اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012295776715364

مهره سر بسته چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 140012295776715364

https://bit.ly/3JLXHez

، تهران , (اخبار رسمی): مهره سر بسته Cap nut در واقع نوعی از مهره های شش گوش می باشد که از یک طرف پیچ وارد می شود اما از طرف دیگر خارج نشده و بصورت یک سری گنبدی شکل بسته می شود. از مهره سر بسته برای پوشش دادن سطح بیرون زده پیچ ها از سطوح استفاده می شود.

مهره سر بسته چیست و چه کاربردی دارد؟
مهره سر بسته

مهره سر بسته اغلب از گرید های پایین آهنی و یا در گرید های استنلس استیل مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه ایجاد یک پوشش سطحی برای بخش های بیرون زده پیچ را بر عهده دارد.


تمامی اتصالات پیچ و مهره ای با هدف اتصال دو سطح بکار می روند. مهره سر بسته نوعی خاص از مهره ها که در انگلیسی به نام Cap Nut شناخته می شود است چرا که مهره سر بسته مانند کلاهی بر روی سطح پیچ قرار می گیرد. مهره سر بسته نیز مانند خود پیچ از گرید های مختلف آهنی، فولادی و استنلس استیل تولید شده و در سایز های مختلف متناسب با سایز و نوع ریزه های پیچ دنده های ریز و درشت مورد استفاده قرار می گیرد.

اهداف بکارگیری مهره سر بسته می تواند متفاوت باشد اما جلوگیری از آسیب به قسمتی از پیچ که بیرون از سطح اتصال قرار گرفته است، جلوگیری از خطرات ناشی از جراحات ناشی از تماس پوست و بدن با سطح تیز پیچ بیرون از قطعه کار و از نظر بصری ایجاد سطحی شکیل از مهمترین دلایل بکارگیری این سری از مهره ها می باشد.

مهره سر بسته به روش فورج گرم و بصورت یکپارچه تولید می شود و در واقع متشکل از دو بخش شامل یک مهره شش گوش و یک Dome یا بخش گنبدی شکل است که بصورت منحنی ایجاد شده تا ظاهری ایده آل و قابلیت محافظت در تماس با سطوح دیگر را فراهم کند. در واقع مهره سر بسته در روش فورج گرم ابتدا بدون دنده های داخلی تولید شده و در مراحل بعدی تولید بصورت حدیده ای دنده می شود.

مهره های سر بسته بر خلاف مهره های شش گوش DIN934 و یا مهره هایی که در اتصالات سازه بر روی پیچ سازه متصل شده و با استاندارد DIN6915 تولید می شوند که اغلب تحت تنش های شدیدی قرار دارند از نوع پیچ های کم تنش هستند و عملا کاربری مهره سر بسته با هدفی متفاوت با مهره های گرید های بالا می باشد.

از این رو در اغلب موارد مهره های سر بسته که نقش پوشاننده را ایفا می کنند از گرید های آهنی و در گرید های 4 و 5 که تنسایل مقاومت کششی بسیار کمی دارند با دنده های درشت Coarse Thread و اغلب بصورت آبکاری شده بصورت گالوانیزه سرد و به رنگ نقره ای براق در بازار یافت می شوند.

مهره های آهنی سر بسته اغلب از سایز 4 میلیمتر الی 22 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود نمونه های فولادی از مهره سر بسته برای اتصالات پیچ های فولادی شش گوش یا آلن در گرید های 8 و 10 نیز در حجمی اندک تولید می شود چرا که پیچ های صنعتی گرید بالا مانند استاد بولت ها یا شش گوش خشکه و فولادی اغلب در کاربری های سنگین و یا درون کار مانند اتصالات سوله های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند که در این نوع کاربری ها نیازی به استفاده از مهره سر بسته برای پوشش سطحی پیچ وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید