اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990826475297151

نرم افزار WMS (انبارداری) چیست؟

کد: 13990826475297151

https://bit.ly/32UeeK8

، تهران , (اخبار رسمی): نام دیگر این نرم افزار، نرم افزار انبارداری است. به طور کلی انبار در قسمت اقتصاد سازمان ها نقش مهمی دارد زیرا حجم عظیمی از دارایی های آن ها در قسمت انبار می باشد. به همین جهت مدیریت انبار بخش مهمی از یک مجموعه است.

  نرم افزار WMS (انبارداری) چیست؟
نرم افزار WMS (انبارداری) چیست؟

نرم افزار مدیریت انبار ابزاری دیجیتالی است که برای پشتیبانی، کنترل و بهینه سازی گردش کار معمول انبار طراحی شده است. به طور معمول، این فرآیندها شامل مواردی از قبیل مدیریت موجودی، چیدمان انبار و.. است.

نرم افزار WMS یا انبارداری چیست؟

 نام دیگر این نرم افزار، نرم افزار انبارداری است. به طور کلی انبار در قسمت اقتصاد سازمان ها نقش مهمی دارد زیرا حجم عظیمی از دارایی های آن ها در قسمت انبار می باشد. به همین جهت مدیریت انبار بخش مهمی از یک مجموعه است.

مدیریت موجودی کالا در انبار های یک سازمان که همیشه بخش عظیمی از سرمایه را به خود اختصاص می دهد کمک بسزایی در کاهش هزینه ها و سود آوری سازمان خواهد کرد همچنین باعث افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان می گردد و مشکلات موجود در سیستم های دستی و سنتی را هم از بین می برد.

چرا انبارداری سنتی را باید کنار گذاشت؟

در گذشته مدیریت برنامه انبار زمانی که همه چیز به صورت دستی انجام شد بسیار دشوار بود. پس از آن بزرگترین مشکل عدم استفاده از بارکد و فضای ناکافی در انبار بود.

شما فرض کنید تعدادی محصول قابل شمارش وارد انبار شما می شود که اگر به روش سنتی انبار خود را مدیریت کنید به راحتی آن را در دفتر ثبت می کنید. اما در این بین اقلامی نیز وجود دارند که به صورت فله ای هستند و قابل شمارش نیستند و به راحتی نمی توان در نرم افزار انبارداری تحت وب آن ها را اعمال کرد.

در نتیجه این عدم مغایرت موجب اعمال نشدن اسناد و انتقال اطلاعات اشتباه از سالی به سال دیگر در روش سنتی انبارداری می شود بنابراین برای ارائه راه حل در حسابرسی سنتی پیشنهاد می شود برای مقابله با این روند در حال تغییر، همانند بسیاری از شرکت ها با فن آوری های جدید مانند نرم افزار انبارداری و سیستم های انبارگردانی خود را گسترش دهید تا به خوبی برای کاهش هزینه ها و بهبود سطح خدمات به مشتریان بر اساس اطلاعات و اسناد ثبت شده در نرم افزار انبارداری تصمیمات به موقع و اصولی بگیرید.

روش انبارداری با اکسل می تواند به عنوان یک راه حل اولیه، جوابگوی حسابداری انبار شرکت هایی خواهد بود که تعداد کالای محدودی دارند و از ویژگی های مهم یک نرم افزار انبار داری مطلع نیستند. در گذشته انبارداری با اکسل به عنوان برنامه صفحه گسترده توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان استفاده می شد. حسابداری انبارداری با اکسل بخشی از اکوسیستم اداری و استاندارد صنعت انبارداری بود اما امروزه استفاده از اکسل تمام نیازهای شما هم‌چون ثبت بارکد کالا، امکان ویژگی کالا، ردیابی کالا و … را برآورده نمی کند.

مزایای استفاده از یک نرم افزار انبارداری چیست؟

با سیستم مدیریت انبار، یک شرکت علاوه بر کنترل موجودی انبارهای خود با گام گذاشتن در چرخه مدیریت و کنترل انبارها از زمان ثبت اطلاعات کالاهای ورودی تا سفارش محصول و خروج آن و..، رونق و پویایی کسب و کار و بهره‌وری کامل مجموعه خود را دنبال می‌کند.

نظارت و مانیتورینگ دقیق منابع انبار

جلوگیری از افزایش و انبارشدن کالاها،بیشتر از محدودیت های تعریف شده

دریافت، استقرار، حفاظت و در دسترس قرار دادن کالاها در انبار به روش مطلوب

ارائه اطلاعات و گزارش های تحلیلی در مورد میزان موجودی کالاها و مصرف آن

جلوگیری از راکد شدن سرمایه در اثر خرید مازاد

ارتباط با سایر واحد ها و ارئه اطلاعات برای تصمیم گیری

عدم وابستگی به افراد

ایجاد شرایط کنترلی دقیق

تسهیل در ارائه گزارش های مالی

​تسهیل و سرعت در تصمیم گیری ها

کاهش زمان نگهداری و ثبت اطلاعات

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزار انبارداری و حسابداری

اهمیت یکپارچه سازی نرم افزار انبارداری با سایر نرم افزار های ساختمان چیست؟

در گذشته کاربران انبار و حسابداری انبار برخی از ضعف‌ها و کمبودهای نرم‌افزار را جبران کرده و تسلط آنها همیشه این تصور را ایجاد می‌کند که با راهکارهایی بتوان مشکلات را برطرف نمود ولی این آتش زیر خاکستر است.

شاید پیاده‌سازی نرم‌افزار انبار مستقل از سایر نرم‌افزارها یک‌ راه‌حل زودگذر برای پاسخ به نیازهای سازمان باشد ولی این نیازها با گذر زمان افزایش‌یافته و نرم‌افزارهای قبلی توانمندی تطبیق با شرایط جدید را ندارد.

 تصور کنید کاربر مسلط نرم‌افزار به هر دلیلی از مجموعه جدا شده، حال کارایی نرم‌افزار به دلیل جدا شدن کاربر آن به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

در گذشته پیاده‌سازی نرم‌افزارهای یکپارچه به عنوان اقدامی پرهزینه و لوکس تلقی می‌گردید. بازار رقابتی و مخاطرات اقتصادی موجب شده تا مدیران برحسب ضرورت به سمت نرم‌افزارهای انبار با نگرشی نوین و یکپارچه با سایر نرم‌افزارهای سازمانی گرایش پیدا کنند.

یکپارچه‌سازی اطلاعات، نیاز به ایجاد بستر جامع و یکپارچه دارد تا تمامی نرم‌افزارها بر روی آن قرارگرفته و در آینده نیز نرم‌افزارهای جدید برحسب نیازمندی‌های سازمان به آن اضافه شوند، در این صورت کلیه اطلاعات می‌توانند با هم تعامل چندجانبه داشته و تمامی نیازمندی‌های واحدهای مختلف عملیاتی و مدیریتی نیز تامین شوند.

مزایا استفاده از نرم افزار انبارداری یکپارچه با سایر نرم افزار های سازمان:

ارتباط یکپارچه با سایر نرم‌افزارهای مالی

قابلیت ثبت اطلاعات جزییات کالا‌ها مانند ابعاد و رنگ

ارائه آمارها و گزارش‌های تطبیقی

قابلیت پیاده‌سازی فرآیند اختصاصی درخواست کالا

دانلود رایگان نرم افزار انبارداری برای کامپیوتر

Open Source Warehouse Management System یک نرم افزار رایگان برای مدیریت حرفه ای انبار است. هدف از طراحی این برنامه ایجاد یک انبار مدیریت شده و سطح بالا می باشد.در حقیقت شما با استفاده از این برنامه،می توانید تکنیک های حرفه ای مدیریت انبار را پیاده سازی کنید.

امکانات این برنامه صرفا به ردیابی موجودی کالاها محدود نمی شود، بلکه دریافتی کالاها را مدیریت می کند، سفارشات را پردازش می کند، و انبار را به صورت حرفه ای مدیریت می کند.

Open Source Warehouse Management System این نرم افزار در حال حاضر به زبان انگلیسی طراحی شده است و آخرین به روز رسانی آن در تاریخ ۰۸-۰۲-۲۰۰۸در دسترس کاربران قرار گرفته است. این برنامه را به صورت رایگان، برای همه ورژن های ویندوزهای ۳۲ بیتی می توانید دانلود کنید.

نسخه های linux آن هم برای دانلود، در دسترس است.  .برای دانلود برنامه کافی است،به این لینک مراجعه کنید و سپس بر روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید.

  همینطور می توانید نسبت به مشاهده امکانات نرم افزار انبارداری قیاس نیز از طریق سایت قیاس بپردازید و در صورت نیاز با ما به شماره  ۶۱۹۵۲ - ۰۲۱ تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه نرم افزاری قیاس

گروه نرم افزاری قیاس با بیـش از 20 سال حضور در بــازار نرم افزارهای مالی و صنعتی کشور، توانسته است نرم افزارهای خود را در تمامی بستر های موجود وب ، ویندوز و موبایل با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز، به بازار ارائه دهد. نرم افزار حسابداری تحت‌ وب یکی از محصولاتی می باشد که ‌برای اولین بار در ایران، کلی فعالیت‌های مالی را با بهترین کیفیت و عملکرد همراه با سرعتی بی نظیر در بستر وب و بصورت آنلاین پیاده‌سازی می کند. در عین حال نرم افزارهای رایگانی را هم برای کاربران اندروید خود قرار داده است که می توان نرم افزار حسابداری رایگان و همچنین نرم افزار فروشگاهی رایگان اندروید را از طریق کافه بازار دریافت بفرمایید. نرم افزار حسابداری بازرگانی، حسابداری تولیدی، حسابداری فروشگاهی ، حسابداری پیمانکاری ، حسابداری خدماتی و همچنین نرم افزارهای مالی، خزانه داری، انبارداری و حقوق و دستمزد از دیگر محصولاتی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]