اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108246823615364
در دسترس نیست

طراحی پروانه و ایمپلر پمپ

مبنای تولید پروانه پمپ گریز از مرکز

کد: 140108246823615364

، تهران , (اخبار رسمی): پروانه یا ایمپلر پمپ در واقع قلب پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ می باشد. طراحی و شکل هندسی ایمپلر ها شامل قطر، تعداد پره، زاویه و شکل هندسی پره ها نقش بسیار مهمی در مشخصات مکانیکی الکتروپمپ ها دارد. دبی جریان خروجی، قابلیت مکش سیال ویسکوز و هد خروجی پمپ به شکل ایمپلر بستگی دارد.

مبنای تولید پروانه پمپ گریز از مرکز
پروانه یا ایمپلر پمپ

ایمپلر یا پروانه پمپ گریز از مرکز بخش دوار می باشد که اغلب یا از جنس استنلس استیل و یا از جنس های پلیمری تولید شده است. تعداد پره و شکل هندسی ایمپلر نقش موثری بر عملکرد پمپ دریایی دارد.

پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوز یکی از پر مصرف ترین نوع پمپ های صنعتی محسوب می شود که در شکل ها و دسته بندی های مختلف و با بکارگیری متریال مختلفی تولید می شود. مبنای کار تمامی پمپ های گریز از مرکز یکسان بوده و گردش یک پروانه یا ایمپلر در داخل پمپ سبب کاهش فشار و مکش در یک سمت پمپ و خروج با سرعت بالا در سمت دیگر می باشد که پس از ورود جریان سیال پر سرعت به داخل دیفیوزر سرعت شکسته به فشار تبدیل شده و قابلیت را برای انتقال سیال به ارتفاعات بالاتر فراهم می کند.

پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ در دسته الکتروپمپ هایی با دبی جریان بالا و هد متوسط هستند. بدین معنا که قابلیت این سری از پمپ ها در انتقال حجم بالایی از سیال وجود دارد اما ارتفاعی که سیال را به آن پمپاژ می کنند در دسته پمپ های متوسط قرار دارد. بعنوان مثال در مقایسه با پمپ های دنده ای و پیستونی اغلب دبی جریان بالاتری دارند اما بالاخص در قیاس با پمپ های پیستونی که از موتور های احتراق داخلی و به شکل سیلندر پیستونی استفاده می کنند هد یا ارتفاع انتقال سیال پایین تری دارند.

پروانه یا ایمپلر پمپ گریز از مرکز هم از گرید ها و آلیاژ های فلزی (بالاخص استنلس استیل) و هم از متریال های لاستیکی تولید می شود. شکل پره ها Vane و تعداد پره ها بر روی تمامی مشخصات مکانیکی پمپ از جمله دبی، هد، لرزش و صدا، توان و راندمان پمپ تاثیر بسیاری دارد. برخی از انواع پروانه پمپ در یک سمت بصورت یک دیسک دایره ای بسته و برخی دیگر مانند پره های هواکش باز می باشند.

انواع و کاربری پمپ های گریز از مرکز

به نقل از دانوتک، یکی از مشخصات بسیار ایده آل پمپ های گریز از مرکز قابلیت افزایش هد (ارتفاع انتقال سیال) و دبی (حجم سیال منتقل شده) با تغییر در بستن چند پمپ می باشد. بدین صورت که اگر دو یا چند پمپ گریز از مرکز را بصورت سری ببندیم قابلیت افزایش هد یا ارتفاع را افزایش می دهیم که منجر به تولید نوعی پمپ به نام پمپ طبقاتی نیز شده است. همینطور در صورتیکه نیاز به دبی بالاتری از جریان سیال داشته باشیم قابلیت بستن چند پمپ گریز از مرکز بصورت موازی وجود دارد. در زیر به بررسی دسته بندی های مختلفی که از پمپ های گریز از مرکز وجود دارد می پردازیم.

  • پمپ استیل : دسته ای از پمپ های گریز از مرکز هستند که بدنه هوزینگ پمپ و پروانه از جنس استنلس استیل (ضد زنگ) تولید می شود و در صنایع غذایی و دارویی دارای کاربری های عمده ای هستند.
  • پمپ مواد : نوعی از پمپ گریز از مرکز می باشد که از آن برای انتقال مواد با قابلیت خورندگی بالا و اغلب اسید های رقیق استفاده می شود که نمونه هایی از آنها در صنایع تولید قند و شکر برای سیرکولاسیون اسید و شستشوی لوله ها استفاده می شوند.
  • پمپ طبقاتی : پمپ های گریز از مرکزی هستند که بصورت سری در چند مرحله بسته شده و دارای قابلیت انتقال سیال به ارتفاعات بسیار بالایی هستند.
  • پمپ کف کش یا لجن کش : نوعی از پمپ های گریز از مرکز هستند که از آنها در فاضلاب ها و یا در استخر ها برای تخلیه آب استفاده می شود و اغلب بصورت عمودی تولید می شوند.
  • پمپ های دریایی : این سری از پمپ ها مانند پمپ های Johnson, Jabsco که بر روی قایق های موتوری بسته می شوند و به پمپ آب شور نیز شناخته می شوند. پمپ های دریایی اغلب از ایمپلر های لاستیکی از 3 الی 12 پره استفاده می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیم بکسل و اتصالات استیل تکین

سیم بکسل و اتصالات تکین وارد کننده و عرضه کننده انواع سیم بکسل های فولادی و استیل در سایز های مختلف شامل انواع سیم بکسل آسانسوری، سیم بکسل نتاب، سیم بکسل های معدنی، سیم بکسل جرثقیل و حفاری و سیم بکسل روکش دار می باشد. واردات و عرضه انواع زنجیر بار فولادی و زنجیر استیل و کلیه اتصالات سیم بکسل و زنجیر در گرید های فولادی G80 و گرید استیل 304 و 316. مرکز تخصصی واردات کلیه اتصالات استیل سیم بکسل و زنجیر انواع قلاب استیل، شگل استیل، مهارکش استیل، بست فولادی استیل، انواع حلقه و اتصال زنجیر استیل در دو گرید 304 و 316 و در سایز های اینچی و میلیمتری در ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021554***** - 091228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید