اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908114725314951

پیش بینی کارشناس امور مهاجرتی از احتمالات انتخابات کاخ سفید؛

رئیس جمهور آینده آمریکا ویزای ایرانیان را تسهیل خواهد کرد؟

کد: 139908114725314951

https://bit.ly/381t7he

، تهران , (اخبار رسمی): مسئله صدور ویزای ایرانیان برای مهاجرت به آمریکا تبدیل به یک موضوع داغ و مورد بحث در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

رئیس جمهور آینده آمریکا ویزای ایرانیان را تسهیل خواهد کرد؟
رئیس جمهور آینده آمریکا ویزای ایرانیان را تسهیل خواهد کرد؟

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، رسانه های متعددی از سراسر دنیا در حال بررسی زوایای مختلف این رویداد و ارزیابی نتایج احتمالی آن هستند. در ایران هم این انتخابات توسط عده زیادی دنبال می شود.

یکی از مهم ترین حوزه هایی که به طور قطع متاثر از نتیجه این انتخابات خواهد بود، حوزه مهاجرت است. آمریکا به دلیل بهره گیری دانشگاه های معتبر و شرایط نسبتا مناسب شغلی، یکی از مقاصد مورد توجه مهاجران نقاط مختلف دنیا از جمله ایران است. اما دونالد ترامپ، از زمان حضور در کاخ سفید روند مهاجرت را برای تمامی خارجی ها و به خصوص کشورهایی مثل ایران، دچار خلل کرده است.

مهدی ورقایی، کارشناس کاریابی بین الملل و مشاوره مهاجرتی درباره این انتخابات گفت: «اگر دموکرات ها پیروز شوند، صدور ویزا – اعم از تحصیلی و کاری و سایر اقسام – برای ایرانیان تسهیل خواهد شد. اگر جمهوری خواه ها و به نمایندگی آنها ترامپ روی کار بیاید، به نظر من کار سخت تر می شود چرا که ترامپ می خواهد با اعمال فشار بیشتر، به نوعی با ایران وارد یک مذاکره شود. اگر چنین مذاکره ای حاصل شود، می توان مسیر هموارتری برای صدور ویزای ایرانیان به منظور سفر به آمریکا متصور شد.»

او افزود: «تفاوت ترامپ و بایدن، تفاوت شخصی نیست؛ بلکه اختلاف نظر دو دیدگاه دموکرات ها و جمهوری خواه ها است که داخل آمریکا هم سروصدای زیادی به راه انداخته است.»

این کارشناس در ادامه به یک دغدغه مهاجران ایرانی پاسخ داد: «برای ایرانیانی که دوست دارند در مناطق آمریکای شمالی تحصیل یا کار کنند و هدف نهایی مهاجرت آنها این منطقه از دنیاست، بهترین گزینه فعلی کانادا است و با ورود به این کشور می توانند در دانشگاه های معتبر تحصیل کنند یا مشغول کار شوند. می توانند در مناطق کم جمعیت کانادا ویزای فوری بگیرند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. می دانید که کانادا با آمریکا مرز گسترده ای دارد و این فرصت تردد بین دو کشور را نیز فراهم می کند.»

موسس شرکت کاریابی و مشاوره مهاجرتی الست گروپ در ادامه گفت: «در مجموع ما به عنوان کسانی که به دنبال منافع هموطنانمان هستیم، باید راه هایی را پیشنهاد بدهیم که ایرانی ها بتوانند با اطمینان خاطر به درآمدزایی و توسعه کسب و کار خود بپردازند. این راه ها باید کاملا در چارچوب قانون باشد. چنین کاری یعنی ارائه یک برنامه دقیق و روشن، دست افراد سودجو را که در این شرایط خاص به دنبال سوء استفاده از متقاضیان مهاجرت هستند، کوتاه می کند. ما باید کمک کنیم که هر کسی با سرمایه هرچند اندک خود بتواند به تحصیل بپردازد یا کسب و کار خود را توسعه دهد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]