اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908244748415093

انواع مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کد: 139908244748415093

https://bit.ly/35ATsRs

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم ایمنی بدن شامل مجموعه‌ای پیچیده از سلول‌ها، فرآیندها و مواد شیمیایی است که به طور مداوم از بدن‌مان در مقابل عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس‌ها، سموم و باکتری‌ها محافظت می‌کند.  با سالم نگه داشتن و تقویت سیستم ایمنی بدن در طول سال می‌توان احتمال بروز بیماری‌ها و عفونت‌ها را کم کرد.

انواع مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن
انواع مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن شامل مجموعه‌ای پیچیده از سلول‌ها، فرآیندها و مواد شیمیایی است که به طور مداوم از بدن‌مان در مقابل عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس‌ها، سموم و باکتری‌ها محافظت می‌کند.  با سالم نگه داشتن و تقویت سیستم ایمنی بدن در طول سال می‌توان احتمال بروز بیماری‌ها و عفونت‌ها را کم کرد. همینطور انتخاب سبک زندگی سالم و مصرف غذاهای مغذی، خواب کافی و ورزش هم از دیگر راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌روند.

در این مطلب قصد داریم برخی از مهم‌ترین ویتامین‌ها و مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

شش مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن که باید آن‌ها را بشناسید ویتامین‌ها، مواد معدنی، انواع مکمل غذایی و همینطور مکمل دارویی به بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کنند. با این حال باید توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه مکمل‌ها هم می‌تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر تداخل دارویی شود. به همین خاطر پیش از مصرف هر گونه مکمل دارویی یا غذایی درباره‌ی مصرف آن با متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت کنید.

برخی از ضروری‌ترین انواع مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن عبارت هستند از:

  1. ویتامین C

ویتامین سی به کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی به‌ویژه در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک آنتی‌هیستامین طبیعی و ضدالتهاب از ابتلا به ویروس، باکتری و سایر عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

  1. ویتامین D

این ویتامین یکی از مهم‌ترین انواع مواد مغذی و مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن است که خطر بروز مشکلات مفصلی و ویروسی مثل آنفولانزا را کاهش می‌دهد. تأثیرگذاری این ویتامین در حضور ویتامین K افزایش پیدا می‌کند.

  1. ویتامین A

ویتامین A را به عنوان یک ماده مغذی برای تقویت چشم و بینایی می‌شناسند. اما اگر مکمل آن به صورت کوتاه مدت استفاده شود، می‌تواند توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت‌ها به‌ویژه عفونت‌های تنفسی بهبود دهد.

  1.  مکمل دارویی زینک

زینک یا روی، یکی دیگر از انواع مکمل دارویی است که بعد از آهن بالاترین رتبه را در میان مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی دارد. زینک توانایی بدن برای مبارزه با سلول‌های بیماری‌زا را افزایش می‌دهد (از جمله این بیماری‌ها می‌توان به کم‌خونی داسی شکل، ویروس ایدز و عارضه لنفوسیت اشاره کرد).

  1. مکمل غذایی پروبیوتیک

پروبیونتیک‌ها حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که به سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها کمک می‌کنند. همین‌طور روی تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارند. می‌توانید آن‌ها را به صورت مکمل غذایی در بسیاری از محصولات لبنی یا مکمل‌های دارویی تهیه و مصرف کنید. تحقیقات حاکی از این است که پروبیوتیک‌ها برای کاهش عفونت‌های تنفسی در کودکان نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند.

  1. مکمل‌های حاوی سلنیوم

سلنیوم یک آنتی‌اکسیدان قوی است که باعث افزایش قدرت دفاعی بدن در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و سلول‌های سرطانی می‌شود. می‌توان آن را از مواد غذایی مثل؛ ماهی، قارچ، تخمه آفتاب‌گردان، گوشت گاو و بوقلمون و تخم مرغ  به سادگی بدست آورد. همچنین انواع مکمل‌های دارویی حاوی سلنیوم نیز در داروخانه‌ها در دسترس هستند.

با تلفارما داروخانه را به خانه بیاورید! مراجعه به داروخانه برای تهیه اقلام بهداشتی و دارویی کاری سخت و زمان‌بر است. در حالی که با وجود داروخانه‌های آنلاین می‌توان بسیاری از این خریدها را در زمانی کوتاه‌تر و تنها با چند کیلک یا تماس تلفنی انجام داد.

تلفارما یک از همین داروخانه‎های آنلاین است که در زمینه فروش انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی (مثل مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن) و اقلام پزشکی فعالیت می‌کند.

چرا از تلفارما خرید کنیم؟

برخی از مزایای داروخانه آنلاین تلفارما به شرح زیر است:

  • تلفارما از سازمان غذا و دارو مجوز رسمی دارد. همینطور دارای نماد الکترونیک است و خیال‌تان را از بابت سلامت و امنیت خرید آسوده می‌کند. می‌توانید خریدهایتان را با چند کلیک ساده از طریق سایت یا با تماس تلفنی انجام دهید. قابلیت دریافت سفارشات از طریق پست یا مراجعه حضوری (برای صرفه‌جویی در زمان مراجعه) دارد. تنوع بالایی در خدماتش دارد. می‌توانید انواع محصولات بهداشتی، آرایشی، اقلام مصرفی پزشکی و ارتوپدی، مکمل‌های دارویی و گیاهی (برای تقویت سیستم ایمنی بدن) و حتی شیر خشک را در سایتش پیدا کنید. برای انتخاب کالا و انجام فرآیند سفارش به مشتریان مشاوره تلفنی رایگان ارائه می‌دهد. امکان لغو آسان و پیگیری سفارشات را برایتان مهیا می‌کند. همینطور برای خریدهای بالای 150 هزار تومان خدمات ارسال رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با داروخانه آنلاین تلفارما می‌توانید خریدی مطمئن و سلامت را تجربه کنید. همینطور در زمان باارزش و هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داروخانه آنلاین تلفارما

تلفارما یک داروخانه آنلاین تحت نظر داروخانه دکتر هادی اسماعیلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی