اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909134786213814

آیا سنگ کیسه صفرا فرد مبتلا را به کام مرگ می کشاند؟

کد: 139909134786213814

https://bit.ly/33KTaWY

، اصفهان , (اخبار رسمی): سنگ صفرا مانند سنگ کلیه، خود به تنهایی کشنده نیست؛ اما زنجیره ای از عوارض را ایجاد می کند که در صورت بی توجهی ممکن است فرد را به کام مرگ بکشانند.

آیا سنگ کیسه صفرا فرد مبتلا را به کام مرگ می کشاند؟
آیا سنگ کیسه صفرا فرد مبتلا را به کام مرگ می کشاند؟

سنگ صفرا مانند سنگ کلیه، خود به تنهایی کشنده نیست؛ اما زنجیره ای از عوارض را ایجاد می کند که در صورت بی توجهی ممکن است فرد را به کام مرگ بکشانند.

از جمله این عوارض که بروزشان درمان سنگ صفرا را با مشکلاتی همراه می سازد، به شرح زیر هستند:
 

  • التهاب کیسه صفرا، شایع ترین نشانه خطر سنگ صفرا 

سنگ به طور معمول در قسمت مابین فوندوس و مجرا صفراوی قرار می گیرد و می تواند باعث التهاب کیسه صفرا یا کوله سیستیت شود. در این زمان می توان جواب سوال ایا سنگ کیسه صفرا خطرناک است را مثبت دانست؛ چرا که کوله سیستیت می تواند باعث درد و تب شدید شده و عفونت هایی را ایجاد کند. عموما درمان سنگ صفرا در زمان التهاب ابتدا با دارو و سپس با جراحی خواهد بود.

  • انسداد مجرای صفراوی مشترک، آغازی برای سرطان

سنگها میتوانند مسیرهایی را که از طریق آنها صفرا عبور میکند، مسدود کنند. انسداد این مسیرها در ابتدا علائمی مانند درد شدید، زردی و عفونت را ایجاد میکند که اگر به موقع درمان مناسب برای فرد در نظر گرفته نشود، این علائم شدیدتر و خطرناکتر میشوند. مقالهای انگلیسی با موضوع آیا سنگ کیسه صفرا خطرناک است، بیان میکند که انسداد مجرای صفراوی مشترک باعث پس زده شدن مایع صفرا به کبد و خود کیسه صفرا میشود و با اعمال فشار به آنها، احتمال ایجاد سرطان را بالا میبرد. درمان سنگ صفرا در این مرحله بسته به اندازه سنگ و نظر پزشک متفاوت است. اما معمولا در این مرحله جراحی و خوردن نوشیدنیهایی مانند قهوه و آب جو به مریض توصیه میشود.

  • انسداد مجرای لوزالمعده، شروع آسیب به کبد و پانکراس

مجرای صفراوی در نهایت به مجرای پانکراتیک پیوسته و آمپول دوازدهه را تشکیل میدهند که مجرای کلدوک نام دارد و مجرای کلدوک از طریق اسفنکتر اودی به دوازدهه باز میشود. سنگ صفرا میتواند در این نقطه گیر افتاده و مشکلاتی را هم برای صفرا و هم برای پانکراس و هم برای سیستم گوارشی فرد ایجاد کند؛ زیرا قویترین آنزیمهای گوارشی توسط پانکراس ترشح میشود. درمان سنگ صفرا در این مرحله بیشتر به صورت فلوروسکوپیک یا ERCP است. این انسداد و مشکلات آن جوابی واضح برای این سوال است که ایا سنگ کیسه صفرا خطرناک است یا خیر.

  • سرطان کیسه صفرا، مهم ترین عامل برای اثبات خطر سنگ صفرا

اگر هنوز به جواب سوالتان در مورد ایا سنگ کیسه صفرا خطرناک است، نرسیدهاید، باید بدانید سرطان صفرا جزو بیماریهای کشنده است، مخصوصا اگر در مراحل پیشرفته تشخیص داده شود میتواند به شدت خطرناک باشد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان