اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907224701113814

درمان فشار خون بالا بدون دارو با تغییر شیوه زندگی

کد: 139907224701113814

https://bit.ly/3j6pacN

، اصفهان , (اخبار رسمی): درمان فشار خون را جدی بگیرید. اگر جزو افرادی هستید که به فشار خون بالا مبتلا شده اید، ممکن است نگرانی هایی برای مصرف دارو جهت پایین آوردن فشار خون خود داشته باشید.

درمان فشار خون بالا بدون دارو با تغییر شیوه زندگی
درمان فشار خون بالا بدون دارو با تغییر شیوه زندگی

یک رژیم غذایی سالم، از جمله رژیم غذایی میوه بیشتر، سبزیجات و لبنیات کم چرب، چربی های اشباع کمتر و مصرف چربی های سالم نظیر روغن کنجد، آفتابگردان یا زیتون به کاهش فشار خون کمک می کند.

یک قدم مهم در پیشگیری و درمان فشار خون بالا، شیوه زندگی سالم است. شما می توانید فشار خون خود را با تغییرات زیر در شیوه زندگی کاهش دهید:

  • کاهش وزن
  • ترک سیگار
  • استفاده از یک رژیم غذایی سالم، از جمله رژیم غذایی میوه بیشتر، سبزیجات و لبنیات کم چرب، چربی های اشباع کمتر و مصرف چربی های سالم نظیر روغن کنجد، آفتابگردان یا زیتون
  • اگر فشار خون بالا دارید میزان سدیم در رژیم غذایی خود را به کمتر از 1500 میلی گرم در روز کاهش دهید. بزرگسالان سالم باید سعی کنند میزان سدیم خود را بیش از 2300 میلی گرم در روز (حدود 1 قاشق چای خوری نمک) محدود کنند.
  • ورزش منظم هوازی (مانند پیاده روی سریع حداقل 30 دقیقه در روز، چند روز در هفته)

این اقدامات علاوه بر کاهش فشار خون، باعث افزایش کارآیی داروهای درمان فشار خون بالا می شود. درمان فشار خون بالا در جوانان می تواند شامل رعایت تمام موارد بالا باشد. به ویژه در سنین آغازین جوانی. مصرف قهوه می تواند منجر به افزایش فشار خون شود و بر سلامت قلب تأثیر بگذارد. هنوز تحقیقی ثابت نکرده است که قهوه ها بتوانند فشار خون را کاهش دهند اما هر فرد می تواند یک فنجان قهوه در طول روز بنوشد. اما بهتر است اعتدال را رعایت کند.

  •  استرس خود را کاهش دهید

    استرس مزمن در فشار خون بالا نقش دارد. برای تعیین تأثیر استرس مزمن بر فشار خون، تحقیقات بیشتری لازم است. اگر با خوردن غذای ناسالم، سیگار کشیدن دچار استرس شوید، ممکن است به فشار خون بالا منجر شود. مدتی وقت بگذارید تا در مورد آنچه باعث احساس استرس می شود، فکر کنید؛ شرایط شغلی و کاری، مسائل خانوادگی، امور مالی یا بیماری. هنگامی که می دانید چه چیزی باعث استرس شما می شود، فکر کنید که چگونه می توانید استرس را از بین ببرید یا کاهش دهید. این به درمان فشار خون شما کمک می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی از راهکارهای درمانی که در چند سال اخیر برای فشار خون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی می باشد که در این لینک مفصل درباره آن توضیح داده شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی