اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909034765715561

بهترین منابع غذایی کلاژن

کلاژن چیست و چه فوایدی دارد؟

کد: 139909034765715561

https://bit.ly/39fA7aS

، تهران , (اخبار رسمی): حتماً بارها و بارها از زبان کارشناسان زیبایی، متخصصین پوست و یا حتی دوست‌تان شنیده‌اید که کلاژن برای سلامتی ضروری است. در این مقاله با کلاژن و فواید آن بیشتر آشنا شوید.

کلاژن چیست و چه فوایدی دارد؟
کلاژن چیست و چه فوایدی دارد؟

کلاژن واحد سازنده‌ای است که: الاستیته‌ی پوست را تقویت می‌کند عضلات و استخوان‌ها را با هم نگه می‌دارد از اندام‌ها محافظت می‌کند ساختار مفاصل و تاندون‌ها را می‌سازد

حتماً بارها و بارها از زبان کارشناسان زیبایی، متخصصین پوست و یا حتی دوست‌تان شنیده‌اید که کلاژن برای سلامتی ضروری است. کلاژن را امروزه تقریباً همه چیز می‌توانید پیدا کنید؛ از کرم‌ها و انواع لوازم آرایشی گرفته تا قرص‌ها. کلاژن مانند تمام پروتئین‌های بدن، در عضلات، پوست، خون، استخوان‌ها، غضروف‌ها و تاندون‌ها وجود دارد. ممکن است شما به چند دلیل به دنبال دریافت مقدار بیشتری از این پروتئین حیاتی باشید، زیرا:

کلاژن واحد سازنده‌ای است که:
الاستیته‌ی پوست را تقویت می‌کند
عضلات و استخوان‌ها را با هم نگه می‌دارد
از اندام‌ها محافظت می‌کند
ساختار مفاصل و تاندون‌ها را می‌سازد
خوشبختانه بدن ما به طور مرتب کلاژن می‌سازد. اما با افزایش سن، افت می‌کند. عادت‌هایی از سبک زندگی که می‌توانند تولید آن را کم کنند شامل سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض خورشید و رژیم غذایی ناسالم می‌‌شوند. برخی از بیماری‌ها نیز می‌توانند ذخایر کلاژن را تحلیل ببرند. بدون این واحد سازنده‌ی مهم، پوست دچار چین و چروک و افتادگی خواهد شد و حتی ممکن است دچار مفصل درد شویم. در این بلاگ آسان اسپرت فواید کلاژن را بررسی می کنیم.

فواید کلاژن
۱. تسکین درد مفصل

با ضعیف شدن غضروف و تحلیل رفتن آن در اثر بالا رفتن سن، ممکن است در مفاصل خود احساس درد و سفتی کنید. با افزایش مصرف آن می‌توانید از درد مفاصل‌تان کم کرده و علائم آرتروز را تخفیف بدهید. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت، افراد شرکت کننده، مکمل کلاژن نوع دوم که از گردن مرغ ساخته شده بود به مدت ۹۰ روز استفاده کردند. نتایج نشان داد علائم اوستئوآرتریت به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته و شدت این علائم نیز ۳۳ درصد کمتر شده بود.

در مطالعه‌ای قدیمی‌تر که از همین مکمل استفاده شده بود، افراد دچار آرتریت روماتوئید شدید شاهد کاهش تعداد مفاصل متورم و دردناک بودند. ۴ نفر از ۶۰ فرد مورد آزمایش نیز کاملا بهبود یافته بودند. این مکمل تغییر ماهیت داده نشده بود، یعنی آمینو اسیدهای آن در اثر فرآوری و قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، تخریب نشده بودند.

۲. جلوگیری از پیری پوست
یکی از معروف‌ترین فواید کلاژن توانایی آن برای افزایش درخشندگی و زیبایی پوست است. این پروتئین مهم، به پوست الاستیته می‌دهد و به آن کمک می‌کند سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. اما با افزایش سن و افت تولید کلاژن، خطوط پوستی، افتادگی پوست و خشکی آن بروز خواهد کرد، بنابراین اگر مصرف آن را افزایش دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴، به طور تصادفی از میان ۶۹ زن ۳۵ تا ۵۵ ساله، ۴۶ نفر را انتخاب کردند تا مکمل کلاژن هیدرولیزات مصرف کنند. بقیه‌ی افراد نیز دارونما مصرف کردند. زنانی که کلاژن استفاده کرده بودند، در عرض چهار هفته، خاصیت الاستیته‌ی پوست‌شان بیشتر شده بود. همین کمپانی مطالعه‌ی دیگری نیز انجام داد که معلوم شد همین محصول توانسته بود بعد از هشت هفته به میزان چشمگیری از چین و چروک‌های پوست بکاهد.

۳. کمک به عضله سازی و چربی سوزی
کلاژن از اجزای مهم بافت عضله است، بنابراین عجیب نیست که تاثیر بزرگی روی عضله سازی دارد. ضمنا حاوی مقدار زیادی گلیسین است. گلیسین، آمینو اسیدی است که در سنتز کراتین دخالت دارد. گلیسین می‌تواند سوخت مورد نیاز عضله برای قدرت داشتن حین تمرینات را به مقدار زیادی فراهم کند. حالا اگر مصرف کلاژن را هم به تمرینات خود اضافه کنید چه خواهد شد؟

در مورد ارتباط کلاژن و ورزش، تحقیقات زیادی انجام نشده اما مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ به بررسی تاثیر مکمل کلاژن روی ۵۳ مرد سالمند مبتلا به ساکروپنیا پرداخت. ساکروپنیا بیماری است که عضله در اثر بالا بودن سن از دست می‌رود. بعد از ۱۲ هفته، آنهایی که درکنار تمرینات قدرتی، مکمل مصرف کرده بودند، شاهد افزایش چربی سوزی و تقویت عضلات بودند.

۴. کاهش سلولیت
کلاژن علاوه بر حفظ سلامت و انعطاف پذیری پوست، از سلولیت‌ها نیز کم می‌کند. سلولیت، لایه‌ای از چربی در زیر پوست است که به بافت پیوندی فشار وارد کرده و ظاهری ناصاف به پوست می‌دهد. در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای به پشتیبانی یکی از تولید کننده‌های کلاژن انجام شد که بررسی شود کلاژن نوع اول چه اثری روی سلولیت دارد.۱۰۵ زن به طور تصادفی انتخاب شدند که ۲۴ تا ۵۰ ساله بودند و به مدت ۶ ماه، مکمل کلاژن پپتید مصرف کردند. این افراد بعد از مصرف مکمل، بافت پوست‌شان ظاهری بهتر پیدا کرده و از موج‌دار بودن آن کم شده بود. فراموش نکنید که سلولیت کاملا معمول است و تخمین زده شده ۸۰ تا ۹۰ درصد از زنان آن را دارند. سلولیت بخشی طبیعی از افزایش سن و ساختار پوست بوده و جای نگرانی ندارد.

۵. بهبود سلامت گوارش
کلاژن در بافت پیوندی روده‌ها نیز وجود دارد و مخاط محافظ سیستم گوارش را تقویت می‌کند. این موضوع مهمی است زیرا تغییر در عملکرد مخاط روده‌ها که به آن سندرم نشت روده نیز می‌گویند می‌تواند به ذرات غذا اجازه بدهد وارد جریان خون شوند و این اتفاق منجر به التهاب خواهد شد.

مطالعه‌ای قدیمی‌تر که در سال ۲۰۰۳ صورت گرفته بود، ۱۷۰ فرد دچار بیماری التهابی روده را مورد آزمایش قرار داد و دریافت آنها بیشتر در معرض پایین بودن سطح سرُم کلاژن بودند. بنابراین تئوری فعلی این است که با افزایش مصرف کلاژن می‌توانید به ساختن بافت پیوندی مخاط سیستم گوارش کمک کرده و در نتیجه سلامت گوارش‌تان را تقویت کنید.

منابع غذایی کلاژن
۱. عصاره قلم گوساله
عصاره قلم گوساله حاوی مواد مغذی بسیار مفیدی است که نه تنها منبع خوبی از کلاژن محسوب می‌شود، به راحتی هم می‌توانید آن را با انواع غذاهای‌تان اضافه کرده و وارد رژیم غذایی‌تان کنید.

شما می‌توانید خودتان در خانه به راحتی عصاره قلم تهیه کنید یا اینکه شکل پودری آن را خریداری کنید.

۲. پودر ژلاتین
ژلاتین، فرم پخته شده‌ی کلاژن است و پودر ژلاتین می‌تواند راهی فوری و ساده برای افزایش دریافت کلاژن از طریق رژیم غذایی‌تان باشد. پودر ژلاتین را می‌توانید به هر نوع مایعی مانند سوپ و آبگوشت اضافه کنید یا اسنک‌های میوه‌ای خوشمزه با آنها تهیه کنید.

۳. مکمل کلاژن پپتید
مصرف مکمل کلاژن پپتید نیز یک راه ساده‌ی دیگر برای دریافت این پروتئین مهم است. بیشتر برندها، کلاژن پپتید هیدرولیز شده تولید می‌کنند؛ یعنی آمینو اسیدهای کلاژن تجزیه شده‌اند و به همین دلیل راحت‌تر هضم و جذب می‌شوند. پودر کلاژن را نیز می‌توانید به اسموتی‌ها، نوشیدنی‌های گرم و یا پختنی‌ها اضافه کنید.

علم در مورد کلاژن چه می‌گوید
اینکه مصرف مکمل کلاژن به تسکین بیماری‌تان کمک می‌کند یا نه، بستگی به بیماری و سبک زندگی‌تان دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مکمل کلاژن برای افراد سنین بالا و مبتلایان به بیماری‌هایی چون آرتروز مفید است اما اشخاص سالم که رژیم غذایی متعادل دارند با دریافت کلاژن بیشتر، سود خاصی نخواهند برد.

راههای طبیعی زیادی برای دریافت کلاژن بیشتر  وجود دارد. اگر می‌خواهید به طور طبیعی کلاژن مصرف کنید، رژیم غذایی سالم و متعادلی در پیش بگیرید که شامل محصولات حیوانی باشد. کلاژن در گوشت گوساله، مرغ، ماهی و سفیده‌ی تخم مرغ وجود دارد.نیازی نیست خیلی زیاد پروتئین مصرف کنید. بدن شما به کلاژن دستور نمی‌دهد کجا ذخیره شود و آن را مانند هر ماده‌ی مغذی دیگری در بدن پخش می‌کند. بنابراین مصرف مکمل کلاژن بسیار شبیه ورزش عمل می‌کند و به سختی می‌توان نیاز خاصی را هدف گرفت اما به هر حال افزایش مصرف کلاژن فوایدی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی