اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990911478247151

دور کاری چیست؟

کد: 13990911478247151

https://bit.ly/33xMwD6

، تهران , (اخبار رسمی): ۵۴ درصد آمریکایی ها با تجربه ای که از دور کاری کسب کرده اند معتقدند بازگشت منظم به کار در دوره بعد از کرونا تقریبا غیر ممکن است! به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی و استفاده گسترده از اینترنت، نحوه کار کردن مردم هم این روزها تغییرات شدیدی داشته و سبک جدیدی از کار کردن که دور کاری نامیده می‌شود.

دور کاری چیست؟
دور کاری چیست؟

شاید هم بتوانید با دور کارهای دیگر ارتباط برقرار کنید و تاحدودی فضای صمیمی همکاران یک اداره را شبیه ‌سازی کنید؛ اما به هر حال حتماً بیرون برید تا در حین کار کمتر احساس تنهایی کنید.

دور کاری چیست؟

۵۴ درصد آمریکایی ها با تجربه ای که از دور کاری کسب کرده اند معتقدند بازگشت منظم به کار در دوره بعد از کرونا تقریبا غیر ممکن است!

به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی و استفاده گسترده از اینترنت، نحوه کار کردن مردم هم این روزها تغییرات شدیدی داشته و سبک جدیدی از کار کردن که دور کاری یا  Teleworking Telecommuting نامیده می‌شود، به وجود آمده است.

اما واقعا دور کاری چیست؟ در این حالت، کارکنان می‌توانند کار خود را از هر کجایی که می‌خواهند، مانند خانه، کافی شاپ یا رستوران، انجام دهند و با کمک نرم‌افزارهای مشخصی، به صورت پیوسته در ارتباط با همکاران خود در اداره هستند. محبوبیت دور کاری با گذشت هر روز، در حال افزایش است.

مزایای دور کاری چیست؟

برای کارکنان:

کاهش ترافیک و مصرف انرژی.

کاهش نرخ بیکاری در اثر ایجاد مشاغل جدید.

تدارک شرایط اشتغال برای کلیۀ شهروندان اعم از معلولان، زنان خانه‌دار و …

افزایش عدالت اجتماعی و توسعه عمران روستایی.

کاهش مشکلات مرتبط با کنترل حضور و غیاب کارکنان.

حتما بخوانید :  نرم افزار حسابداری آنلاین قیاس

برای کارفرمایان:

کار‌آیی در هزینه‌ها

مشارکت و تعلق خاطر بیشتر

جذب بهتر نیروی کار مستعد و برتر

معایب دور کاری:

دور‌‌کاری نیز همانند دیگر ابعاد رفتاری در سازمان دارای مشکلاتی است که باید شناخته شوند. نمونه‌هایی از این مشکلات عبارتند از:

نیاز به سرمایه ‌گذاری برای ایجاد فضای کاری در خانه؛

نیاز دور‌‌کاران به سواد رایانه‌ای و آشنایی با زبان انگلیسی؛

کنترل ضعیف و سختی ارزیابی عملکرد کارکنان دور‌‌کار توسط کارفرمایان؛

کاهش ارتباطات شغلی و تعاملات اجتماعی؛

نبود مدیریت متمرکز بر شیوه انجام دادن وظایف به وسیله کارکنان؛

چطور دور‌‌کاری کنیم؟

دور‌‌کاری  برای عده ای شبه  به گذراندن تعطیلات در خانه است. آمار بدست آمده از وبسایت Canada Indeed که یک سایت بین المللی جستجوی شغل در کانادا است چنین حکایت دارد که در سال گذشته تعداد جستجوها برای مشاغل دور‌کاری و کار در منزل به میزان صد و یازده درصد رشد داشته است.

روش‌های مختلفی برای دورکاری وجود دارد. وقتی دورکاری را انتخاب می‌کنید، در واقع این قدرت انتخاب را دارید که به شیوه‌های مختلف کارتان را انجام دهید. یکی از مزایای دورکاری در ادغام ابعاد شخصی و حرفه‌ای زندگی فرد است. شما می‌توانید تمام یا بخش اعظمی از کار خود را در منزل و به صورت دورکار انجام دهید. زیبا نیست؟

البته این موضوع بستگی به کارفرمای شما دارد که از شما بخواهد در موعدهای خاصی، برای تحویل پروژه‌های کاری و یا تشکیل جلسات، در محل کار حضور یابید. در روزهای دیگر، می‌توانید در هر مکانی که مایل هستید، اعم از منزل شخصی، کافی شاپ، کتابخانه یا حتی پشت بام منزلتان کسب درآمد کنید.

ابزارهای ارتباطی دور کاری چیست؟

ارتباط میان کارمندان سازمان مهم‌ترین نیاز آن ‌‌‌ها محسوب می‌شود که در دوران لزوم دور‌کاری، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کارمندانی که به جلسه‌های حضوری و مذاکره‌ از نزدیک عادت داشتند، اکنون باید به ارتباط از راه دور عادت کنند. قطعا تماس‌های تلفنی برای هماهنگی کارهای ساده اولین راهکاری هستند که به ذهن هر فردی خطور می‌کند؛ اما نباید از ظرفیت برنامه ‌های پیام‌رسان نیز غافل شد که امکانات مناسبی برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری نیز فراهم می‌کنند.

در دوران الزام به دورکاری، بهره‌گیری از ویدئوکنفرانس یا تماس‌های کنفرانسی صوتی از راهکارهای کاربردی‌ محسوب می‌شود. اپلیکیشن ‌های متعددی امکانات ویدئوکنفرانس را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از میان آشناترین آن‌ها می‌توان  اسکایپ و واتساپ را نام برد. با توجه ‌به دسترسی آسان کاربران ایرانی به دو برنامه مذکور، می‌توان آن‌ها را جزو گزینه‌های برتر برای اجرای ویدئوکنفرانس دانست.

حتما بخوانید :حسابداری ابری قیاس

اسکایپ از لحاظ امکانات تماس گروهی قابلیت‌های بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهد و مجزا بودن سرویس دسکتاپ و موبایل آن نیز مزیتی بهتر از واتساپ محسوب می‌شود. قابلیت برقراری تماس‌های کنفرانسی تا ۵۰ نفر، مزیت اصلی اسکایپ در مقایسه ‌با واتساپ است که تماس ویدئویی را به چهار کاربر محدود می‌کند. به‌ علاوه، اسکایپ امکاناتی همچون اشتراک دسکتاپ را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در هماهنگی کاری بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

علاوه ‌بر اسکایپ و واتساپ، سرویس‌های ویدئو کنفرانسی متعدد دیگری دردسترس کاربران قرار دارند که از میان آن‌ها می‌توان به Lifesize و Flock و Zoom اشاره کرد که امتیازهای چشمگیری در بررسیکا کسب کرده‌اند. البته در این مطلب تلاش می‌کنیم ابزارهای ساده را برای کسب‌وکارها معرفی کنیم تا انواع کوچک‌ و ‌بزرگ کسب‌ و کار ها، با سرعت بیشتری به دنیای دور‌ کاری وارد شوند.

سازمان‌های بزرگ برای برقراری ویدئوکنفرانس با کیفیت بیشتر قطعا به سخت‌افزارهای حرفه‌ای هم نیاز دارند. پیشنهاد می‌شود شرکت‌هایی که تاکنون سخت‌افزارهای ویدئو کنفرانسی تهیه نکرده‌اند، از الزام پیش‌آمده برای تأمین تجهیزات استفاده کنند. البته پیش از تهیه هرگونه  سخت افزار باید از منطقی ‌بودن قیمت کنونی آن‌ها با توجه ‌به افزایش تقاضا مطمئن شد.

فضا و شرایط مناسب خودتان را برای کار کردن پیدا کنید.

شاید شما با نشستن روی یک صندلی در یک دفتر کار خانگی بهتر کار کنید؛ یا شاید راحت‌تر باشید که کار خودتان رو اواخر بعدازظهر شروع کنید و تا نیمه‌شب ادامه بدید؛ یا شاید تمایل داشته باشید فضای یک محیط کاری رو فراهم کنید و بر اساس ساعت کاری ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت کنید. وقتی شما دور کاری یا دورکار هستید، می‌توانید در مورد اینکه چه شیوه‌ای برای شما مناسب‌ تره و چه شیوه‌ای برای شما مناسب نیست، تصمیم بگیرید. اما در عین حال خیلی مهم است که بدانید کدام ساعت‌ها بازدهی بیشتری دارید و چه محیطی بهترین شرایط رو برای شما فراهم می‌کند.

به‌ علاوه، برای اینکه در کارتان نظم داشته باشید، باید سیستمی رو برای برنامه‌ریزی و پی‌گیری کارها در نظر بگیرید. بعضی ها عادت دارند خیلی ساده یک فهرست از کارهایشان رو روی کاغذ یادداشت کنند؛ بعضی دیگه از Evernote برای یادداشت‌برداری و سامان‌دهی اطلاعات‌شان استفاده می‌کنند. یک سری افراد هم آلارم ساعتشان را فعال می‌کنند تا طبق زمان‌بندی دقیق، کارهایشان رو انجام بدن. کلاً برنامه‌های متنوعی برای زمان‌بندی و سازمان‌دهی کارها، دسته‌بندی ایمیل‌ها و مدیریت پروژه‌ها وجود دارد. کافی است شما برنامه‌ای که فکر می‌کنید بهترین کارآیی رو برای شما دارد، پیدا کنید.

بیرون برید و ارتباطات اجتماعی خودتان رو حفظ کنید

یکی از مشکلات زندگی دور کاری این است که جو صمیمانه همکاران داخل اداره رو از دست می‌دید. زمانی که به ‌عنوان یک دور کاری کار می‌کنید تا حدود زیادی از اجتماع جدا می‌شوید. البته حسی خوب است که نیازی به رفت‌وآمد به محیط کار نداشته باشید و بتوانید با لباس راحتی کار کنید؛ اما وقتی متوجه می‌شوید مثلاً ۵ روزه که از خانه بیرون نرفتید، یک مقدار از جذابیت کار برای شما کم می شود. بنابراین باید به ‌عنوان فردی که کار و زندگیش با هم ‌آمیخته شدن، مراقب سلامتی و کاهش ارتباطات اجتماعی خودتان باشید. سعی کنید روزانه ورزش و پیاده‌روی کنید و ارتباط خودتان را با اطرافیانتان حفظ کنید.

محصولات نرم افزار حسابداری  قیاس را مشاهده کنید

شاید هم بتوانید با دور کارهای دیگر ارتباط برقرار کنید و تاحدودی فضای صمیمی همکاران یک اداره را شبیه ‌سازی کنید؛ اما به هر حال حتماً بیرون برید تا در حین کار کمتر احساس تنهایی کنید. این موضوع علیرغم اینکه خیلی ساده به نظر می آید، اهمیت فوق‌العاده‌ای در طولانی مدت دارد و حتماً باید به آن توجه داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه نرم افزاری قیاس

گروه نرم افزاری قیاس با بیـش از 20 سال حضور در بــازار نرم افزارهای مالی و صنعتی کشور، توانسته است نرم افزارهای خود را در تمامی بستر های موجود وب ، ویندوز و موبایل با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز، به بازار ارائه دهد. نرم افزار حسابداری تحت‌ وب یکی از محصولاتی می باشد که ‌برای اولین بار در ایران، کلی فعالیت‌های مالی را با بهترین کیفیت و عملکرد همراه با سرعتی بی نظیر در بستر وب و بصورت آنلاین پیاده‌سازی می کند. در عین حال نرم افزارهای رایگانی را هم برای کاربران اندروید خود قرار داده است که می توان نرم افزار حسابداری رایگان و همچنین نرم افزار فروشگاهی رایگان اندروید را از طریق کافه بازار دریافت بفرمایید. نرم افزار حسابداری بازرگانی، حسابداری تولیدی، حسابداری فروشگاهی ، حسابداری پیمانکاری ، حسابداری خدماتی و همچنین نرم افزارهای مالی، خزانه داری، انبارداری و حقوق و دستمزد از دیگر محصولاتی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش