کد: 139911054880615694

خطراتی که شبکه بیتکوین را تهدید می‌کند (قسمت دوم)

کد: 139911054880615694

https://bit.ly/3anAgb7

، اصفهان , (اخبار رسمی): در ادامه مقاله قبلی درباب حملات احتمالی به شبکه بیت کوین، در این مقاله به بررسی چندین حمله دیگر می‌پردازیم.

خطراتی که شبکه بیتکوین را تهدید میکند(قسمت دوم)
خطراتی که شبکه بیتکوین را تهدید می‌کند (قسمت دوم)

انتشار تراکنش جعلی در شبکه

هر تراکنش پس از ایجاد به شبکه انتقال داده می شود. مهاجم به منظور سرقت بیت کوین ها میتواند یک تراکنش جعلی را به شبکه ارسال کند. حال اگر مهاجم بتواند شبکه را متقاعد سازد که این تراکنش قانونی است موفق میشود بیت کوین های موجود را از حساب قربانی این حمله به حساب خود منتقل کند.

قابلیت های امنیتی

شبکه بیت کوین هر تراکنشی که به صورت دیجیتالی توسط مالک اصلی بیتکوین امضا نشده باشد را رد خواهد کرد.

اگر هر گونه عیب و نقصی در مکانیزم امضای دیجیتالی دیده شود، شبکه بیت کوین آن تراکنش را نامعتبر میخواند. این مسئله خیلی هم ایده آل نیست چرا که ممکن است تعدادی از تراکنش های قانونی هم پذیرفته نشوند. اما از آنجایی که اشتیاق مهاجمان را به سرقت کم میکند و باعث میشود کمتر به سمت این حمله بروند ، طرفدار دارد.

امضاهای دیجیتالی اساس و پایه حفظ امنیت در سیستم های رایانه ای هستند و تا به حال در بسیاری از اپلیکیشن ها از جمله بیت کوین ثابت کرده اند که بسیار کارآمد هستند.

حملات گذشته

  • تا به حال هیچ حمله ای به این صورت انجام نشده است.
  • بعید است نقصی دیده شود که به مهاجم اجازه جعل امضای دیجیتالی را بدهد.
  •  مهاجم می تواند با ارسال تعداد زیادی تراکنش برای خودش،شبکه را مسدود کند.

از آنجایی که هر فرد قادر است تراکنشی را به شبکه بیت کوین ارسال کند، مهاجم میتواند تراکنش هایی را ایجاد کند که طی آنها مبالغی برای خودش ارسال نماید.شبکه بیت کوین قادر نیست تراکنش های قانونی را از آن دسته تراکنش هایی که به قصد مسدود کردن شبکه ایجاد شده اند از هم تشخیص دهد. اگر این شبکه از پردازش قانونی تراکنش ها ناتوان است پس مناسب تبدیل شدن به پول نیست.

قابلیت های امنیتی

تراکنش های بیت کوین به ترتیب کارمزدهای مرتبط با معامله پردازش می شوند.این مسئله مسدود کردن شبکه را با تراکنش های بیهوده را بسیار پرهزینه میکند.

لایه دوم و شبکه های زنجیره ای جانبی اجازه میدهد تراکنش های بیت کوین ادغام شوند. این امر تقاضا برای فضای معاملات را کاهش می دهد و باعث می شود فضای بیشتری برای انجام معاملات غیر قانونی و بیهوده فراهم شود.

همچنین این ادغام باعث افزایش مبالغ کارمزدهای پرداختی به تراکنش های قانونی میشود. چرا که هر تراکنش در واقع نشان دهنده دسته ای از تراکنش هاست.پس این حمله هم گرانتر تمام میشود. چون پیشبرد تراکنش های بیهوده نسبت به تراکنش های قانونی با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد.

بیت کوین تعداد تراکنش های قابل پردازش را با استفاده از محدودیت “اندازه بلوک” محدود می کند. پس این امر نشان میدهد که مسدود کردن شبکه به رقابت برای فضا نیاز دارد.که این رقابت از طریق مبالغ کارمزدها انجام میشود.

حملات گذشته

  • حملات اسپم بیت کوین در سال 2015-2017
  • https://bravenewcoin.com/news/bitcoin-spam-attack-stressed-network-for-at-least-18-months-claims-software-developer/
  • نگرانی سرمایه گذاران بیتکوین مانع از تبدیل شدن آن به پول میشود.
  • https://steemit.com/cryptocurrency/@superfreek/btc-spam-attack-200-000-unconfirmed-transactions-halts-bitcoin
  • حمله اسپم بیت کوین به عنوان حمایت حمله 5.3. استفاده میشود.
  • https://bitcoinmagazine.com/articles/curious-case-bitcoins-moby-dick-spam-and-miners-confirmed-it/

اگرچه این حمله در در طول ماه های گذشته به دفعاتی انجام شده اما فقط باعث تأخیر در تراکنش ها و افزایش کارمزدها شده است. این مسئله خیلی باعث کند شدن پذیرش نشده است. این امر تا حد زیادی در درجه اول به این خاطر است که هنوز زود است که بیت کوین به پول تبدیل شود. چون هنوز در مرحله ذخیره ارزش است. به این معنا که بدون اینکه از ارزشش کاسته شود می تواند ذخیره ، بازیابی و یا معامله شود. دوماً  به این خاطر است که سرمایه گذاران از قابلیت های جدیدی باخبرند که همه این ها این حمله را نشدنی می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com