اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909104780415577

موسسه اوسان برگزار می‌کند

کارگاه فیلنامه نویسی برای فیلم کوتاه با شیوا مقانلو

کد: 139909104780415577

https://bit.ly/39rZWVa

، تهران , (اخبار رسمی): فیلم خوب، فیلمنامه‌ای خوب دارد؛ فیلمنامه‌ای که حرفی برای گفتن داشته باشد و بی‌نقص نوشته شده باشد. یک فیلم خوب، با فیلمنامه‌ای شکل می‌گیرد که حساب‌شده نوشته شده باشد.

کارگاه فیلنامه نویسی برای فیلم کوتاه با شیوا مقانلو در موسسه اوسان
کارگاه فیلمنامه نویسی فیلم کوتاه موسسه اوسان

نخستین اقدام در ساخت هر فیلمی نوشتن فیلمنامه است؛ فیلمنامه‌ای که بتواند قصه بگوید، حرف روز را بزند، به نقد اجتماعی و سیاسی بپردازد، قهرمان و اسطوره بسازد و سبک و ژانرهای گوناگون را به تصویر بکشد.

نخستین سنگ بنای هنر هفتم را ادبیات نهاد تا قصه‌گویی به مثابه طنابی انسجام تصاویر را به هم حفظ کند و مخاطب مبهوت خود را با کشش داستانی که مخاطب بتواند با آن این‌همانی کند، پای تصاویر جادویی پرده نقره‌ای بنشاند. فیلمسازان اندک اندک شیوه روایت و قصه‌گویی را از ادبیات داستانی وام گرفتند و یا از رمان‌های بزرگ ادبیات اقتباس کردند و به تصویر ذهنی و در قالب کلمات نویسنده و تصورات خواننده رمان‌ها عینیت بخشیدند. بنابراین نخستین اقدام در ساخت هر فیلمی نوشتن فیلمنامه است؛ فیلمنامه‌ای که بتواند قصه بگوید، حرف روز را بزند، به نقد اجتماعی و سیاسی بپردازد، قهرمان و اسطوره بسازد و سبک و ژانرهای گوناگون را به تصویر بکشد. در واقع جایزه‌های بزرگ جهانی، نخست به فیلمنامه قوی و نو اهدا می‌شود. بنابراین فیلم خوب، فیلمنامه‌ای خوب دارد؛ فیلمنامه‌ای که حرفی برای گفتن داشته باشد و بی‌نقص نوشته شده باشد. یک فیلم خوب، با فیلمنامه‌ای شکل می‌گیرد که حساب‌شده نوشته شده باشد.

این کارگاه شنبه‌ها، ساعت 17:30 تا 19 در موسسه فرهنگی هنری اوسان برگزار می‌شود تا مخاطبانی از سراسر ایران بتوانند امکان حضور در این کلاس را داشته باشند. شیوا مقانلو، فیلمنامه‌نویس، رمان‌نویس، مترجم و استاد دانشگاه به فیلمنامه برای فیلم کوتاه خواهد پرداخت تا هنر سینما را بدون تجارت بیاموزاند..

موسسه فرهنگی هنری اوسان با هدف شاهنامه‌پژوهی و شناخت حکیم فردوسی توسی، پایه و ریشه‌های زبان فارسی و شعر فارسی فعالیت خود را آغاز کرده است. موسسه اوسان شناخت شاهنامه چه از لحاظ زبانی و چه از لحاظ تاریخی و سیاسی و اسطوره‌شناسی و از لحاظ قدرت شعری را ضرورت امروز ایرانیان می‌داند. در پی این ضرورت، پرداختن به ادبیات فاخر در زمینه رمان‌نویسی، داستان کوتاه، ترجمه از زبان‌های گوناگون، فیلمنامه‌نویسی که پایه و قوت سینما به آن وابسته است، نمایشنامه‌نویسی و بررسی تاریخ ادبیات ایران و جهان در دستور کار قرار گرفت تا در این آشفته‌بازار «هر دم از باغ بری می‌رسد»، آن بخش از ادبیات که جریان‌ساز و راهگشاست، جانی دوباره یابد. از این روی مؤسسه اوسان اقدام به برگزاری دوره‌هایی در این زمینه‌ها با مدرسان و بزرگانی از هر حوزه کرده است تا بتواند گامی مؤثر در بهبود شرایط ادبیات امروز بردارد و از زمان تأسیس تاکنون توانسته فارغ‌التحصیلانی در این رشته‌ها داشته باشد که بلافاصله وارد بدنه اصلی ادبیات شده‌اند و به فعالیت مشغول شده‌اند.

واژه اوسان به معنی افسانه و قصه است؛ قصه‌هایی که ریشه در واقعیت دارند و پایه اصلی شاهنامه را می‌سازند. انتخاب این واژه با تلفظ باستانی آن، نگاهی معطوف به اصالت و ریشه طولانی قصه‌گویی در فرهنگ ایران باستان دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی هنری اوسان

موسسه فرهنگی هنری اوسان اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی با هدف ارتقاع سطح کیفی آثار فعالان در حوزه ادبیات، فلسفه، سینما و تاتر می کند و برای این منظور از همراهی جمعی از نویسندگان، مدرسان، شاعران، مترجمان و پژوهندگان در حوزه بزرگسالان و کودک و نوجوان سود جسته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر