اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907194695414951

مهاجرت و کار قانونی در خارج برای کشور ارزآوری دارد

کد: 139907194695414951

https://bit.ly/33QAHZD

، تهران , (اخبار رسمی): کارشناسان امور مهاجرتی با وجود نگرانی هایی که پیرامون مسئله فرار مغزها و مهاجرت نیروهای متخصص مطرح است، بر لزوم توجه به ورود ارز به کشور از طریق مهاجرت و کار قانونی تاکید دارند.

مهاجرت و کار قانونی در خارج برای کشور ارزآوری دارد
مهاجرت و کار قانونی در خارج برای کشور ارزآوری دارد

مردم در کشورهای زیادی برای استفاده از فرصت های بیشتر تصمیم به مهاجرت می گیرند و این موضوع در کشور ایران هم به ویژه در سال های اخیر رواج یافته است. شرایط اقتصادی دشوار و امکان پیشرفت های تحصیلی و کاری از جمله مواردی است که یک فرد را به مهاجرت ترغیب می کند . اما همیشه این تصمیم به شکل درستی گرفته نمی شود؛ به ویژه زمانی که فرد تصور کند راه همواری پیش روی خود ندارد، ممکن است به سراغ دیگر گزینه های یعنی مهاجرت غیر قانونی و پناهندگی برود.

مهدی ورقایی، کارشناس امور کاریابی بین المللی و مهاجرتی درباره چنین مسئله ای گفت: «به عقیده من عدم آگاهی، اصلی ترین مشکلی است که باعث ایجاد این معضل در کشور می شود. تعداد پناهندگان ایرانی در کشورهای مختلف رو به افزایش است و این در حالی است که درصد بالایی از این افراد، از راه های قانونی و معقولی که پیش رویشان هست بی اطلاع بوده و به همین دلیل خود را به دردسر میندازند.»

او افزود: «رسانه ها و دستگاه های ذیربط باید به مردم اطلاع رسانی کنند تا با آگاهی از راه های متنوع مهاجرت قانونی، سراغ روش های اشتباه نروند. پناهندگی راهی است که قدم گذاشتن در آن می تواند تمام آینده یک شخص را به نابودی بکشاند و حتی برای خانواده وی نیز مشکلات زیاد و طولانی مدتی در کشور مقصد ایجاد کند.»

نکته ای که به عقیده کارشناسان ممکن است در این مرحله کمی اصطکاک ایجاد کند، این است که نگاه ها به مهاجرت به صورت کلی چندان مثبت نیست و بعضا تصور می شود که مهاجرت هر ایرانی معادل است با ضربه ای به اقتصاد و صنعت کشور.

ورقایی که موسس شرکت مهاجرتی الست گروپ است، ادامه داد: «فردی که در یک کشور خارجی مشغول به کار می شود و درآمد ارزی دارد ، یک منبع درآمد و ثروت بالقوه برای کشور خود به حساب می آید. ما در ایران باید شرایطی را فراهم کنیم که این مهاجران با درآمدی که در کشورهای خارجی به دست آورده اند، بتوانند از طریق راه هایی مثل مهاجرت معکوس این درآمد را به کشور وارد کنند. ارز آوری مهاجران قانونی که در دیگر کشورها مشغول کار هستند، یک راه بسیار مهم برای جبران کمبودهای مالی داخل کشور است و صد البته می توان آن را به عنوان یکی از عمده ترین تفاوت های مهاجرت و کار قانونی با پناهندگی قلمداد کرد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021229*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون