اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907234701815364

مقایسه کاربری و مشخصات فنی سیم بکسل فولادی و سیم بکسل استیل

کد: 139907234701815364

https://bit.ly/2T6SHZf

، تهران , (اخبار رسمی): سیم بکسل ها هم در گرید های فولادی تولید می شوند و هم در گرید های استنلس استیل. سیم بکسل فولادی اغلب به سبب قابلیت های بالای لیفتینگ و قابلیت های کششی در لیفتینگ بار به کار می رود و سیم بکسل استیل به سبب قابلیت های محیطی در برابر زنگ زدگی برای کاربری های دریایی استفاده می شود.

مقایسه کاربری و مشخصات فنی سیم بکسل فولادی و سیم بکسل استیل
مقایسه مشخصات مکانیکی سیم بکسل فولادی و سیم بکسل استیل

سیم بکسل استیل دارای تنسایل 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع بوده که با کمترین مقاومت کششی سیم بکسل فولادی برابری می کند. سیم بکسل استیل در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد و زنگ نمی زند.

سیم بکسل های فولادی در تنسایل ها و گریدهای متنوعی تولید می شوند. حداقل تنسایل مقاومتی سیم بکسل فولادی 1560 نیوتن بر میلیمتر مربع N/mm2 است. با افزایش درصد کربن و بهبود عملیات سخت کاری و عملیات حرارتی تنسایل سیم بکسل فولادی را می توان تا 2160 نیوتن بر میلیمتر مربع نیز بالا برد که اغلب تنها در برخی از کاربری ها مانند سیم بکسل تاور کرین در این گرید قابل استفاده است. با این وجود سیم بکسل استیل یک ضعف بسیار بزرگ در مواجه شدن با خورنده های محیطی بالاخص آب و رطوبت دارد و از این رو برای بر طرف کردن این مشکل اغلب از پوششی بر روی سطح مفتول های سیم بکسل فولادی استفاده می شود تا از تماس مستقیم آب و رطوبت با سطح مفتول های سیم بکسل جلوگیری شود.

در اغلب موارد روکش سطحی مفتول های سیم بکسل فولادی از نوع آبکاری سطحی گالوانیزه سرد هستند اما نمونه هایی از سیم بکسل گالوانیزه گرم و حتی سیم بکسل های فولادی روغن اندود نیز در صنایع مصرف می شوند. سیم بکسل گالوانیزه سرد تنها یک لایه نازک از فلز روی بر سطح خارجی داشته که بر اثر ایجاد خراش سطحی می تواند در آستانه زنگ زدن قرار گیرد. این در حالی است که آبکاری گالوانیزه گرم سیم بکسل در دمای حدود 640 درجه انجام شده و فلز زینک به داخل سطح سیم بکسل نفوذ پیدا کرده و بر اثر خراش نیز آسیبی نمی بیند.

سیم بکسل استیل اغلب تنها در یک گرید و تنسایل یعنی تنسایل 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع یعنی حدود کمترین گرید سیم بکسل فولادی تولید می شود. سیم بکسل استیل در داخل ساختار خود دارای عناصری چون کروم و نیکل است که به شدت به افزایش مقاومت سطحی آن کمک می کند. در واقع سیم بکسل استیل در برابر آب و رطوبت و برخی از خورنده های رقیق در مقابل زنگ زدگی مصون است اما در تماس با آب دریا که دارای درصد بالایی از نمک ها و املاح معدنی است در معرض زنگ زدگی قرار می گیرد.

سیم بکسل استیل در دو گرید 304 و 316 تولید می شود که هر دو دارای قابلیت های مکانیکی یکسانی هستند اما در برابر کلریدها که از خورنده های صنعتی هستند، گرید 316 مقابله بسیار مناسب تری دارد. علاوه بر این سیم بکسل استیل 316 هیچ میلی نیز به جذب در میدان مغناطیسی ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید