کد: 139910104840015694

آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین - قسمت اول

کد: 139910104840015694

https://bit.ly/2JZCHY8

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله به اصطلاحاتی چون: والت دیجیتال، کیف پول دیجیتال، نواع کیف پول‌های ارز دیجیتال و… می پردازیم.

آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین -قسمت اول (انتشارفوری)
آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین - قسمت اول

کیف پول‌های کامپیوتری یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ارز دیجیتال هستند؛ اما اگر کامپیوتر شما هک یا ویروسی شود، ممکن است تمام دارایی خود را از دست دهید.

کیف پول دیجیتالی یا والت چیست؟

قبل از خرید بیتکوین، شما نیاز به جایی دارید تا آن را ذخیره کنید. درست مثل دنیای فیزیکی که برای نگهداری و حمل پول کاغذی و سکه از کیف پول فیزیکی استفاده می‌کنید، برای نگهداری ارزهای دیجیتال هم به یک کیف پول دیجیتال (والت) که مخصوص ارزهای دیجیتالی است، نیاز دارید.

اصطلاحاتی چون والت دیجیتال، کیف پول دیجیتال، کیف پول بیتکوین، کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول بلاکچین، کیف پول سخت افزاری و… همه اسامی کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند.

امنیت کیف پول 

کیف پول شما آدرسی مانند شماره حساب بانکی دارد که در جستجوگر دفترکل نشان داده می‌شود. این آدرس نسخه کوتاه‌تر و قابل استفاده تری از کلید عمومی شماست که ۲۶ تا ۳۵ کاراکتر الفبایی تصادفی دارد. (1A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa)

این آدرسی است که با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانید معامله کنید. به خاطر داشته باشید که هرکدام از این حرف‌ها و شماره‌ها در این آدرس مهم هستند.

چطور امنیت کیف پولمان را بالا ببریم

به طور کلی یک کیف پول ارز دیجیتال دارای کلید خصوصی (privet key) و یک کلید عمومی (public key) مخصوص به خود است. کلیدهای خصوصی مثل رمز عبور برای دسترسی به حساب بانکی هستند و کلیدهای عمومی درست مثل شماره حساب بانکی عمل می‌کنند. همه کسانی که در شبکه بیتکوین فعالیت دارند می‌توانند کلید عمومی را ببینند. شما به عنوان صاحب کیف پول می‌توانید آدرس کیف پول عمومی خود را در اختیار اشخاصی که قصد واریز ارز دیجیتال به حساب شما را دارند قرار دهید.

قبل از انجام هر معامله کل آدرس، حرف به حرف را چک کنید. همچنین به آدرس کیف پول شما یک یا چند کلید خصوصی متصل است. همان طور که از نام آن پیداست نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود. از کلیدهای خصوصی برای تأیید صحت مالکیت کلید عمومی ذکر شده در بالا و هم چنین برای خاتمه دادن به معامله استفاده می‌شود. برخی از کیف پول‌ها مجموعه کلماتی را به شما ارائه می‌دهند که درصورت گم شدن کلیدهای خود، با استفاده از آنها می‌توانید کیف پول خود را بازیابی کنید. این عبارات را چاپ و در مکانی امن نگه دارید.

حقیقت تلخ این است که کیف پول بیتکوین شما شبیه کیف پول فیزیکی شماست. اگر کلیدهای خصوصی کیف پول خود را گم کنید، وجه موجود در کیف را برای همیشه از دست خواهید داد. در کیف پول شما یک فایل اصلی وجود دارد که کلیدهای عمومی و خصوصی شما در آنجا ذخیره می‌شوند. درصورت گم شدن یا خراب شدن فایل اصلی باید این فایل را بازیابی کنید، درغیر این صورت، به موجودی کیف دسترسی پیدا نمی کنید.

شما می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را روی رایانه، تلفن همراه، روی یک ابزار ذخیره سازی فیزیکی یا حتی روی یک کاغذ ذخیره کنید. بسیار مهم است که با تولید نسخه پشتیبان  آفلاین، کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید.

به یاد داشته باشید: بیتکوین های شما روی هیچ دستگاه واحدی مستقر نیستند، دقیقاً همان گونه که برنامه بانکی روی موبایل تان به صورت واقعی پول را در حساب جاری شما نگه نمی‌دارد، این خود کیف پول شماست که روی بلاکچین بیتکوین است.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

والت‌ها به دو دسته گرم و سرد طبقه بندی می‌شوند.

نوع اول به اینترنت متصل و آنلاین است و از آن با نام کیف پول «گرم» یاد می‌شود.

دومین نوع کیف پول، به اینترنت متصل نبوده ،آفلاین فعالیت می کند و از آن با نام کیف پول «سرد» یاد می‌شود.

برای مبالغ زیاد، کیف پول‌های سرد بهترین گزینه برای حفظ و نگهداری ارز دیجیتال هستند. اما کیف پول گرم روش ساده تر و معمول تری برای ذخیره سازی و نگه داری از ارزهای دیجیتال است.

کیف پول ارزدیجیتال انواع مختلفی دارد. هر شخص متناسب با نیاز خود می‌تواند کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کند. این کیف پول‌ها به سه دسته‌ی اصلی نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی تقسیم می‌شوند.

والت‌های آنلاین

درحالی که برنامه‌های کیف پول (والت‌های آنلاین) به خوبی کار می‌کنند و نسبتاً بی خطر هستند، اما امن‌ترین گزینه، کیف پول سخت افزاری است که شما کلید خصوصی تان را به صورت آفلاین در یک مکان امن نگه داری می‌کنید. کیف پول سخت افزاری کلید خصوصی شما را بر روی یک USB ذخیره می‌کند. جالب این جاست که با اینکه تراکنش‌ها آنلاین انجام می‌شوند، اما ارزها به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.

در کیف پول سخت افزاری، کلید خصوصی و امضای دیجیتال که برای خرج کردن بیتکوین مورد نیاز است، از طریق همان کیف پول تولید می‌شود.

محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری از لایه‌های امنیتی ویژه‌ای برخوردارند تا مطمئن شوند، کلیدهای شما سرقت نشده و جای بیتکوین شما امن است. اما اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کنید، در صورتی که پشتیبان‌های معتبر کلیدها را نگه داشته باشید هیچ اتفاقی برای رمز ارز شما نمی افتد.

ناامن‌ترین گزینه، کیف پول آنلاین و ذخیره بیتکوین در صرافی است. این نوع کیف پول‌ها امن نیستند چرا که شخص ثالثی کلیدهای شما را دارد. برای بسیاری از افراد، راه اندازی و استفاده از کیف پول‌های صرافی آسان‌تر است. راحتی در مقابل ایمنی کم.

بسیاری از سرمایه گذاران فعال بیتکوین از راهکار های ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها مقدار اصلی بیتکوین خود را که برای طولانی مدت سرمایه گذاری کرده‌اند، به صورت آفلاین (والت سرد) و مقدار بیتکوینی را که روزانه استفاده می‌کنند در حساب موبایلی خود (والت گرم) نگه می‌دارند.

بسته به کاربرد و علاقه شما کیف پول‌های متنوعی در دسترس است. اما از آنجایی که بیتکوین یک ارز دیجیتال است پس کیف پولش هم دیجیتالی است. سایت  Bitcoin.org یک قسمت به نام کمک‌رسان (Helper) دارد که به شما نشان می‌دهد کدام کیف پول مناسب شرایط شما است.

 کیف پول‌های آنلاین ابری

معمولاً کلیدها در سروری دور ذخیره و توسط شخص ثالثی اداره می‌شوند. همین مساله باعث شده تا کاربران کمی از آنها استفاده کنند چون احتمال اینکه دارایی آنها به سرقت برود زیاد است. Coinbase، Blockchain و Lumi Wallet برخی از نمونه‌های این نوع کیف پول هستند. اکثر رمز ارزها، از جمله بیتکوین، کیف پول‌های مخصوص خود را دارند. برخی از این کیف پول‌ها قابلیت‌های امنیتی اضافه تری مثل ذخیره آفلاین ارائه می‌دهند ( Coinbase و Xapo ). با کلیدهای خصوصی که در دست دارید و در سرور ذخیره شده‌اند مجبورید به کیف پول خود و تدابیر آن اعتماد کنید.

کیف پول‌های نرم افزاری

این کیف پول ها هم به سه دسته  تحت وب،  موبایلی و  دسکتاپ تقسیم می‌شوند. این کیف‌ها را می‌توان مستقیماً روی کامپیوتر نصب ومدیریت کلیدها را به دست گرفت. بیشترشان رایگان هستند و تنظیمات نسبتاً آسانی دارند. جنبه منفی این کیف پول‌ها این است که شما خودتان مسئول امنیت کلیدها هستید. اگر رایانه شما هک شد یا به سرقت رفت، سارق می‌تواند یک نسخه از کیف پول و بیتکوین شما را بردارد.

کیف پول تحت وب

یکی از انواع کیف پول‌ها کیف پول تحت وب است که کافی است با ثبت نام در وب سایت مورد نظر کیف پول خود را بسازید؛ اما از آنجایی که تراکنش‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، احتمال هک شدن آن بسیار بالاست و امنیت پایینی دارد. ولی به دلیل محیط بسیار راحت سایت‌ها، شما به آسانی می‌توانید داده‌ها و ارزهای خود را جابه جا کنید.

کیف پول موبایلی

شما با نصب برنامه کیف پول بر روی گوشی موبایل تان می‌توانید به این کیف پول دسترسی پیدا کنید. از آنجایی که استفاده از این کیف پول های موبایلی بسیار آسان است، کاربردی تر هستند. با اسکن کد QR (کد واکنش سریع Quick Response Code) می‌توانید ارزهای دیجیتال را در فروشگاه‌ها خرج کنید. این اپلیکیشن‌ها پیوسته باید به روز رسانی شوند.

کیف پول دسکتاب

این نوع کیف پول‌ها در یک لپ تاپ یا رایانه شخصی نصب می‌شوند. این کیف ها یکی از پرطرف دارترین کیف پول‌ها در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال هستند. کیف پول دسکتاپ نسبت به سایر کیف پول‌ها امکانات و ویژگی‌های بیشتری دارد. کیف پول‌های کامپیوتری یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ارز دیجیتال هستند؛ اما اگر کامپیوتر شما هک یا ویروسی شود، ممکن است تمام دارایی خود را از دست دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com