کد: 139911014871915694

وایت پیپر تتر چیست؟ (قسمت آخر)

کد: 139911014871915694

https://bit.ly/3sYDkmE

، اصفهان , (اخبار رسمی): تتر اولین رمزارز فیات مبتنی بر بیتکوین است. این رمزارز بر روی بلاکچین بسیار امن و تست شده بیتکوین توسعه یافته.

وایت پیپر تتر -قسمت آخر
وایت پیپر تتر چیست؟ (قسمت آخر)

تتر اولین رمزارز فیات مبتنی بر بیتکوین است. این رمزارز بر روی بلاکچین بسیار امن و  تست شده بیتکوین توسعه یافته. که دفتر کل آن در دسترس عموم میباشد. تترها کاملاً پشتیبانی شده هستند. عوامل موثر در بازار هیچ تاثیری روی قیمت و نقدینگی آنها نمیگذارد. اثبات ذخیره تتر ، فرآیندی قابل اطمینان و بسیار ساده است که مدام توسط متخصصین مربوطه مدیریت و کنترل می شود.

روابط بانکی و ساختار قانونی ما شرایط امنی را فراهم کرده تا بتوانیم حافظ دارایی کاربرانمان و همچنین ناشر تتر باشیم. تیم ما متشکل از کارآفرینانی باتجربه و معتبر از اکوسیستم بیتکوین است.ما در تلاشیم تا همکاری خود را  با مشاغل موجود در فضای رمزارز  آغاز کنیم. حرفه هایی مثل صرافی ها، تجارت، و از این قبیل مشاغل. هم اکنون با صرافی بیتفنیکس ، HolyTransaction ، کیف پول Omni , Poloniex, C­CEX, همکاری میکنیم. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

نقاط ضعف صرافی ها و کیف پول ها

در اینجا به برخی از نواقص صرافی ها ی مبتنی بر فناوری و کیف پول ها میپردازیم.در رویکرد Merkle  کاربران باید به صورت دستی گزارش هایی ارائه دهند که موجودی آنها (برگ کاربر) به درستی در قسمت محاسبات بستانکاری صرافی گنجانده شده است. (هش مرکل از مانده حساب کاربر از بانک اطلاعاتی صرافی). این راه حل در صورتی که تعداد مشخصی از کاربران تأیید کنند که حسابشان در درخت موجود است عملی است. ولی اگر حسابشان در این درخت موجود نباشد این مورد گزارش داده میشود. امکان دارد صاحب یک صرافی بتواند یک هش تقلبی از پایگاه داده بسازد، به گونه ای که داده های موجود را دستکاری و حجم بدهی کاربران را کمتر از آنچه هست اعلام کنند. در اینجا به اقدامات یک صرافی کلاهبردار اشاره خواهیم کرد:

اقدامات یک صرافی کلاهبردار

حساب های “Bitdust”: کاربری که اصلاً با حسابش کار نمیکند یا خیلی کم از آن استفاده میکند ، اصلا متوجه اشکالات پیش آمده نمیشود. پس احتمال اینکه تناقضات را گزارش بدهد بسیار کم است. در برخی موارد ، این سپرده های طولانی مدت می توانند درصد قابل توجهی از بدهی های صرافی را نشان دهند.حمله ” نهنگ های توطئه گر”: شواهد نشانگر این است که تریدرهای بیتکوین در صرافی های مختلف فعالیت میکنند .آنها به طور قابل ملاحظه ای در حال تغییر بازار هستند.  این تریدرها باید مقادیر قابل توجهی سرمایه در صرافی ها داشته باشند تا بتوانند سفارشاتشان را عملی کنند.بیشتر آنها صرافی های قابل اعتمادی را انتخاب میکنند تا در صورت بروز مشکلاتی مثل هک و نقدینگی، بتوانند اولین نفری باشند که پولشان را پس میگیرند. در این حالت ، صرافی و تریدر می توانند با هم تبانی کرده تا اول از همه مانده حساب نهنگ ها را از پایگاه داده حذف کنند.حمله کلید خصوصی اجاره ای: برای تصویب حسابرسی ، یک صرافی تبهکار می تواند کلیدهای خصوصی بیت کوینی که اصلاً متعلق به او نیست را اجاره کند. این امر به آنها کمک میکند تا بدون اعلام اینکهکسی متوجه شود که این دارایی ها قرضی است اعتبارشان را افزایش بدهند. حتی میتوانند برای این کار ارز فیات قرض بگیرند.حملات دیگری هم هست که در اینجا به آنها نمیپردازیم.

 اهمیت اطلاعات آماری: (گزارشات کامل)

حتی خارج از این 3 نوع حمله، داده ای که دستکاری شده باشد قابل تشخیص نیست. مگر اینکه مانده حسابها توسط تعداد مشخصی از کاربران چک شود. حتی اگر کاربران را تشویق به اینکار بکنیم ،احتمال اینکه همه آنها بتوانند مانده حساب هایشان را چک کنند در عمل صفر است.بنابراین ، حسابرسان برای اظهارنظر در مورد اعتبار پایگاه داده صرافی به ابزارهای آماری خاصی نیاز دارند.  اگر مشکلی برای صرافی پیش بیاید در حال حاضر برای کاربران هیچ راهی برای دریافت غرامت از طریق قانون وجود ندارد.برای مثال زمانی که صرافی Mt.Gox هک شد بسیاری از کاربران مانده حساب خود را ذخیره نکرده بودند.( مثلا هیچ پیام کوتاه یا پرینتی از حسابشان نداشتند) تا بتوانند ثابت کنند که ورودی و خروجی صرافی چقدر بوده است. تا زمانی که این صرافی ها سابقه یا پیشینه ای از آن درخت هش یا پایگاه داده اصلی را منتشر کنند،چنین کاربرانی کاملاً تحت فرمان آنها هستند. ساختار پیشنهادی که این محاسبات در آنجا قابل اجرا باشد، هنوز حاوی اشکالات کوچک اما مهمی است.

اعتماد به اطلاعات صرافی

پس از آنجایی که یک صرافی تبهکار میتواند وضعیت و مانده حساب کاربران را دستکاری کند، کاربر به هیچ عنوان نباید به داده هایی که در وبسایت آنها منتشر شده، اعتماد کند. بنابراین انتشار این داده ها بر روی یک کانال اطلاعاتی امن مثل بلاکچین بیتکوین ضروری است.برای ورود به یک سیستم حسابرسی خودکار ،حریم خصوصی یک مانع به حساب می آید. در حالی که فرآیند حفظ حریم خصوصی پیشرفت چشمگیری داشته اما هنوز هم راه حل ایده آلی ارائه نشده است. بعلاوه ، برای دستیابی به مقدار دقیق بدهی صرافی؛ که از طرف کاربر هم تأیید شده باشد ، کاربران باید مانده حساب را با آدرس صرافی و بیت کوین گزارش دهند .سریهای زمانی: هش درخت مرکل تصویری از پایگاه داده در یک زمان مشخص است. نبود چنین اطلاعاتی از پایگاه داده احتمال حملات را بالا میبرد. علاوه بر این سریهای زمانی یک کاربر، شامل اطلاعاتی است که اگر بخواهیم تکه تکه های گزارش یک کلاه برداری را کنار هم قرار بدهیم و به نتیجه ی درستی برسیم مورد نیاز خواهند بود.

شخص ثالث قابل اعتماد:  همه صرافی های فعلی برای انجام نوعی تأییدیه به تعدادی اشخاص قابل اعتماد متکی هستند. در صرافی coinbase این شخص آندریاس آنتاناپولسبود و در Kraken استفان توماس است. در مواردی که چاره ای جز اعتماد به این اشخاص نداریم ، صرافی باید با استفاده از برخی استانداردها و آیین ها این نقطه ضعف را جبران کند.

  محدودیت های سیستم های فیات

برخی از اشکالات و محدودیت های رایج سیستم های ارزهای فیات تثبیت شده عبارتند از:

  • این سیستم ها مبتنی بر نرم افزارهای متن بسته ای هستند. که در پایگاه های اطلاعاتی متمرکز و خصوصی اجرا میشوند.  اساساً تفاوتی با Paypal و دیگر نهادها /خرده فروشان بازار ندارند.
  • سیستم های غیرمتمرکزی هستند که بر روی بلاکچین altcoinها توسعه یافته اند. و به اندازه سایر زنجیره های بلوکی مانند بیت کوین تحت آزمایش استرس ، توسعه یا بررسی قرار نگرفته اند.
  • فرآیندهای تثبیت شده ای هستند که متکی به دارایی های متا ، تئوری های کارآمد بازار یا وثیقه گذاری میباشند. و از قابلیت هایی مثل نقدینگی ، انتقال ، امنیت و سایر موارد برخوردارند.
  • عدم شفافیت و حسابرسی برای مسئولین(درست مثل پایگاه های داده متن بسته و متمرکز).
  • اتکا به سیستم های بانکی قدیمی و اشخاص ثالث قابل اعتماد به عنوان یک مکانیزم ارسال(صاحبان حساب بانکی) برای ذخیره دارایی ها.

نمونه هایی از خطرات بازار

در روش وثیقه گذاری ، ریسک بسیاری وجود دارد .چرا که قیمت دارایی که به عنوان وثیقه استفاده می شود می تواند در جهت معکوس قیمت دارایی تثبیت شده حرکت کند. این امر باعث می شود ارزش وثیقه از ارزش کل دارایی صادر شده کمتر شود. و سیستم را ورشکست کند. متصدی باید قبل از اینکه این اتفاق بیفتد وضعیت را ببندد. یعنی به محض اینکه قیمت وثیقه به قیمت دارایی ثابت میرسد، وثیقه نقد (یعنی در بازار آزاد به فروش میرسد) و وضعیت بسته می شود.

این رویکردی است که در بیشتر بازارهای پولی در سراسر سیستم های بانکی و مالی قدیمی استفاده میشود. با این حال ، همانطور که در بحران مالی جهانی دیدیم ، ممکن است شرایطی پیش بیاید که تسریع در چنین رویدادهایی باعث “بحران نقدینگی” شود. و وثیقه نتواند سریعاً نقد شود. تا بتواند تعهدات تجاری را برآورده کند . پس نتیجه چیزی جز ضرر نخواهد بود.به علاوه،این رویکرد کلی از محدودیت های قیمت گذاری و نقدینگی رنج می برد . چرا که در وهله اول باید تعداد کافی از کاربران ارسال کننده وثیقه برای ایجاد دارایی های ثابت وجود داشته باشند.

رویکرد مشتقات

در رویکرد مشتقات ، قیمت یک دارایی با ورود به یکی از استراتژی های مبادله ،  گزینه های پوشیده و برهنه ،   فیوچرزهای مختلف تثبیت میشود. هرکدام از این استراتژی ها نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند. که توضیح این مسائل در این بحث نمیگنجد. به طور خلاصه، هرکدام از این فرآیند های تثبیت درست مثل روش وثیقه گذاری که در بالا به آن اشاره کردیم، خطرات خودش را دارد.لازم به ذکر است که این دو روش از یکدیگر جدا نیستند. و غالباً در یک معامله خاص در مؤسسات مالی ، هجینگ یا مدیریت ریسک هر دو باهم استفاده میشوند.در آخر ، از نظر ما استفاده ترکیبی از این رویکردها احتمال خطر را کاهش میدهد. والبته امنتر است. با این حال ، در این برهه از زمان ، این روشی نیست که فکر کنیم برای اطمینان از نقدینگی و ثبات قیمت می توان در پیش گرفت. بعلاوه ، ما معتقدیم همیشه باید یک رویکرد مبتنی بر ذخیره وجود داشته باشد. تا با رشد کل صنعت،  رویکردهای دیگر را تکمیل نماید.

معرفی شرکت تتر

تتر یک شرکت با مسئولیت محدود است که مطابق با آیین شرکت های هنگ کنگی تأسیس شده. این شرکت کاملاً متعلق به Tether Holdings Limited ، یک شرکت تجاری BVI است. که براساس قانون شرکت های تجاری BVI  ایجاد شده است.تتر به عنوان یک مؤسسه ارائه دهنده خدمات پولی، در شبکه اجرای جرایم مالی  ایالات متحده (شماره ثبت MSB 31000058542968) ثبت شده است. این مجموعه به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران آمریکاییش در حال همکاری با یک مؤسسه مالی در ایالات متحده میباشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com