کد: 140002245132115694

کاربرد گسترده NFT ها

کد: 140002245132115694

https://bit.ly/2S0Krgk

، اصفهان , (اخبار رسمی): کاربرد NFTها فقط به آثار هنری محدود نمی شود. با رشد فناوری، کاربردهای بیشتری نیز پدیدار خواهد شد.

کاربرد گسترده NFT ها
کاربرد گسترده NFT ها

کاربرد NFTها فقط به آثار هنری محدود نمیشود. با رشد فناوری، کاربردهای بیشتری نیز پدیدار خواهد شد. برخی معتقدند که هیاهوی مربوط به مجموعه های هنری و دیجیتالی NFT های میلیون دلاری اصلاً بی دلیل نیست . و مطمئناً در آینده موارد جدیدی جهت استفاده از این مجموعه ها به وجود خواهد آمد.

از پیش از اینکه عصر تلفن های هوشمند امکان عکس گرفتن با سلبریتی ها را به مردم بدهد، یادگاری های امضا شده توسط سلبریتی ها مورد توجه مجموعه داران قرار داشت. و طبیعتاً ، این مجموعه ها امروزه نیز ارزش خود را حفظ کرده اند.

با این وجود ، به لطف فناوری بلاکچین ، مجموعه های دیجیتالی در حال تبدیل شدن به یک اثر امضا شده مدرن یا یک اثر هنری بی نظیر، هستند. به عنوان نمونه، همین چند وقت پیش، یک اثر هنری کاملاً دیجیتال، به ارزش 69 میلیون دلار، در یک خیریه به فروش رفت.

این اثر هنری دیجیتال ، گرانترین NFT ییست که تاکنون توسط حراج داران کریستی معروف در حراج فروخته شده است. با یک ضربه سریع و به فروش رسیدن یک اثر هنری رمزنگاری شده، نه تنها دنیای مجموعه های دیجیتالی به لرزه درآمد، بلکه بلافاصله NFT ها در کانون توجه مردم قرار گرفتند.

دنیای هنر تنها صنعتی نیست که از محبوبیت NFT ها بهره می برد

آیکون ها ، برندها و تیمهای مختلف ورزشی با ایجاد کارت های معاملاتی و یادگاری های دیجیتال، توجه مجموعه داران را به خود جلب کرده. و وارد بازار شده اند.

راب گرونکوفسکی ، پیشکسوت لیگ فوتبال آمریکایی، اخیراً، پس از حراج یک سری کارت های تجاری محدود به یاد چهار کمپین موفق NFT خود ، سطح انتظارات مربوط به NFTهای ورزشی را بالا برد.

او موفق شد در مجموع 349 کارت معاملاتی و  یکبار مصرف Career Highlight را به 95 مالک مختلف بفروشد. ارزش کل معاملات حراج او 1014 اتر (ETH) به ارزش 1.8 میلیون دلار بود. در حالی که NFT یکبار مصرف Career Highlight به قیمت 229 اتر، به ارزش تقریبی 435000 دلار فروخته شد.

توییت های امضا شده دیجیتالی نیز به عنوان NFT بسیار ارزشمند هستند. مدیر عامل و بنیانگذار توئیتر ، جک دورسی ، نسخه دیجیتالی شده اولین توییت خود را به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخت. وی درآمد حاصل از آن را به یک خیریه آفریقایی بخشید.

در همین حال ،این موضوع که آیا همه آثار هنری برای این صنعت ارزشمند هستند، مورد بحث است. حتی برخی از صاحب نظران خارج از جامعه رمزارز  قیمت آثار هنری NFTها را مورد انتقاد قرار داده اند.

توکن های غیرقابل معاوضه، در سال 2021 با قیمت های چند میلیون دلاری، جامعه رمزارزها را متوجه خود کردند.

اما آیا موارد استفاده مفیدتری برای این فضای رو به رشد وجود دارد؟

از آنجا که این مقادیر نجومی برای NFT های مختلف همچنان بینندگان را متحیر می کند ، این سوال مطرح می شود که آیا هیاهوی پیرامون قیمت های نجومی پرداخت شده برای این نوع از توکن ها، شانس کاربرد مفید تر را از آنها میگیرد؟

امیدواری ویتالیک باترین، مبنی بر حمایت NFT ها از بلاکچین

بنیانگذار اتریوم ، ویتالیک باترین ، از طریق پستی در وب سایت خود وارد بحث NFTها شد . و امیدواری خود را نسبت به گسترده شدن کاربرد NFT ها در جهت سرمایه گذاری و پشتیبانی از سازمان ها و اقدامات صورت گرفته به نفع اهداف اجتماعی ، بیان کرد.

پست Buterin، مفهوم مشروعیت و موارد مشروع از سمت جامعه را واضح میکند. مشروعیت نقش بسیار مهمی را در چگونگی پذیرش و کاربرد شی بازی میکند.

“مشروعیت، الگویی برای پذیرش بهتر است.”

باترین، معتقد است که این رفتار اجتماعی هماهنگ ، فضای بلاکچین را قادر می سازد تا از پلتفرم ها و اکوسیستم ها حمایت کند. که همین امر کار آنها را تضمین میکند.

وی افزود: اگر مفهوم مشروعیت NFT ها بتواند به سمت خوبی هدایت شود ، فرصتی برای ایجاد یک کانال مستحکم از بودجه برای هنرمندان ، مؤسسات خیریه و این قبیل افراد ، به وجود خواهد آورد.

سایر کارشناسان صنعت نیز اعتقاد خود را مبنی بر اینکه ارزش نجومی برخی از NFT های برجسته تضمین شده است ، توصیف کرده اند. آنها اعتراف می کنند که موارد استفاده سودمندتری برای کالاهای دیجیتالی تایید شده، وجود دارد.

طبق نظر محقق معروف Mattison Asher ، شرایط مطلوب بازار نقش مهمی در پرداخت مبلغ های سنگین برای NFTها داشته.  وی افزود : متخصصان بومی به دلیل افزایش ارزش آثار رمزنگاری شده به دنبال ایجاد فضا و حمایت از آنها هستند.

البته آشر معتقد است :

“دشوار است که بگوییم برخی از این NFT ها واقعاً ارزش هزینه هایی را که بابت آنها پرداخت میشود را دارند. با این حال او معتقد است که این یک نقطه عطف مهم روانی برای صنعت است. و موفقیت بزرگ اکوسیستم رمزارزها را منعکس می کند.”

وام گرفتن با  NFTها

استفان یانگ(Stephen Young) ، بنیانگذار پلتفرم مالی غیرمتمرکز NFTfi، برای کاربران خود شرایطی را فراهم کرده تا بتوانند NFT های خود را در آنجا سپرده گذاری کنند و از این طریق وام بگیرند. وی معتقد است : مبلغی که برای NFTها پرداخت شده، بسیار موجه میباشد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که این پروژه ها در بازار نزولی توسعه یافته و منتشر شدند.

با این حال ، معیارهای محرک های پولی متداول در جهان هم شاهد تورم هستند. که به دنیای ارزهای رمزپایه و NFT ها هم وارد شده اند. یانگ در مصاحبه با کوین تلگراف گفت:

“محبوبیت هنر NFT و دیگر کالاهای کلکسیونی تا حدودی تحت تأثیر هزینه نسبتاً کم ایجاد و تجارت آنها به شکل فعلی قرار گرفته. و با توجه به محدودیت های فعلی شبکه اتریوم همین مسئله باعث شده هنر جزء اولین حوزه هایی باشد که به جریان NFTها پیوسته است.”

کریگ روسو(Craig Russo) ، مدیر نوآوری شرکت Polyient Games ، به کوین تلگراف گفت : موارد استفاده NFT با تمرکز بر هنر دیجیتال و دیگر مجموعه های کلکسیونی گوشه کوچکی از پتانسیل های NFT ها است و زمینه را برای رشد فضا فراهم می کند.

موارد کاربرد بهتر NFTها در آینده

از آنجایی که NFT ها سر تیتر خبرهای دنیای رمزارزها قرار گرفته اند، پیشرفت کاربرد آنها در ماه ها و سال های آینده امری طبیعی و بدیهی خواهد بود. NFT ها به مرور زمان به دیگر حوزه ها هم راه پیدا میکنند. چرا که خدمات و فرآیندهای مالی پتانسیل ورود به این حوزه را دارند.

اسناد مالی ، از جمله فاکتورها ، سفارشات خرید و داده های اصلی ، می توانند به NFT تبدیل شوند. تا از این طریق به شما در مدیریت زنجیره تأمین مالی کمک کنند.

طبق توصیه آشر،مورد مهم دیگر استفاده از NFT ها  قراردادهای مالکیت است. که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

روسو معتقد است :

مهمترین نقطه رشد بعدی در بازار NFT مربوط به بازی ها و امور مالی غیرمتمرکز خواهد بود. “در حال حاضر ، درک بازار از NFT ها ،چیزیست که می توان آن را خرید ، فروخت یا نگه داشت . در مرحله بعدی این بازار تحت تاثیر آنچه شما واقعاً می توانید با این نوع دارایی انجام دهید ، خواهد بود.

طبق گفته ی این متخصصان :

“موارد کاربرد این NFT ها به اندازه بلاکچین هایی که به آنها قدرت می بخشد بی پایان است . توجه زیادی به NFT ها جلب شده. و به نظر می رسد برای ظهور موارد کاربرد جدید و مهیج از آنها ، فقط زمان لازم است.”

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com