اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910054832215746

لزوم کارشناسی خودرو قبل از خرید یا فروش

خرید و فروش بی دغدغه با کمک مرکز تشخیص و کارشناسی رنگ خودرو

کد: 139910054832215746

https://bit.ly/3o3vchS

، تهران , (اخبار رسمی): سرویس تشخیص رنگ شدگی و کارشناسی خودرو در محل زندگی و یا کار شما توسط بهترین کارشناسان تامین خودرو آزمون TKA یکی از موارد مهمی است که این روزها در حوزه خودرو انجام می شود و تا حدود زیادی دغدغه خریداران و فروشندگان عادی و غیر حرفه ای اتومبیل را برطرف کرده است.

مرکز تشخیص و کارشناسی رنگ خودرو
کارشناسی خودرو در تامین خودرو آزمون

یکی از مناسبات حاکم بربازار خودرو ایران (مخصوصا اتومبیل های دست دوم) این است که برخلاف کشورهای اروپایی، این مساله در تعیین قیمت وسیله نقلیه اهمیت بسیاری دارد و ممکن است اختلاف زیادی در قیمت خودرو ایجاد کند که درصورت عدم اطلاع خریدار یا فروشنده غیر حرفه ای متضمن خسارت های قابل ملاحظه ای برای وی خواهد بود. در حقیقت رنگ کردن و عوض کردن یکی از قطعات خودرو در ایران قیمت و ارزش اولیه خودرو را پایین می آورد که این مورد برخلاف کشورهای اروپایی است. اما جدیداً صافکاری و رنگ کردن خودرو با پیشرفت حرفه ای که داشته به سختی قابل تشخیص است و فقط خود صاحب خودرو می تواند آن را تشخیص دهد.

برای ارائه خدمات مورد نیاز متعاملین، مدتی است که «باشگاه کارشناسان تامین خودرو آزمون» کار حرفه ای و تخصصی خود را در این زمینه شروع کرده است که مودر استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است. 

تامین خودرو آزمون کارشناسان خبره ای را در یک جا گردآور کرده است که به راحتی می تواند به شما کمک کرده و تشخیص های لازم را در این خصوص انجام دهد تا بتوانید به راحتی خرید خود را در کمال دقت و آرامش انجام دهید. 

برای ثبت درخواست کارشناسی خودرو و یا دریافت مشاوره از متخصصین این باشگاه ما می توانید به سایت تامین خودرو (https://tkacar.net/) مراجعه کنید  تا کارشناسان این باشگاه، ضمن مراجعه به محل، به یاری شما بشتابند. 

آیا کارشناسی رنگ برای خودرو صفر هم لازم است؟ یا این که فقط وقتی می خواهیم خودرو دست دوم و کارکرده خریداری کنیم باید از کارشناس رنگ کمک بگیریم یا خیر؟

هنگام ساخت خودرو این امکان وجود دارد که قطعات وسیله نقلیه در محیط خط تولید و یا موقع جابه کردن و ساختن به دلایل مختلف و سهل انگاری کارگران ضربه خورده یا دچار رنگ خوردگی شوند.در چنین شرایطی واحد کنترل کیفیت قطعه را به قسمت اوراقی منتقل می کند، اما در ایران به دلایل مختلف متاسفانه این کار را انجام نمی دهند. قطعه مورد نظر را ترمیم می کنند و در خودروی صفر به کار می گذارند.

رنگ شدگی خودروهای وارداتی

این ضربه و خوردگی در خودروهای وارداتی نیز ممکن است پیش آید، موقعی که خودروها توسط کشتی جابه جا می شوند با آسیب دیدگی روبه رو شوند. خودروهای آسیب دیده را صافکاری و نقاشی می کنند و رنگ می زنند، سپس آماده که شد به عنوان یک خودرو صفر به فروش می رسانند. از سوی دیگر، یک سری افراد سودجو خودروهایی که کارکرده و دست دوم هستند را از خارجی ها خریداری می کنند و بعد از تعمیرات و رنگ کاری لازم به عنوان خودرو صفر وارد می کنند. پس مراقب باشید و در صورت احتیاج به کارشناس رنگ با تامین خودرو در ارتباط باشید.

نحوه کارشناسی رنگ خودرو

تشخیص رنگ شدگی خودرو به وسیله یک دستگاه ضخامت سنج انجام می شود. دستگاه مورد نظر را روی بدنه و قسمت های مختلف خودرو می چسبانند تا ضخامت آن قسمت را که بر حسب میلی متر است مورد بررسی قرار دهند. این مقیاس ( 1 به 1000 اینچ ) است که برای حصول نتیجه تست های تخصصی خاصی انجام می شود. اگر دستگاه ضخامت خودرو را بین عدد 3 تا 7 نمایش دهد، در آن قسمت هیچ مشکلی ندارد و رنگ خودرو عادی و نرمال است. قیمت این دستگاه بسیار بالاست؛ به همین دلیل برای کسانی که کارشناس خرید و فروش خودرو نیستند اصلا مقرون به صرفه نیست. می توانید برای خرید و فروش خودرو به یک کارشناس مطمئن مثل آزمون خودرو مراجعه کنید و هزینه های خود را تا حد امکان پایین آورید.

تشخیص دادن رنگ شدگی با چشم

اگر نتوانستید و وقت این را نداشتید که با کارشناسان رنگ خودرو تماس برقرار کنید یا مراجعه کنید، می توانید با چشم هم اقدام به شناسایی رنگ شدگی کنید. نکته ای که در خودروهای رنگ شده وجود دارد این است که، با تابیدن نور به طور کاملا واضح پیدا است و نشان می دهد، مثل یک موج.

برای قسمت هایی مثل لبه خودرو می توانید با استفاده از لمس کردن رنگ شدگی را تشخیص دهید. اگر یک حالت زبر بودن خاصی را حس کردید در آن قسمت نیز رنگ شدگی وجود دارد. همچنین برای خودروهایی که از جنس فولاد هستند با یک آهنربای ضعیف کاملا قابل شناسایی و تشخیص است.

این نکته را به یاد داشته باشید، برای خودرو هایی که اطمینان دارید رنگ شدگی ندارند از آهنربا برای تست کردن استفاده نکنید. اما اگر اطمینان نداشتید با قرار دادن آهنربا روی قسمت مورد نظر امتحان کنید. در صورتی که آهنربا چسبندگی کمی داشت (نسبت به قسمت های دیگر) در آن قسمت که چسبندگی کمتر است رنگ شدگی وجود دارد.

مورد آخری که به آن اشاره می کنیم و می توان آن را با چشم دید، مساله متصل بودن پیچ و واشرهاست، چون، اگر این اتصالات اصیل و اوریجینال نباشند، معمولا در بیشتر مواقع به صورت نصفه و نیمه رنگ دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید