اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109156857115364
در دسترس نیست

برند های تولید کننده فیلتر روغن صنعتی

برند های با کیفیت فیلتر روغن صنعتی

کد: 140109156857115364

، تهران , (اخبار رسمی): فیلتر روغن صنعتی در شکل فیلتر های استوانه ای کارتریجی و یا فیلتر های پیچی Spin-on در اتصالات ماشین های صنعتی استفاده می شوند. کاغذ کارتریج فیلتر روغن صنعتی از الیاف سلولز طبیعی تولید می شود. فیلتر روغن صنعتی DONALDSON, MANN, FLEETGUARD از شناخته شده ترین برند ها محسوب می شوند.

برند های با کیفیت فیلتر روغن صنعتی
فیلتر روغن صنعتی

فیلتر های روغن اتصالی بر روی موتور های دیزلی اغلب توسط خود برند های تولید کننده موتور تولید می شوند. فیلتر فیلیتگارد توسط برند کومنز، فیلتر کاترپیلار توسط برند CAT تولید می شوند.

روغن یا لوبریکانت در ماشین آلات مختلف صنعتی از موتور های احتراق داخلی گرفته تا گیربکس ها و سیستم های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن ها دارای گرید ها و ویسکوزیته مختلفی هستند که برای شرایط کاری خاص با هدف های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. گردش روغن در هر سیکلی با آلاینده های مختلفی روبرو بوده و نیاز به فلیتر روغن برای تصفیه و پاکسازی امری مهم در حفظ کیفیت روغن و افزایش طول عمر اجزای مکانیکی سیکل هیدرولیک محسوب می شود.

روغن در موتور های احتراق داخلی بالاخص در موتور های دیزلی که بر روی موتور های ماشین آلات سنگین سوار می شوند با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. روان کاری اجزای متحرک موتور شامل پیستون و رینگ که بصورت رفت و برگشتی در داخل موتور و در تماس با بوش یا لاینر حرکت می کنند یکی از اهداف اولیه و مهم روغن می باشد. علاوه بر روانکاری روغن در انتقال حرارت از موتور به بیرون و همچنین در انتقال آلاینده های موتور به فیلتر روغن صنعتی نیز نقش مهمی ایفا می کند. فیلتر روغن را در زبان انگلیسی به Lube filter و گاهی Oil Filter نیز می شناسند.

انواع و شکل های مختلف فیلتر روغن

فیلتر روغن صنعتی در شکل های مختلف با سایز و استاندارد های مختلف برای کاربری های متفاوتی تولید می شود. از نظر ترکیبات باید گفت اغلب فیلتر های روغن از فیبر هایی شبیه به کاغذ در کارتریج خود استفاده می کنند که از سلولز تولید شده است. البته تکنولوژی برند های مختلف تولید کننده روغن در بکارگیری الیاف سلولزی با تراکم مختلف، با ضخامت مختلف و با سطوح تماس مختلف نقشی بسیار مهم در عملکرد و طول عمر مفید کاری فیلتر روغن دارد. اشکال مختلف فیلتر روغن به قرار زیر هستند.

فیلتر های پیچی Spin-on: این سری از فیلتر ها پر کاربرد ترین نوع فیلتر روغن محسوب می شوند که از یک قوطی فلزی نگهدارنده کارتریج استفاده می کنند. فیلتر های پیچی سرعت اتصال و تعویض بالایی دارند و با بکارگیری یک اورینگ حداقل نشتی را دارند. فیلتر روغن پیچی در دو نوع جریان کامل Full flow و فیلتر بای پس By-pass مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر قوطی و کارتریج یک نگهدارنده یا فیکس کننده که گاهی به شکل فنر است و یک پلیت در قسمت پایینی فیلتر روغن پیچی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر های کارتریجی FIlter Element: این سری از فیلتر ها بصورت یک استوانه کارتریج تولید می شوند که بصورت مغزی نیز برای فیلتر های پیچی مورد استفاده قرار می گیرند. فیلتر های کارتریجی اغلب در سایز های بزرگ در صنایعی مانند دستگاه های تراشکاری مورد استفاده قرار می گیرند. فیلتر های کارتریجی از جنس سلولزی بصورت سطح چین دار که گاهی برای افزایش مقاومت و جلوگیری از فروپاشی ساختاری سلولز با پوشش های فلزی زنبوری و یا سوراخ دار نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فیلتر روغن خطی In-line: این سری از فیلتر های روغن در ورودی و خروجی دارای دریچه هایی هستند که بصورت پایپ در داخل شلنگ گردش روغن قرار می گیرد. فیلتر های خطی اغلب بصورت اتصال کم فشار مورد استفاده قرار می گیرند و دبی جریان روغن محدودتری نسبت به فیلتر روغن پیچی دارند.

فیلتر روغن پیچی با دنده های اینچی

فیلتر های روغن صنعتی از نوع پیچی Spin-on با برند های بسیار متنوعی تولید می شوند. نوع دنده های اتصال این فیلتر ها برای فیلتر هایی که محصول اتحادیه اروپا و اغلب کشور های آسیایی باشند از نوع دنده میلیمتری است که طبق استاندارد متریک تولید می شوند. برخی از برند های معتبر تولید کننده فیلتر آلات صنعتی بالاخص برند هایی که تولید کشور آمریکا و انگلستان هستند از نوع اینچی هستند. هر چند در بسیاری از موارد قابلیت جایگرینی فیلتر ها وجود دارد.

منبع: کافه دانش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید