اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990726470498217

روش‌های انجام چاپ دیجیتال کدام است؟

کد: 13990726470498217

https://bit.ly/35rfGUX

، تهران , (اخبار رسمی): چاپ دیجیتال به طور فزاینده ای برای کارهای چاپی که قبلاً با استفاده از چاپ افست، فلکسو یا صفحه نمایش چاپ می شدند، استفاده می شود.

روش‌های انجام چاپ دیجیتال کدام است؟
روش های انجام چاپ دیچیتال چیست؟

در فرآیند چاپ جوهر حرارتی از گرما برای ذوب کردن چاپ روبان و روی بستر استفاده می شود. در برخی از دستگاه های ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد اما به نظر می رسد که به تدریج از بازار خارج می شود.

چاپ دیجیتال را می توان به روش های مختلف انجام داد. دو فناوری بر صنعت حاکم است:

جوهر افشان - در یک چاپگر جوهر افشان ، تصویری که باید چاپ شود توسط قطرات کوچکی از جوهر ایجاد می شود که از نازل های یک یا چند هد چاپی خارج می شوند. دستگاه های جوهر افشان می توانند روی طیف وسیعی از لایه های زیرین مانند کاغذ ، پلاستیک ، بوم ، یا حتی درها و کاشی های کف چاپ کنند. از چاپ جوهر افشان برای پوسترها و تابلوها بسیار استفاده می شود.

همچنین برای نشریات کوتاه مدت مانند کتاب عکس یا کتاب کوچک نیز مقرون به صرفه است. چاپگرهای جوهر افشان خطی گاهی اوقات با انواع دیگر پرس ها برای چاپ داده های متغیر ، مانند آدرس های پستی روی قطعات پست مستقیم ترکیب می شوند. مطبوعاتی که در زیر نشان داده شده است HP PageWide C500 است که برای چاپ روی صفحه راه راه ساخته شده است.

مطبوعات HP PageWide C500
Xerography - در پرینترهای زیراگرافی، مانند چاپگرهای لیزری، تصویری که باید چاپ شود با اعمال انتخاب شارژ بر روی یک استوانه فلزی به نام درام تشکیل می شود. از بار الکتریکی برای جذب ذرات تونر استفاده می شود. این ذرات به رسانه ای که روی آن چاپ می شود منتقل می شوند.

برای اطمینان از درست بودن تونر، بستر از طریق ذوب کننده ای عبور می کند که تونر را در محیط ذوب می کند. پرینترهای لیزری نه تنها در ادارات بلکه برای چاپ کوچک کتاب ها، بروشورها و انواع دیگر اسناد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این چاپگرها همچنین برای چاپ معاملات (قبض ها ، اسناد بانکی و غیره) و پست مستقیم استفاده می شوند.

در سال 2009 هر دو روش به طور مشترک حدود 15٪ از کل حجم چاپ را تشکیل می دادند.


استفاده از چاپ دیجیتال برای تبلیغات، بسته بندی، نشریات و محصولات

چاپ دیجیتال به طور فزاینده ای برای کارهای چاپی که قبلاً با استفاده از چاپ افست، فلکسو یا صفحه نمایش چاپ می شدند، استفاده می شود.

در چاپ کوتاه مدت (با اندازه A3)، دیجیتال هم برای چاپ رنگی و هم برای چاپ B&W از حالت افست برخوردار است. چاپگرهای سریع و فروشگاه های کپی به صورت دیجیتالی بر روی ماشین های فروشنده هایی مانند زیراکس ، HP ، Canon و Konica Minolta چاپ می کنند. همچنین به طور فزاینده ای برچسب ها به صورت دیجیتالی چاپ می شوند. کارهای بیلبورد و محل فروش یا محل خرید توسط دستگاه های جوهر افشان با فرمت گسترده انجام می شود.


طیف گسترده ای از چاپگرهای با فرمت کوچک برای چاپ در قاب گوشی ، لیوان و سایر محصولات وجود دارد. در چاپ کتاب ، شرکت های چاپ و نشر بیشتر به چاپ مورد نیاز اعتماد می کنند. دستگاه کتاب اسپرسو که در زیر نشان داده شده برای آن کار مناسب است. تعداد دیگری از فرآیندهای چاپ دیجیتال نیز وجود دارد که به سمت بازارهای خاص طراحی شده است:

تصعید رنگ یک فرآیند چاپ است که در آن از گرما برای انتقال یک رنگ بر روی لایه استفاده می شود. چاپگرهای رنگی عمدتا برای چاپ روی پارچه، تصحیح و تولید چاپ عکس استفاده می شوند. بعضی از چاپگرها می توانند روی مواد مختلفی مانند کاغذ، پلاستیک و پارچه چاپ کنند.
در فرآیند چاپ حرارتی مستقیم از گرما برای تغییر رنگ پوشش ویژه روی کاغذ استفاده می شود. این فرآیند در صندوق های پول نقد برای افزودن مارک هایی مانند شماره سریال به محصولات استفاده می شود. برای این کار از جوهر شفافی استفاده می شود که وقتی لیزر گرما به آن وارد می کند تغییر رنگ می دهد.


در فرآیند چاپ جوهر حرارتی از گرما برای ذوب کردن چاپ روبان و روی بستر استفاده می شود. در برخی از دستگاه های ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد اما به نظر می رسد که به تدریج از بازار خارج می شود.

منبع: خانه طراحان سام

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه طراحان سام

خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ دیجیتال استیکر,چاپ روی شیشه,چاپ دیجیتال کارت ویزیت,چاپ دیجیتال روی پارچه,چاپ دیجیتال تراکت,چاپ بنر,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,چاپ دیجیتال کاغذ دیواری و سازه های نمایشگاهی می باشد. راه های ارتباطی با خانه طراحان سام : Telegram : http://telegram.me/samdhprintt تلفن تماس : 02187700017

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید