کد: 139911084886615694

چرا نیاز به انواع مختلف بلاکچین وجود دارد؟

کد: 139911084886615694

https://bit.ly/3uzSi2e

، اصفهان , (اخبار رسمی): اگرمی خواهید در مورد انواع بلاکچین مطالب بیشتری بدانید پس با ما همراه باشید

انواع بلاکچین– قسمت اول
چرا نیاز به انواع مختلف بلاکچین وجود دارد؟

شکی نیست که بلاکچین در دهه اخیر بسیار پیشرفت کرده است. این کار با بیت کوین آغاز شد که بلاکچین عمومی را عرضه می کند ( اولین نوع بلاکچین). می توانیم بلاکچین بیت کوین را به عنوان اولین نسل فناوری بلاکچین بنامیم.در حال حاضر، ما در نقطه ای هستیم که انواع مختلفی از فناوری بلاکچین وجود دارد .

هر یک از آنها اهدافی را دنبال کرده و یک مشکل خاص را حل می کنند.

چرا نیاز به انواع مختلف بلاکچین وجود دارد؟

قبل از اینکه بحث اصلی در مورد انواع بلاکچین را شروع کنیم، بیایید بررسی کنیم که در وهله اول چرا به آنها نیاز داریم؟وقتی فناوری بلاکچین به دنیا معرفی شد، یک نوع بلاکچین عمومی مورد استفاده رمز ارزها بود.درک هدف ساخت آن واقعاً دشوار است، اما به طور کلی مفهوم فناوری دفتر کل غیرمتمرکز (DLT)را ارائه می دهد.

مفهوم DLT نحوه حل مسائل  را تغییر داد. DLT این امکان را به سازمانها می داد تا بدون وابستگی به نهادی متمرکز کار کنند.فناوری توزیع شده مشکلات وجود نهادمرکزی را برطرف می کند، اما به خودی خود مشکلات زیادی را در هنگام استفاده از فناوری بلاکچین در سناریوهای مختلف به ارمغان می آورد.به عنوان مثال، بیت کوین از یک الگوریتم اجماع ناکارآمد(اثبات کار) استفاده کرد. به گره ها نیاز داشت تا با استفاده از انرژی محاسبات ریاضی را حل کنند.در ابتدا مشکلی نبود، اما به محض افزایش سختی شبکه، زمان و انرژی لازم برای حل آن معادلات ریاضی نیز افزایش می یافت.این ناکارآمدی برای هر سیستمی که نیاز به کارآیی دارد، مناسب نیست.

به عنوان مثال، بانک ها هر روز تراکنش های زیادی انجام می دهند. بنابراین، این نوع بلاکچین مناسب بانک  نیست. مشکلات دیگری در رابطه با نسل اول بلاکچین وجود داشت، از جمله مقیاس پذیری، عدم خودکار سازی و غیره.حال، بیایید نگاه دیگری به مسئله بیندازیم. همه، از جمله سازمان ها، نمی توانند از بلاکچین عمومی استفاده کنند.

چون آنها نمی توانند همه جنبه های تجارت خود را در معرض عموم قرار دهند. آنها اطلاعات مهمی دارند که باعث موفقیت در کسب و کارشان می شود. در صورت عمومی شدن، رقبایی نیز وجود دارند که ممکن است از آن استفاده می کنند.برای حل موارد بیان شده، بلاکچین خصوصی بوجود آمد. بلاک چین های خصوصی یک محیط کاملاً خصوصی را ارائه می دهند که در آن سازمان تصمیم می گیرد چه کسی در آن شرکت کند.به سازمان ها این  امکان را می دهد تا بدون نیاز به علنی کردن همه چیز، از ویژگی های بلاکچین استفاده کنند.

انواع مختلف فناوری بلاکچین

اکنون که درک خوبی از چرایی نیاز به انواع فناوری بلاکچین را به دست آورده ایم. اکنون وقت آن است که در مورد آنها اطلاعاتی کسب کنیم. در یک نگاه، چهار نوع مختلف بلاکچین وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • عمومی (Public)
  • خصوصی (Private )
  • ترکیبی (Hybrid)
  • مشارکتی  (Federated)

بلاکچین عمومی (Public Blockchain) :

بلاکچین عمومی، فناوری دفتر توزیع شده بدون مجوز(permission-less) است

هر کسی می تواند عضو شود و تراکنشی انجام دهد.هر همتا یک نسخه از دفترکل را دارد. که در صورت اتصال به اینترنت می تواند به آن دسترسی پیدا کند .و تراکنشها را به صورت غیرمتمرکز انجام دهد. تأیید تراکنش ها از طریق روشهای اجماعی مانند اثبات کار (PoW)، اثبات سهام (PoS) انجام می شود.

نمونه ای از بلاکچین های عمومی : بیت کوین،اتریوم،لایت کوین،نئو

مزایای بلاکچین عمومی:

  • هرکسی می تواند به بلاک چین عمومی بپیوندد.
  • اعتماد را در بین کل کاربران به ارمغان می آورد.
  • همه برای بهبود شبکه عمومی تلاش کنند چون انگیزه لازم را دارند.
  • بلاکچین عمومی برای کار به هیچ واسطه ای احتیاج ندارد.
  • چون داده ها در دسترس عموم قرار دارد پس شفافیت وجود دارد.

معایب بلاکچین عمومی

بلاکچین های عمومی از کمبود سرعت در تراکنش ها رنج می برند. ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد تا تراکنش انجام شود. به عنوان مثال، بیت کوین فقط می تواند هفت تراکنش در ثانیه را مدیریت کند در حالی که  تعداد  24000 تراکنش در ثانیه توسط VISA انجام می شود. علت اینه که حل مسایل ریاضی و سپس انجام تراکنش به زمان نیاز دارد.مشکل دیگر بلاک چین مقیاس پذیری است.

هرچه تعداد گره ها بیشتر شود، شبکه کندتر می شود.بیت کوین در حال کار بر روی سبک کردن  شبکه است که تراکنش ها را خارج از زنجیره بلوکی انجام می دهد تا شبکه اصلی بیت کوین سریعتر و مقیاس پذیرتر شود.آخرین عیب بلاکچین عمومی انتخاب روش اجماع است. به عنوان مثال بیت کوین از Proof-of-Work (PoW) استفاده می کند که انرژی زیادی را مصرف می کند. با این حال، با استفاده از الگوریتم های کارآمدتر مانند Proof-of-Stake (PoS)، این مسئله تا حدی حل شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com