کد: 139910104840115694

آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین - قسمت دوم

کد: 139910104840115694

https://bit.ly/35IqoY7

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله به اصطلاحاتی چون کیف پول‌های« سبک» یا (SPV)، کیف پول دیجیتال، کیف پول سخت افزاری و… می پردازیم

آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین- قسمت دوم (انتشارفوری)
آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین - قسمت دوم

همه صرافی‌ها هم خرید و هم فروش انجام می‌دهند. اینکه کدام صرافی را انتخاب می‌کنید بستگی به خود شما دارد، آیا شما سرمایه گذار کوچک، نهاد سرمایه گذاری یا معامله‌گر هستید؟

کیف پول‌های «سبک» یا (SPV)

امروزه این نوع کیف پول ها،  کاربردی ترین کیف پول ها،  هستند. این نوع کیف پول، دفتر کل را دانلود نمی‌کند، بلکه فقط گاهی به آن وصل می‌شود. در صورتی که اگر پروتکل اصلی بیتکوین را دانلود کنید، به دفتر کل هم دسترسی خواهید داشت.

الکتروم نمونه شناخته شده‌ای از کیف پول SPV بیتکوین است که برای ویندوز طراحی شده و در عین حال خدمات ذخیره آفلاین را هم ارائه می‌دهد. (Exodus)  می‌تواند با یک رابط کاربری پیشرفته چندین دارایی را ردیابی کند. در برخی کیف پول‌ها مانند (Jaxx Liberty) می‌توانید طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال نگه دارید و در برخی دیگر مانند (Copa) می‌توانید حساب مشترک داشته باشید.

قبل از دانلود هر برنامه، از قانونی بودن آن مطمئن شوید. برخی برنامه نویسان، برنامه‌ها را از وب سایت‌های رمزنگاری شده دیگر کپی برداری ودانلود رایگان آنها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پس احتمال هک شدن هم زیادتر می‌شود (یا به اصلاح استفاده از برنامه‌های کرک خطرناک است). کیف پول‌های تلفن همراه درست مثل برنامه‌های تلفن هوشمند در دسترس هستند. اگر بخواهید می‌توانید در فروشگاه ها خریدتان را با بیتکوین پرداخت کنید یا حتی درحین حرکت هم می‌توانید با کیف پولتان کار کنید.

تمام کیف پول‌های آنلاین و بیشتر نمونه‌های دسکتاپ ذکر شده در بالا نسخه موبایل هم دارند، در حالی که برنامه‌هایی مثل  Abra، Edge و Bread فقط برای تلفن همراه ساخته شده‌اند. به خاطر داشته باشید، از آنجایی که بسیاری از کیف پول‌های آنلاین، کلیدهای شما را روی خود گوشی ذخیره می‌کنند درصورت گم شدن تلفن، بیتکوین‌های شما هم از بین خواهند رفت. همیشه برای اطمینان، نسخه‌ای از کلیدها و عبارات رمزی خود را  در دستگاه دیگری هم داشته باشید.

کیف پول‌های سخت افزاری

دستگاه‌های کوچکی هستند که فقط برای انجام معاملات بیتکوین به وب متصل می‌شوند. از آنجایی که عموماً آفلاین هستند امن ترند و قابل هک نیستند. با این وجود اگر دزیده شوند بیتکوین‌هایتان هم با آنها دزدیده می‌شود.

پس همان طور که قبلاً گفتیم توصیه می‌شود از کلیدهای خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید. برخی از سرمایه گذاران بزرگ، کیف پول‌های سخت افزاری خود را در مکان‌های امنی مانند خزانه‌های بانکی نگه داری می‌کنند. کیف پول لجر نانو، تروزو Trezor، کیپ کی (keep key) و کول والت (cool wallet) نمونه‌های شناخته شده‌ای از، کیف پول‌های سخت افزاری هستند.

کیف پول‌های کاغذی

ساده‌ترین نوع کیف پول سخت افزاری هستند که مشخصات کلید خصوصی و کلید عمومی شما به همراه کد QR روی آنها نوشته شده است. اگرچه به راحتی گم می‌شوند؛ اما با توجه به اینکه به اینترنت وصل نمی‌شوند بسیار امن وایده آل برای ذخیره طولانی مدت یا هدیه می‌باشند (البته به شرط اینکه دور از آب و آتش نگهداری شوند).

به کمک سرویس‌هایی مانند(WalletGenerator) به راحتی می‌توانید آدرس جدیدی درست کرده و کیف پول کاغذیتان را چاپ کنید. هنگامی که می‌خواهید کیف پول کاغذی خود را شارژ کنید کافی است مقداری بیتکوین به آن آدرس ارسال کرده و سپس با خیال راحت آن را ذخیره کنید.

برای برداشت وجه و یا خرج کردن پول خود کافی است ارز مورد نظر کیف خود را از کیف پول کاغذی به کیف پول نرم افزاری خود منتقل کنید. این عملیات به اصطلاح (SweePing) نامیده می‌شود. هرکاری می‌کنید فقط مطمئن شوید که از همه چیز بک آپ گرفته‌اید. بهتر است جای نسخه پشتیبان را به یکی از نزدیکانتان بگویید.

این روزها تقریباً همان طور که بیتکوین می‌خرید می‌توانید آن را بفروشید. به استثنای دستگاه‌های خودپرداز بیتکوین که فقط برخی از آنها بیتکوین را نقدی مبادله می‌کنند. برنامه Coinatmradar شما را به سمت نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز بیتکوین راهنمایی می‌کند.

همه صرافی‌ها هم خرید و هم فروش انجام می‌دهند. اینکه کدام صرافی را انتخاب می‌کنید بستگی به خود شما دارد، آیا شما سرمایه گذار کوچک، نهاد سرمایه گذاری یا معامله‌گر هستید؟

خرده فروش‌ها می‌توانند در صرافی‌هایی مانند  Coinbase، Kraken، Bitstamp، Poloniex  و غیره، فعالیت کنند. هر صرافی رابط کاربری خودش را دارد، برخی از آنها خدمات مرتبطی مانند ذخیره سازی مطمئن (Secure storage)هم ارائه می‌دهند. در بعضی از صرافی‌ها کاربران برای انجام هر فعالیتی باید احراز هویت کنند در حالی که در برخی دیگر اگر معامله اندک باشد، این امر ضروری نیست.

در صورت تمایل می‌توانید بیتکوین خود را به جای پول نقد به رمز ارزهای دیگر تبدیل کنید. برخی صرافی‌ها مانند ShapeShift سرویس ویژه‌ای برای تبدیل ارزها به یکدیگر در اختیار کاربران قرار داده است. راهکار دیگر، فروش مستقیم است، به گونه‌ای که شما به عنوان فروشنده در پلتفرم هایی مانند:  LocalBitcoins BitQuick، Bittylicious و BitBargain  ثبت نام می‌کنید و افراد در صورت قبول قیمت پیشنهادی‌تان با شما تماس خواهند گرفت.

معاملات معمولاً بعد از اینکه خریدار وجه مورد نظر را به حساب بانکی شما واریز کرد یا از طریق پرداخت الکترونیکی، پول را برایتان فرستاد انجام می‌شود، سپس شما باید مقدار توافق شده بیتکوین را به آدرس خریدار ارسال کنید. همچنین به محض تنظیم کیف پول می‌توانید مستقیماً به دوستان و خانواده خود بیتکوین بفروشید. کافی است مقدار  بیتکوین مورد نظر را برای آنها بفرستید و آنها درمقابل با پول نقد یا الکترونیکی هزینه را پرداخت کنند. 

نکته: به طور کلی ملاقات باغریبه ها برای تبادل بیتکوین به صورت نقدی ایده خوبی نیست، مواظب باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com