اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907214699214951

با کمک به مهاجرت اصولی و قانونی، زندانی به دیگر کشورها نفرستیم

کد: 139907214699214951

https://bit.ly/33RX1BU

، تهران , (اخبار رسمی): نگاه یکسان به روش های قانونی و غیر قانونی مهاجرت، پیامدهای ناخوشایندی به دنبال دارد که نادیده گرفتن آنها باعث گلایه و ابراز نگرانی کارشناسان شده است.

با کمک به مهاجرت اصولی و قانونی، زندانی به دیگر کشورها نفرستیم
با کمک به مهاجرت اصولی و قانونی، زندانی به دیگر کشورها نفرستیم

مسائل گوناگونی که در راس آنها باید شرایط دشوار اقتصادی را نام برد، باعث شده که مردم ایران و به ویژه جوانان، در سال های اخیر بیش از پیش به مهاجرت و نقل مکان به دیگر کشورهای دنیا فکر کنند. افراد زیادی به پشتوانه تحصیلات یا مهارت های خود تصمیم می گیرند از راه های تحصیلی یا کاری اقدام به مهاجرت کرده و حداقل مدت زمان مشخصی را در یک نقطه دیگر جهان سپری کنند.

اما در موارد بسیار زیادی هم مشاهده می شود که مردم اطلاعات فوق العاده کمی راجع به مقوله مهاجرت دارند و با همین دانسته های اندک، در جست و جوی راه خروج از کشور هستند. طبیعتا نداشتن اطلاعات و آگاهی، موجب سردرگمی افراد می شود و احتمال اتخاذ تصمیم صحیح را در آنها کاهش می دهد.

یکی از دلایل مهم چنین اتفاقی، یک نگاه کاملا منفی است که در کشور ما به مسئله مهاجرت به وجود آمده است.

در این راستا مهدی ورقایی، کارشناس امور کاریابی بین الملل و مهاجرت توضیح داد: «متاسفانه هنوز در کشور عزیز ما این مسئله جا نیفتاده است که با پرونده مهاجرت، متناسب با نوع و روش آن برخورد صورت بگیرد. اینکه صرف نظر از نوع مهاجرت، نگاه های سراسر منفی به آن بشود، به هیچ وجه نتیجه خوبی نداشته و نخواهد داشت. ما باید در کشور به این باور برسیم که مهاجرت اگر از راه درست و اصولی انجام شود، نه تنها زیان آور نیست، بلکه می تواند مزایای بسیاری برای کشور از نظر علم، تجربه و به ویژه ارز آوری داشته باشد؛ که این مورد آخر در شرایط فعلی و با تحریم های همه جانبه علیه کشور عزیزمان فوق العاده حائز اهمیت خواهد بود.»

وی ادامه داد: «وقتی مهاجران ایرانی می توانند با اندوختن علم و ثروت و فراگیری مهارت های گوناگون به کشور بازگردند یا به هر طریق بخشی از سرمایه ارزی خود را به کشور برگردانند، چرا ما باید با موضوع مهاجرت به کلی مخالفت کنیم؟ تمام این انرژی را که برای مخالفت با مهاجرت گذاشته ایم، باید صرف آگاه سازی مردم درباره ی عواقب پناهندگی و اطلاع رسانی در این زمینه کنیم.»

ورقایی، موسس شرکت کاریابی بین المللی و مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ ضمن اشاره به تجربیات ملموس خود در مورد شرایط زندگی پناهجویان در سایر کشورها گفت: «نگاه های اشتباه به مهاجرت اصولی، ممکن است افراد بسیاری را به سمت تصمیم نادرست پناهندگی هدایت کند. این در حالی است که پناهندگی احتمالا پایان تمام رویاهای این افراد خواهد بود. برای پناهجویان نه از کار خبری هست و نه بیمه. آنها نه تنها حق خروج از شهرهای خود را ندارند، که باید هر هفته در اداره پلیس فرمی را امضا کنند که نشانه حضورشان در شهر مورد نظر است. برخوردهای مردم با پناهندگان بی نهایت منفی است و حتی خانواده های آنها هم تا سالیان سال از این مسئله در امان نخواهند بود. »

او در پایان اظهار داشت: «بدون اغراق، شرایط پناهجویان و برخوردی که با آنها می شود، مانند وضعیت یک زندانی است. زنجیره ای که حلقه نخست آن عدم آگاهی است و سپس به نگاه منفی به مهاجرت اصولی می رسد. در ادامه هم ناامیدی از راه های متنوع خروج قانونی از کشور و نهایتا تصمیم به پناهنده شدن. فکر می کنم بهتر باشد که بیشتر بیندیشیم و با در پیش گرفتن رویه ای درست و صحیح نگریستن به مقوله مهاجرت قانونی، مانع از پناهنده شدن هم میهنانمان در دیگر کشورهای دنیا شویم.»  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی