اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910084836813814

درمان کم خونی ارثی

کد: 139910084836813814

https://bit.ly/3sc5V7q

، اصفهان , (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین مسائلی که در بیماری کم ‌خونی با آن مواجه هستیم، درمان کم خونی ارثی است. همان طور که می دانید، کم خونی ارثی یکی از بدترین و خطرناک ترین بیماری های ارثی محسوب می‌شود که می‌تواند حتی جان افراد را تهدید کند.

درمان کم خونی ارثی
درمان کم خونی ارثی

انتخاب بهترین راهکار برای درمان کم خونی ارثی، تشخیص نوع کم خونی است

اگر فردی در خانواده ای زندگی می کند که سابقه بیماری ‌های خونی دارند، احتمال به ارث بردن آن وجود دارد. انواع بیماری های خونی ارثی وجود دارند که بر اساس فعالیت گلبول های قرمز یا شکل ظاهری و تعداد آنها در خون طبقه بندی می شوند. گلبول های قرمز خون، حالت دایره ای شکل و با اندکی منحنی به طور طبیعی در خون به راحتی حرکت می کنند. اگر این گلبول ها شبیه به داس و با لبه های خمیده ضخیم باشند، به راحتی در خون حرکت نمی کنند و مسیر رسیدن خون به رگ ها را مسدود می نماید و به این ترتیب می گوییم فرد به کم خونی ارثی از نوع گلبول های داسی شکل مبتلا است.

 بیماری کم خونی ارثی با نام تالاسمی نیز وجود دارد که به علت نقص در ژن های طبیعی از والدین به فرزند به وجود می‌آید و نقص در تولید هموگلوبین خون اتفاق خواهد افتاد.برخی از انواع کم خونی، زمینه ارثی ندارند اما زمینه های محیطی می تواند کم خونی را باعث شود. به طور مثال، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی نظیر حشره کش ها و آفت کش ها، خوردن برخی از داروها، عفونت های ویروسی که بر تراکم استخوان تاثیر دارند و همچنین یک بیماری خود ایمنی با نام لوپوس، می تواند توازن میان تعداد گلبول های قرمز و سفید را بر هم بزند.

اگر در این حالت کم خونی خونریزی رخ دهد، عفونت به شدت گسترش می یابد و خونریزی متوقف نمی شود.با توجه به تمام مواردی که در فوق به آن اشاره کردیم، کم خونی ارثی و سایر انواع کم خونی، قابل کنترل و درمان هستند. کم خونی هایی که ناشی از تغذیه باشند، با رعایت رژیم غذایی مناسب درمان می شوند اما کم خونی ارثی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در ادامه برخی نکات مهم درباره کم خونی و درمان کم خونی ارثی را معرفی می کنیم.

بهترین راهکار برای درمان کم خونی ارثی چیست ؟؟

انتخاب بهترین راهکار برای درمان کم خونی ارثی، تشخیص نوع کم خونی است. بستگی به اینکه کم خونی به وجود آمده حاد باشد یا خطرناک، روش های درمانی توصیه می‌شود. به طور ابتدایی و معمولی، کم خونی ارثی با تعویض خون و مصرف داروهای پیوسته، قابل کنترل و حتی درمان است. در مواردی که کم خونی بسیار شدید باشد و جان فرد را تهدید کند، از پیوند مغز استخوان استفاده می شود. آنچه باید به آن دقت کنید این که تاثیرگذاری روش های درمان کم خونی ارثی در گذر زمان اتفاق می ‌افتد.
اگر در ابتدای مسیر درمان کم خونی ارثی، هیچ تغییری در جهت مثبت بودن روش های درمانی مشاهده نکردید، نباید ناامید شوید؛ روش درمانی را دنبال کنید. البته لازم به ذکر است که علائم کم خونی خفیف اگر ظاهر نشوند، درنهایت، باعث پیشرفت بیماری می‌شود و روش‌های درمانی باید سخت تر انجام گیرد. به همین دلیل توصیه می کنیم، حتماً آزمایش های تشخیصی که مربوط به آزمایش خون است را انجام دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی