کد: 139911054882215694

ذخیره‌سازی در بلاکچین چگونه انجام می‌شود؟

کد: 139911054882215694

https://bit.ly/2NXG2Zv

، اصفهان , (اخبار رسمی): دراین مقاله با نحوه ذخیره‌سازی در بلاکچین آشنا می شویم.

ذخیره سازی در بلاکچین
ذخیره‌سازی در بلاکچین چگونه انجام می‌شود؟

ذخیره سازی در بلاکچین چگونه انجام می شود؟ داده ها می توانند مستقیماً در زنجیره بلوکی ذخیره شوند. اما ، بلاکچین برای ذخیره سازی مقادیر زیادی داده نمی تواند از این روش استفاده کند. با این روش می توان تراکنش های ساده و برخی داده های دلخواه را ذخیره کرد . اما برای ذخیره تصاویر یا داده های بزرگ مناسب نیست. همانطور که در پایگاه داده های سنتی هم استفاده از این روش مناسب نیست.

نحوه ذخیره سازی بلاکچین چگونه است؟

بلاکچین مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) است که به عنوان یک پایگاه داده غیرمتمرکز از اطلاعات مربوط به تراکنش ها بین چند طرف عمل می کند.

تراکنش ها به ترتیب زمانی DLT را پر می کنند. آنها به عنوان یک سری بلاک دردفتر ذخیره می شوند ، به صورتی که هر بلاک به موارد قبلی اشاره دارد و یک زنجیره بهم پیوسته را تشکیل می دهد.

فناوری Blockchain دفترکل را در چندین گره توزیع می کند. هر گره کپی کاملی از داده ها را نگهداری می کند . همه شرکت کنندگان در بلاکچین می توانند دفتر را ببینند و تأیید کنند. بنابراین نیازی به هیچ مرجع مرکزی یا سرویس تأیید نیست.

یک سیستم ذخیره سازی مبتنی بر بلاکچین با ایجاد shard یاsegment های داده،رمزنگاری shard ها ، ایجاد یک هش منحصر به فرد برای هر shard و ایجاد کپی های اضافی از هر shard ، داده ها را برای ذخیره سازی آماده می کند. سپس shard های تکثیر شده، در گره های بلاکچین توزیع می شوند. تراکنشها در دفتر بلاکچین ثبت می شوند و سیستم ، تراکنش های بین گره های بلاکچین را تأیید می کند.

اجاره ذخیره سازی سرویس های بلاکچین

لیزینگ یا اجاره فضای ذخیره سازی از طریق شبکه ذخیره سازی مبتنی بر بلاکچین مزایای زیادی دارد. فضای ذخیره سازی توزیع شده از طریق سرویس بلاکچین ارزان تر از فضای ذخیره سازی داخلی یامبتنی بر ابر (cloud)است. شرکتهایی که از بلاکچین برای ذخیره سازی استفاده می کنند نیازی به خرید و نگهداری تجهیزات یا نرم افزار ندارند. همچنین ممکن است لازم نباشد به اندازه منابع ذخیره سازی سنتی ، منابع زیرساخت برای ذخیره سازی را داشته باشند.

ذخیره سازی داده های Blockchain شفافیت بیشتری نسبت به یک سرویس ابری سنتی ارائه می دهد. با توزیع داده ها در چندین گره ، بلاکچین می تواند سطح بالاتری از قابلیت دسترسی و تحمل خطا را فراهم کند.

همچنین تصور می شود که ذخیره سازی بلاکچین از ذخیره سازی متمرکز ایمن تر است زیرا داده ها در بسیاری از نقاط داده پخش می شوند. فضای ذخیره سازی توزیع شده کمتر تحت تأثیر بدافزارهای تهاجمی قرار می گیرد.

مشکلات احتمالی ذخیره سازی بلاکچین چیست؟

برای ذخیره سازی موثر بلاکچین ،کاربران باید دید کافی از فضای ذخیره سازی داشته ومطمئن باشند که چندین همتا از نظر فیزیکی و منطقی وجود دارند تا در دسترس بودن و قابلیت اطمینان بالا را تضمین کنند.

به عنوان مثال ، اگر تمام نودهای یک شبکه در یک محدوده باشنددر صورت بروز مشکل در آن محدوده ، سیستم می تواند آسیب پذیر باشد.

ترافیک عملیاتی بر شبکه وقتیکه سازمانها،داده های مختلف را از گره های مختلف بازیابی می کنند ، می تواند یک مشکل باشد .

امنیت داده ها یکی دیگر از مواردی است که در هنگام جستجوی مهاجمان و یافتن راه های جدید برای  بهره برداری از این فناوری ممکن است مسائل به وجود آید.

نقاط مشترک بین ذخیره سازی ابر و بلاکچین

این دو فناوری بر اساس مفاهیم یکسانی ساخته شده اند و مزایای مشابهی را به همراه دارند.

ارائه دهندگان ابر عمومی(Public cloud) از محاسبات توزیع شده ای استفاده می کنند که از ملزومات اصلی شبکه بلاکچین است. آنها همچنین مزایایی مانند مقیاس پذیری و دسترسی محاسباتی بر اساس تقاضا را دارند که از مزایای بلاکچین هستند.

انتقال بلاکچین به فضای ابر عمومی می تواند در مقایسه با محیط خصوصی، کارایی و انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کند.

استفاده از جدول هش توزیع شده(Distributed Hash Tables )

یک گزینه بهتر برای ذخیره داده ها ، استفاده از جداول هش توزیع شده(DHT) است.

DHTها ابتدا در نرم افزارهای  اشتراک گذاری فایل های p2p مثل BitTorrent ، Napster ، Kazaa و Gnutella مورد استفاده قرار گرفتند.

BitTorrent مقیاس پذیرترین و سریعترین شبکه است،اما مشکل BitTorrent و شبکه های دیگر این است که هیچ انگیزه ای به کاربران برای نگه داشتن فایلها به طور نامحدود نمی دهد.

کاربران معمولاً فایلها را به طور دائمی نگه نمی دارند . اگر گره هایی که حاوی داده های مورد نیاز برای شبکه هستند از شبکه خارج شوند ، راهی برای بازیابی آن وجود ندارد.

مگر اینکه دوباره گره های مورد نیاز به شبکه بپیوندند تا فایل ها بار دیگر در دسترس قرار گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com