کد: 139910124842815694

بلاکچین چیست؟

کد: 139910124842815694

https://bit.ly/2MOSLx5

، اصفهان , (اخبار رسمی): دراین مقاله به تعریف بلاک چین می پردازیم.

بلاکچین چیست؟
بلاکچین چیست؟

بلاکچین یک ساختار جدید داده برای ذخیره سازی ارائه می‌کند. به این صورت که داده‌ها در بلاک‌هایی ذخیره شده و به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند. بلاکچین در یک شبکه نظیر به نظیر کار می‌کند.

درخصوص تعریف بلاک چین (blockchain) اولین نکته ای که باید مد نظر داشت این است که در این زمینه باید دو رویکرد را درنظر بگیریم:

    بلاکچین به عنوان یک روش برای ذخیره داده‌ها. بلاکچین پروتکلی برای انتقال اطلاعات یا دارایی‌ها.
بلاک چین روشی برای ذخیره داده‌ها

در گذشته داده‌ها به صورت لیست یا فهرست در فایل ذخیره می‌شد؛ اما این روش معایبی داشت ازجمله مدیریت دشوار در جستجو و بازیابی اطلاعات. پس از آن ساختارهای جدول به وجود آمد که دیتابیس‌هایی که بر این اساس کار می‌کنند بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند داده‌ها را مدیریت می‌کند.

در حال حاضر هنوز هم از این ساختار داده استفاده می‌شود. اما معمولاً توسط یک نهاد مرکزی اداره می‌شوند، بانک و شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه شما همگی از پایگاه داده برای ذخیره داده‌های شما استفاده می‌کنند.

این نهادها تصمیم می‌گیرد چه کسی می‌تواند داده‌ها را به پایگاه داده اضافه کند و چه کسی می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند؛ اما همچنان قدرت تغییر یا حذف داده را دارد.

می‌توانید پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را ویرایش کنید. دوستان شما می‌توانند این اطلاعات را ببینند، اما اگر شما شرایط توافق نامه سایت را نقض کنید، آنها می‌توانند پست شما را حذف کنند.

بلاکچین یک ساختار جدید داده برای ذخیره سازی ارائه می‌کند. به این صورت که داده‌ها در بلاک‌هایی ذخیره شده و به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند. بلاکچین در یک شبکه نظیر به نظیر کار می‌کند.

در یک شبکه نظیر به نظیر، کاربران برای دسترسی به سرویس به سرور مرکزی متصل نمی‌شوند، بلکه به (Node) دیگر متصل می‌شوند. همه نودها خدمات را به یکدیگر ارائه می‌دهند. نودها بلاکچین را مدیریت می‌کنند. این نودها یکدیگر را نمی‌شناسند و به همدیگر اعتماد ندارند.

خوبی این روش در این است که آنها نیازی به این اعتماد ندارند. بسیاری از نودها یک نسخه از داده‌ها را نگه می‌دارند و هیچ یک از نودها قدرت تغییر یا سانسور داده‌ها را ندارد. نودها (یا گره‌ها از نظر فنی) به طور مداوم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا یکدیگر را در جریان رویدادهای جدید قرار دهند. بیشتر رویدادهای موجود در بلاکچین معمولاً تراکنش‌ها هستند.

حریم خصوصی در بلاک چین

هیچ نهاد متمرکز، مانند بانک، مسئول پذیرش و پردازش تراکنش‌های جدید نیست.

بلاک چین پروتکلی برای انتقال اطلاعات یا دارایی‌ها

پروتکل به معنی استانداردها و قوانین است. وقتی افراد زیادی می‌خواهند با هم همکاری کنند، همیشه مجموعه ای از استانداردها، لازم است. تا دقیقاً نحوه همکاری هر فرد مشخص شود. برای درک بهتر پروتکل، این مفهوم را در اینترنت و ایمیل بررسی می‌کنیم.

اینترنت پروتکلی برای انتقال اطلاعات دارد. پروتکل اینترنت (TCP / IP) استانداردهایی را برای نحوه تقسیم و انتقال داده‌ها از سرور به رایانه شما تعریف می‌کند.

نامه الکترونیکی یا ایمیل هم یک «پروتکل» برای انتقال نامه‌های شما دارد که باید دقیقا مشخص شود آدرس مقصد و قالب نامه چگونه باشد تا نامه بتواند به کشورهای مختلف بدون مشکل انتقال یابد.

در بلاکچین هم برای انتقال اطلاعات مثلا انتقال پول باید از استاندارد یا پروتکل خاصی استفاده شود. شبکه غیرمتمرکز پول شما را به گیرنده منتقل می‌کند. این پروتکل شما را ملزم می‌کند هزینه معامله کمی‌(مشابه تمبر) اضافه کرده، و اطلاعات لازم را به صورت استاندارد ارائه کنید. آدرس گیرنده، مبلغ انتقال و امضای شما.

خوشبختانه شما نیازی به دانستن این قوانین ندارید.کیف پول دریافت و ارسال معاملات را آسان می‌کند. آنها همچنین برای شما امضا ایجاد می‌کنند، بدون اینکه حتی متوجه شوید.

آدرس‌های موجود در بلاکچین با آدرس‌هایی که شما به آنها عادت کرده اید کمی‌متفاوت هستند. آنها به این شکل هستند znWPHuCGsgnJ5nsdu9AJdDcxDPWdrESoMNT امضاها نیز با آنچه می‌دانید متفاوت است.

اصطلاح blockchain از کجا آمده است؟

بلاکچین از دو کلمه زنجیر و بلوک تشکیل شده است. زنجیره بلوکی داده‌ها را در یک دفتر بزرگ به صورت پیوسته نگه نمی‌دارد. بلکه داده‌ها را به بلوک جدا می‌کند. سپس این بلوک‌ها مانند صفحات جداگانه کتاب به هم متصل می‌شوند. هر صفحه به صفحه قبلی خود اشاره دارد. بدین ترتیب اصطلاح بلاکچین به وجود آمد ماینرها دفتردار یک بلاکچین هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com