اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911044878015899

انواع کلاژن و روش های کلینیکی کلاژن سازی پوست

کد: 139911044878015899

https://bit.ly/3uCw7Zp

، (اخبار رسمی): کلاژن یکی از اصلی ترین پروتئین های ساختاری بدن موجودات زنده است.این پروتئین ساختار اصلی بافت همبند را در بدن موجودات زنده تشکیل می دهد.

کلاژن
کلاژن

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از اصلی ترین پروتئین های ساختاری بدن موجودات زنده است.این پروتئین ساختار اصلی بافت همبند را در بدن موجودات زنده تشکیل می دهد. 25 الی 35 درصد از کل پروتئین بدن به شکل پروتئین کلاژن است. این پروتئین عمدتا در بافت های فیبری مانند تاندون، رباط و پوست دیده می شود. این پروتئین در ساختار پوست نقش مهمی را ایفا می کند. Collagen یک واژه یونانی است که به معنی تولید کننده چسب است. این پروتئین به عنوان یک چسب طبیعی در بافت های مختلف از جمله پوست ایفای نقش می کند.

انواع کلاژن

قرار گرفتن اسیدهای آمینه در کنار یکدیگر پلی پپتید ها را می سازد. پلی پپتیدها مارپیچ های کلاژن را تولید می کنند. چندین مارپیچ کلاژن، رشته های کلاژنی تشکیل می دهند. قابلیت کشسانی رشته های کلاژن در اثر حضور مارپیچ کلاژن به وجود می آید. نحوه قرار گیری این مارپیچ ها، نوع کلاژن را تعیین می کند. تاکنون 13 نوع پروتئین کلاژن در انسان شناسایی شده اند. در این میان 5 نوع از این پروتئین ها وظایف مهمی را در بدن انسان بر عهده دارند.

روش های کلینیکی کلاژن سازی پوست

یکی دیگر از روش های تولید کلاژن در پوست استفاده از روش های کلینیکی و دستگاه های خاص می باشد. این روش به دلیل تاثیرگذاری بالایی که دارد یکی از محبوب ترین روش های مورد استفاده در جوانسازی پوست است. جهت انجام این عمل از دستگاه های مختلفی از جمله کربوکسی تراپی، میکرونیدلینگ، مزوتراپی و … استفاده می شود. مکانیسم عمل در تمامی این روش ها تحریک لایه های مختلف پوست به کلاژن سازی است. هر یک از این دستگاه ها بر حسب نوع و شرایط پوست فرد متقاضی مورد استفاده قرار می گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی