اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011125674515364

انواع مهره اتصالی پیچ

انواع مهره در اتصالات پیچ و مهره ای

کد: 140011125674515364

https://bit.ly/3rwIiIA

، تهران , (اخبار رسمی): مهره Nut یکی از اجزای مهم در اتصالات پیچ و مهره ای محسوب می شود که هم بصورت چهار گوش و بیشتر بصورت شش گوش تولید می شود. گرید مهره بر حسب گرید پیچ انتخاب می شود و مهره ها در گرید های آهنی، فولادی و استنلس استیل مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مهره در اتصالات پیچ و مهره ای
مهره شش گوش استاندارد DIN934

مهره شش گوش پر مصرف ترین مهره در اتصالات پیچ شش گوش، پیچ متری و پیچ الن محسوب می شود. مهره شش گوش با استاندارد DIN934 تولید می شود و در گرید های آهنی، فولادی و استنلس استیل مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات پیچ و مهره ای یکی از کاربردی ترین روش ها برای اتصال سطوح و قطعات هستند. در واقع در میان سه روش معمول اتصال که استفاده از چسب های صنعتی، جوشکاری و اتصالات پیچ و مهره ای هستند تنها این پیچ و مهره ها هستند که قابلیت اتصال هر نوع سطحی از هر جنسی را داشته و قابلیت باز و بسته کردن دارند. فرایند جوشکاری تنها برای سطوح فلزی میسر می باشد که حتی این سطوح می بایست همجنس باشند. اتصال از طریق چسب دارای استحکام کمتری بوده و برای متریال های خاص میسر می باشد حال پیچ و مهره ها برای اتصال نه به جنس و متریال خاصی نیاز دارند و نه به یکسان بودن جنس دو سطح اتصال. شاید تنها عیبی که می توان به اتصالات پیچ و مهره ای وارد نمود نیاز آنها به ایجاد سوراخ سطحی می باشد که سبب افزایش تمرکز تنش می شود.

مهره ها در شکل شش گوش Hex Nut دارای بالاترین میزان کاربری در اتصالات پیچ هستند. مهره شش گوش ساده که در اتصالات پیچ شش گوش استاندارد های DIN931, DIN933 بکار گرفته می شود طبق استاندارد DIN934 تولید شده و در کلاس های آهنی 4 و 5 ، کلاس فولادی خشکه 8 و کلاس های فولادی 10 و 12 مورد استفاده قرار می گیرد. مهره های اشش گوش استنلس استیل نیز در دو گرید A2 و گرید A4 بصورت آستنیته مورد استفاده قرار می گیرند.

نوعی از مهره ها تحت نام مهره کاسه نمدی وجود دارد که در قسمت کپ بالایی دارای یک واشر پلاستیکی می باشد. این واشر پلاستیکی در حین اتصال مهره بر روی پیچ توسط دنده های پیچ برش خورده و با پیش روی مهره به تدریج بر روی سطح پیچ می چسبد. این امر به افزایش تنش اتصال کمک کرده و علاوه بر این نقش آب بندی نیز ایفا می کند و به همین خاطر است که به مهره کاسه نمدی شناخته می شود. افزایش تنش اتصال و چسبندگی واشر پلاستیکی سبب می شود که در اتصال بر اثر لرزش این مهره ها حرکتی نداشته و باز نشوند و از این رو به مهره قفلی نیز شناخته می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید