اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980416383188217

مراحل چسب کاری کاغذ دیواری

کد: 13980416383188217

http://bit.ly/2LGg89j

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه موضوع چسب کاری که یکی از مراحل نصب کاغذ دیواری است، بررسی شده است.

مراحل چسب کاری کاغذ دیواری
مرحله چسب کاری کاغذ دیواری

چسب کاری

اولین رول را باید روی میز چسب کاری پهن کرد به گونه‌ای که پشت آن رو به فرد باشد. با استفاده از یک غلتک رنگ، چسب را از وسط رو به بالا باید بر پشت آن مالید و اطمینان حاصل کرد که لبه‌های رول را کاملا چسب پوشانده باشد حتی درزها نیز گرفته شود. 

نیمه بالایی کاغذ را چسب کاری کرده و بعد از اتمام تا می‌شود. باید سعی شود هنگام تا کردن نیمه بالایی، چروکی در سطح کاغذ ایجاد نشود حالا نیمه‌ی پایینی را باید چسبکاری کرد.

تست کردن اندازه چسب

باید تقریباً به اندازه نیم متر از رول را بر روی میز باز کرد و بعد از چسب کاری تا کرد بطوری که قسمت‌های بیرونی کاغذ با هم در تماس باشند و بر روی لبه‌ی تا شده‌ی جدید به آرامی دوباره چسب کاری کرد. در نهایت ورق را در دست خود بصورت آویزان داشت. اگر چسب زیاد چکه می‌‍‌کند یعنی زیاد چسب زده شده است.

دقت در افزایش سطح

بیشتر سطح کاغذ دیواری به علت وجود رطوبت چسب باز شده و افزایش می‌یابد، مثلاً 50 سانتی متر ورق بعد از نصب ممکن است به 50.5 سانت افزایش یابد در نتیجه بعد از نصب حباب‌هایی زیر کاغذ ایجاد می‌شود. برهمین اساس پس از چسب کاری باید اجازه داد کاغذ به مدت 10 دقیقه بماند تا رطوبت آن از بین برود و در موقع نصب حباب ایجاد نشود.

علامت گذاری کاغذ دیواری

بعد از اینکه کار چسباندن اولین نوار کار انجام شد نردبان را باید در محل قرار داد، یک مداد همراه خود داشت و یک قطعه کاغذی را برداشت. کاغذ را کمی باز کرد و فقط لبه سمت راست کاغذ را علامت زد تا اطمینان حاصل شود که قسمت بالای کاغذ دیواری در سقف قرار دارد و مد نظر است.

قبل از اینکه این بخش را با قلمو صاف کرد، میزان حرکت یا بازی کاغذ روی دیوار را باید سنجید. این میزان نشان دهنده‌ی مقدار چسبی است که به کاغذ زده شده است. اگر کاغذ دیواری بعد از قرار گرفتن روی دیوار قابلیت اندکی جابجایی را ندارد پس مقدار چسب کم است. اندکی جابجایی روی دیوار برای تنظیم کاغذ دیواری لازم است.

برطرف کردن حباب‌های کاغذ دیواری

زمانی که در موقعیت مناسبی نسبت به دیوار قرار دارید کاغذ را به دیوار بچسبانید. باید روی کاغذ را به دیوار در جهت چپ و راست مالید و به آرامی مالش داد. باید اطمینان حاصل کرد که لبه سمت راست کاغذ از خط لوله مالش داده نشود. هرگز از نیروی قابل توجهی نباید استفاده کرد تا حباب‌ها را برطرف کرد. سعی شود با آرامی و نرمی اینکار را انجام گیرد.

نصب کردن نیمه بالا

نیمه‌ی بالای کاغذ دیواری نصب و نیمه پایینی مانده است. باید به آرامی از  لبه سمت راست در راستای جهت برش کاغذ به دیوار چسپانده شود و به سمت پایین رول ورق را باز کرد. باید دقت کرد که ورق باز نشده از رول به دیوار نچسبد.

برش قسمت‌های اضافه

قسمت‌های اضافه در لبه‌ی بالا و پایین کار را باید با یک کاردک و کاتر به آرامی برش زد تا لبه‌های کار مخصوصاً در قسمت اتصال دیوار به سقف صاف باشد. اگر اینکار باید خوب انجام شود و برای لبه‌های کنج دیوار هم ادامه یابد.

پاک کردن چسب اضافی

مطمئناً چسب اضافی در پشت ورق‌های کاغذ دیواری وجود دارد و بعد از نصب کم کم به قسمت رویی کار پس زده می‌شود. با یک اسفنج تمیز و آب تمیز باید به آرامی روی سطح کاغذ دیواری از بالا به پایین کشید. چسب‌های اضافی به سختی قابل مشاهده هستند اما اگر تمیز نشوند در آینده باعث خراب شدن ظاهر کار خواهند شد.

پایان کار

باید همین مراحل را برای قسمت‌های بعدی دیوار انجام داد و سعی شود در هر مرحله با حوصله ابتدا دیوار را هماهنگ با الگوهای طرح، خط کشی کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چاپ کاغذ دیواری می‌توانند به سایت خانه طراحان سام به آدرس www.samdhprint.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه طراحان سام

خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ دیجیتال استیکر,چاپ روی شیشه,چاپ دیجیتال کارت ویزیت,چاپ دیجیتال روی پارچه,چاپ دیجیتال تراکت,چاپ بنر,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,چاپ دیجیتال کاغذ دیواری و سازه های نمایشگاهی می باشد. راه های ارتباطی با خانه طراحان سام : Telegram : http://telegram.me/samdhprintt تلفن تماس : 02187700017

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | دکوراسیون و منزل