کد: 139912014922815694

الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC) چیست؟

کد: 139912014922815694

https://bit.ly/2OZ7h6B

، اصفهان , (اخبار رسمی): اثبات ظرفیت (PoC)، الگوریتم اجماعی است که در بلاکچین استفاده می‌شود و به دستگاه های استخراج در شبکه امکان می‌دهد تا از فضای موجود هارددیسک خود برای تصمیم گیری در مورد استخراج و تأیید تراکنش ها استفاده کنند.مزیت اصلی سیستم PoC کارایی آن در مقایسه با سیستم های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) است.

الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC) چیست؟
الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC) چیست؟

اثبات ظرفیت چیست؟

Proof-of-Capacity الگوریتم اجماعی است که در آن ماینرها برای شرکت در تأیید تراکنش ها ، هارد دیسک های خود را “برنامه ریزی” می کنند. به عبارت دیگر ، ماینرها قبل از شروع استخراج ، راه حل های پازل استخراج را محاسبه و ذخیره می کنند. برخی از راه حلها وجود دارد که سریعتر از راه حلهای دیگر بدست خواهد آمد و اینها راه حلهایی هستند که در دور اجماع انتخاب می شوند. به این ماینرها بلاک اعطا می شود و از این رو سکه های قابل استفاده به آنها تعلق می گیرد. این راه حل ها باید از قبل محاسبه شوند زیرا حل آنها در زمان واقعی بسیار پیچیده است. علاوه بر این ، زمان بلوک واقعاً کوتاه است. به همین دلیل است که راه حل های الگوریتم هش باید قبل از آن ذخیره شوند.

راهی که یک ماینر قادر است شانس خود را برای برنده شدن در پاداش بلوک افزایش دهد ، این است که مطمئن شود بیشترین راه حل ذخیره شده بر روی هارد دیسک های خود را دارد.

اثبات ظرفیت به عنوان یکی از راه حل های جایگزین برای مسئله مصرف زیاد انرژی در سیستم های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) است.

POC چگونه کار می کند؟

PoC به جای تغییر مکرر اعداد در هدر بلوک و هش کردن  مانند سیستم PoW ، با ذخیره لیستی از راه حل های ممکن در هارد دیسک دستگاه استخراج قبل از شروع فرایند استخراج کار می کند.

هرچه هارد دیسک بزرگتر باشد ، راه حل احتمالی بیشتری را می توان در هارد ذخیره کرد .از این رو ماینر شانس بیشتری برای مطابقت با مقدار هش مورد نیاز از لیست خود دارد . در نتیجه شانس بیشتری برای کسب پاداش استخراج وجود دارد.

مراحل

پروتکل اثبات ظرفیت شامل یک فرایند دو مرحله ای است . شامل ساختن فایل بر روی دیسک(Plotting) و استخراج (mining) است.

ساختن فایل بر روی دیسک(Plotting)

ابتدا لیستی از تمام مقادیر ممکن نانس از طریق هش مکرر داده ها ، ایجاد می شود. هر نانس شامل 8192 مقدار هش است که از 0 تا 8191 شماره گذاری شده اند. مقادیر هش به صورت دوتایی در فضایی به نام scoop قرار می گیرند.

استخراج (mining)

مرحله دوم شامل  استخراج  است. که در طی آن ماینر یک عدد اسکوپ را محاسبه می کند. به عنوان مثال ، اگر یک ماینر فرایند استخراج را شروع کند واسکوپ شماره 38 تولید کند ، ماینر سپس به شماره 38 از nonce 1 می رود و از داده های آن استفاده می کند تا مقداری به نام Deadline را محاسبه کند.

سپس این عملیات  برای همه نانس‌های موجود در هارد دیسک، تکرار می شود.

Deadlineچیست؟

مدت زمانی که از تایید آخرین بلاک توسط ماینر باید بگذرد تا بتواند دوباره بلاکی را استخراج کند.

اثبات ظرفیت غیرمتمرکزتر است زیرا همه هارد دیسک دارند. حتی می توانید از هارد دیسک تلفن Android خود استفاده کنید.

مزایا

  • PoC می تواند از هارد دیسک های معمولی از جمله سیستم های مبتنی بر Android استفاده کند.
  • دیگر نیازی به سخت افزار اختصاصی یا ارتقا مداوم هارددیسک ها نیست.
  • بعد از استخراج می توانید داده ها را از بین ببرید و فضا را آزاد کنید.
  • استفاده از درایوهای سخت 30 برابر کارآمدتر از استخراج مبتنی بر ASIC است.

معایب

  • اثبات ظرفیت یک فناوری نسبتاً جدید است و در دنیای واقعی به درستی آزمایش و به چالش کشیده نشده است.
  • اگر این نوع استخراج رایج شود ، احتمال بهره برداری توسط هکرها وجود دارد. در حال حاضر ، بدافزارهای استخراج به طور گسترده ای در بسیاری از رایانه ها در سراسر جهان گسترش یافته است.
  • موارد استفاده و کاربرد
  • زنجیره های بلوکی که با اثبات ظرفیت کار می کنند شامل Storj ، Burst ، Chia و SpaceMint هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com