اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909104780515561

آموزش صفر تا صد والیبال

آموزش قدم به قدم والیبال به صورت حرفه ای

کد: 139909104780515561

https://bit.ly/2VsgQKY

، تهران , (اخبار رسمی): طول زمین والیبال 18 متر و عرض آن 9 متر است که دو تیم شش نفره در این زمین شروع به بازی می کنند. هر تیم باید کم کم 3 ست از 5 ست از بازی را ببرد تا بتواند برنده مسابقه والیبال شود. تعداد داوران ورزش والیبال 10 نفر است که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارا هستند.

آموزش قدم به قدم والیبال به صورت حرفه ای
آموزش قدم به قدم والیبال به صورت حرفه ای

تکنیک پنجه والیبال از مهم ترین و دقیق ترین تکنیک های والیبال محسوب می شود.

در دنیای مدرن امروز هر ساله ورزشهای متنوع و زیادی را در تلویزیون تماشا میکنیم و یکی از مهیجترین ورزشها والیبال است. ورزش والیبال همانند سایر ورزشها مانند فوتبال به صورت تیمی است. به علاوه والیبال جزو ششمین ورزش محبوب و بزرگترین و گستردهترین ورزش در برخی از کشورهای جهان است. این ورزش تیمی و مهیج در حقیقت پیشینه و قدمتی یکصد و ده ساله دارد و امروزه کشورهای بسیار زیادی در سراسر دنیا عضو فدراسیون جهانی این ورزش هستند. در این ورزش مهیج بازیکنان در دو تیم شش نفره در دو طرف تور بازی مستقر میشوند و همواره با رعایت قوانین و مقررات بازی در تلاش هستند تا توپ را از روی تور در زمین حریف خود بیاندازند و با کسب امتیازهای متعدد برنده بازی شوند. در ادامه این مقاله آسان اسپرت با ما همراه باشید تا با تاریخچه والیبال، بررسی تعداد داوران، آموزش والیبال اسپک، آموزش پنجه والیبال و ... آشنا شوید.

تاریخچه والیبال و تولد آن
خیلی از افراد تا به امروز فقط به تماشای این ورزش هیجانی از طریق تلویزیون یا در نهایت استادیوم اکتفا کردهاند و چیز زیادی در مورد تاریخچه آن یا قوانین و مقررات این ورزش نمیدانند در ابتدای صحبتها به تاریخچه این ورزش هیجانی میپردازیم. این ورزش در سال 1385 در کشور آمریکا به وسیله فردی به نام ویلیام مورگان ابداع و با گذشت زمان در جهان فراگیر شد و افراد زیادی به دنبال آموزش والیبال ترغیب شدند.
 با گذشت زمان و محبوبیت این ورزش در بین مردم  به خصوص جوانان شخص مورگان تصمیم گرفت برای جوانان ورزشی را به وجود آورد که بازی از روی تور انجام شود و هیجان انگیز تر باشد سپس با استفاده از یک توپ سبک شروع به آموزش والیبال و بازی کرد. این ورزش در ابتدا مینتونت نام داشت اما با گذشت زمان و محبوبیت بیش از حد این ورزش در مردم و رواج آن در سایر ایالتها نام آن به والیبال تغییر پیدا کرد.


آموزش والیبال ورزشی مهیج و هیجانی
همان طور که گفته شد ورزش والیبال را فردی به نام مورگان در سال 1385 ابداع کرد و با گذشت زمان در جنگ جهانی اول و دوم نیروهای آمریکایی که در زمان فراغت خود به این بازی مشغول بودند این ورزش را در سایر کشورهای جهان گسترش دادند در نتیجه ورزش والیبال با سرعتی چشمگیر در اروپا و آسیا رواج پیدا کرد. با گذشت روزها و سالها ورزشی که یک زمان تنها تفریح بود به عنوان یک رشته ورزشی کامل در سطح جهان پدیدار شد. 
مهمترین ویژگی والیبال که در آموزش والیبال نیز مورد توجه هست سازگاری و انعطاف پذیری این ورزش است. آموزش والیبال برای همه گروههای سنی امکانپذیر است و همچنین آموزش والیبال در سالنهای ورزشی، پارکها، زمینهای بازی و حتی ساحل هم انجام میشود. حتی آموزش والیبال برای افراد کم سن، ناتوان یا معلول به صورت نشسته داده میشود.


آموزش والیبال مبتدی برای حرفهای شدن
در آموزش والیبال مبتدی باید به این موضوع اشاره کرد که این بازی از ترکیب بسکتبال، تنیس و هندبال به وجود آمد و هدف اولیه ابداع این ورزش سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت با دوستان و اشنایان بود. در حقیقت والیبال به یک تفریح شبیه بود تا یک ورزش پیشرفته اما با رواج این ورزش در سایر کشورها افراد زیادی شروع به آموزش والیبال مبتدی کردند.
حتی توری که در ابتدا برای ورزش والیبال انتخاب شد با ایده از تنیس دو متر و توپ بسکتبالی که شبیه به بازی هندبال بود انجام میشد. در ابتدای شروع این بازی جذاب تنها هدف رد کردن توپ از بالای تور بود و قاعده و قانون خاصی برای بازی وجود نداشت و در سال 1928 اتحادیه والیبال ایالات متحده امریکا تشکیل شد تا به این بازی قاعده و قانون خاصی اعمال کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به آموزش والیبال از مبتدی تا پیشرفته بپردازیم.


آموزش والیبال از مبتدی تا پیشرفته
طول زمین والیبال 18 متر و عرض آن 9 متر است که دو تیم شش نفره در این زمین شروع به بازی میکنند. هر تیم باید کم کم 3 ست از 5 ست از بازی را ببرد تا بتواند برنده مسابقه والیبال شود. تعداد داوران ورزش والیبال 10 نفر است که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارا هستند. وزن توپ والیبال 260 گرم است و تا 10 الی 20 گرم کمتر و بیشتر ایرادی ندارد.
 همچنین رنگ این توپ تلفیقی از زرد و سفید و آبی است. تور موجود در ورزش والیبال زمین بازی را به دو قسمت 9 متری تقسیم میکند و در اصل خود تور نیز یک متر عرض دارد. بلندی این تور برای والیبال زنان 24 متر و برای والیبال مردان 43 متر است. در طول این بازی یک محدوده خط وجود دارد و هر توپی که روی خط بخورد داخل در نظر گرفته میشود.


بررسی تعداد داوران موجود در ورزش والیبال
در ورزش والیبال 10 داور کلی داریم که شامل:
•    یک داور بالا
•    یک داور پایین
•    یک داور ذخیره
•    چهار داور خط
•    یک داور خط ذخیره
•    یک نویسنده
•    یک کمک نویسنده
هستند اما در اصلیت دو داور در زمین داریم که به آنها داور اول و داور دوم گفته میشود. داور اول در جریانات و اتفاقات مجموع بازی است که در روی یک چهار پایه در خارج از زمین در خط تور بازی را مشاهده میکند بنابراین داور اول میتواند کل منطقه بالایی تور و هر دو نیمه زمین را مشاهده کند.
در طرف دیگر زمین بازی والیبال داور دوم قرار گرفته است. داور دوم تایم اوتها، تعویضها، گردش دورهای بازیکنان دریافت کننده سرویس در زمین بازی و همچنین خطاهای زیر تور را کنترل و بررسی میکند بنابراین داور دوم تابلوی امتیازات و حرکت داور اول را نیز زیر نظر دارد.

برای خواندن ادامه مطلب روی "آموزش والیبال" کلیک نمایید.



 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش