد متقاضی با وارد کردن فاکتورهای لازم تا 70 درصد می‌تواند کشور مقصد خود را انتخاب کند. این برنامه به زودی در دسترس عموم و متقاضیان مهاجرت قرار خواهد گرفت. این روش که مبتنی بر  سیستم‌های برخط است،  به متقاضی مهاجرت کمک خواهد کرد که بر اساس فاکتورهایی که دارد بداند که چه کشوری برای مهاجرت او مناسب است. اگر یک متقاضی بر اساس این فاکتورها اقدام به مهاجرت کند، مطمئنا شرایط مناسبی در کشور مقصد خواهد داشت . به عنوان مثال یک ورزشکار که قصد دارد به جهت ورزش حرفه‌ای به کشوری عزیمت کند، نمی‌تواند کشورهایی را انتخاب کند که نیاز به ورزشکار ندارند. زیرا این کشورها نیازی به ورزشکار حرفه‌ایی ندارند و همین مساله او را با چالش روبرو خواهد کرد. به همین منظور باید 5 یا 6 ماه بررسی بر روی فاکتورهای فرد متقاضی صورت گیرد تا بتوان کشور مناسب را برای او انتخاب کرد. این روش و استفاده از ابزارهای مشاوره‌ای یک مهاجرت اصولی را شکل خواهد داد.

موسس شرکت مشاوره مهاجرتی الست گروپ در خصوص ترویج این تفکر در بین متقاضیان مهاجرت گفت:

یکی از راه‌های ترویج مهاجرت اصولی و صحیح برای کسانی که بستر ذهنی این کار را دارند، رسانه‌های ارتباط جمعی هستند. ما معتقدیم که کانال‌های ارتباطی قانونی باید بین مشاوران و وکلای مهاجرتی با این افراد وجود داشته باشد. روزنامه ها، صداوسیما، خبرگزاری ها و... با آماده سازی بستر خود می توانند اطلاع رسانی را برای افراد متقاضی به بهترین شکل انجام دهند.متاسفانه در حال حاضر تفکری به اشتباه حاکم است و آن این است که فکر می‌کنند اگر این راه ارتباطی برقرار شود  ممکن است موج عظیمی از مردم مهاجرت کنند و همین باور غلط باعث شده تا کانال های اطلاع رسانی بین مشاوران و متقاضیان مهاجرت قطع گردد. این مساله باعث شده تا بازار مهاجرت در اختیار افراد سودجو و بعضا ناآگاه قرار گیرد و آنها بتوانند ضررهای مالی جبران ناپذیری را به متقاضیان مهاجرت وارد کنند. به نظر من اگر اطلاع رسانی قانونی صورت گیرد، آسیب های اجتماعی کمتری به کشور و متقاضیان وارد خواهد شد. رسانه‌ها در هر زمینه‌ای که وارد شدند، توانستند آثار مثبتی را از خود برجای گذارند و با شفاف‌سازی و گردش اطلاعات در سطح کشور باعث آگاه‌سازی شده‌اند. این امر در زمینه مهاجرت هم می‌تواند شکل گیرد.

ورقایی همچنین با اشاره به  نقش دولت در ترویج مهاجرت اصولی و قانونی ادامه داد: شاید بتوان گفت تنها وظیفه دولت، ایجاد فضایی باز بین کانال های شناور اطلاع رسانی و متقاضیان و شرکت‌ها و گروه های مختلف است تا متقاضیان مهاجرت و مشاوران بتوانند صدای همدیگر را بشنوند. این فضای باز اطلاع‌رسانی باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی، انتخاب و اطلاعات به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گیرد و افراد بتوانند با آگاهی بیشتر کشور مقصد خود را انتخاب کنند.

وی در پایان در خصوص مزیت مهاجرت اصولی گفت: یک تفکر اشتباه در خصوص مفهوم مهاجرت وجود دارد و آن این است که کلیه کسانی که قصد کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، ورزش حرفه ای و یا تحصیلی را دارند را به عنوان مهاجر در نظر می‌گیرند. در صورتی که یک فرد متقاضی کارآفرینی در کشور دیگر ممکن است در ایران هم کارآفرین باشد و بخواهد در کشور هدف نیز کارآفرینی کند و درآمدش را به داخل کشور منتقل کند و این چرخه ادامه خواهد داشت.  یا یک متقاضی  سرمایه‌گذاری نیز ممکن است در ایران سرمایه‌گذار باشد و کسب و کار خود را داشته باشد، اما علاقه‌مند است تا در کشور دیگری سرمایه‌گذاری کند. این دسته از متقاضیان سود خود از کشورهای دیگر را وارد ایران خواهند کرد و ارزآوری صورت می‌گیرد. یا یک متقاضی تحصیل ممکن است شرایط رشته مورد نظرش در ایران فراهم نباشد و یا درجه علمی دانشگاهی که در کشور دیگر انتخاب می‌کند بالاتر  از ایران باشد. در این صورت بعد از تحصیل  او نیز به کشور بر می‌گردد. با بازگشت این دسته از فارغ‌التحصیلان ما شاهد افزایش سطح علمی کشور خواهیم بود و همین مساله به بخش‌های مختلف اقتصادی نیز کمک خواهد کرد. در خصوص ورزشکاران هم می‌توان چنین موضوعی را گسترش داد. یک ورزشکار برای درآمد بیشتر و همچنین افزایش بار علمی خود به کشورهای هدف خود مهاجرت می‌کند. این ورزشکار بعد از پایان دوران ورزشی خود مجددا به کشور برمی‌گردد و علم و تجربه و درآمد خود از این مهاجرت را جهت پیشرفت ورزش کشور به کار می‌گیرد. این گروه‌ها را نمی‌توان مهاجر نامید. مهاجر کسی است که تمام دارایی خود را با برنامه‌ریزی دقیق و مشخص به  کشور دیگری منتقل می‌کند و دیگر برگشتی ندارد. ما حتی معتقدیم در خصوص بورسیه‌های تحصیلی ما می‌توانیم در داخل بهتر عمل کنیم و متقاضیان تحصیل کشورهای اسلامی را وارد کشور کنیم. اما متاسفانه مراحل کار به شکلی است که وقتی به آن سمت حرکت می‌کنیم با گره‌های کوری مواجه می‌شویم که کار را سخت می‌کند و همین مساله باعث کم‌رونقی دانشگاه‌های ایران برای پذیرش مهاجر خارجی می‌شود. مشاوره و آموزش و مهاجرت اصولی همانطور که در بالا عرض کردم برای کشور می‌تواند سودآور باشد و باعث ورود ارز، دانش علمی و تجهیزات و صنایع مختلف به کشور شود. ما معتقدیم که با شرایط گفته شده مهاجرت اصولی و قانونی نه تنها خیانت نیست، بلکه عین وطن‌دوستی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ