کد: 139912024924215694

اثبات تحویل در بلاکچین (PoD)

کد: 139912024924215694

https://bit.ly/3uoONfS

، اصفهان , (اخبار رسمی): اثبات تحویل در یک شبکه بدون اعتماد

اثبات تحویل در بلاکچین (PoD)
اثبات تحویل در بلاکچین (PoD)

امروزه نیاز مبرم به اثبات تحویل (PoD) در زمینه رسانه ها و محتوای دیجیتال، به ویژه  روش های پرداخت الکترونیک، وجود دارد.

با سهولت و پیشرفت ارتباطات، هر کسی می تواند یک خالق باشد. ایجاد موسیقی، فیلم، وبلاگ، کتاب الکترونیکی، عکس و مقاله فقط به متخصصان این حوزه محدود نمی شود. در نتیجه، اکنون مکان های در حال ظهور بازار دیجیتال یافت می شود که در نقش واسط،محصولات دیجیتالی را به علاقه مندان این حوزه ها توسط سایر ارائه دهندگان دیجیتال تحویل می دهند. طبق آمار، درآمد ایالات متحده فقط از رسانه های دیجیتال 43.2 میلیارد دلار است. به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا، بازار دیجیتال فضایی را برای ارتباط ارائه دهندگان و مصرف کنندگان فراهم می کنند.

با این حال، داشتن اثبات تحویل (PoD) برای محتوای دیجیتال جهت اطمینان از اینکه رسانه با موفقیت به مشتری خود رسیده است، بسیار مهم است. PoD همچنین به هر دو طرف درگیر اطمینان می دهد که محتوای دیجیتال دستکاری نمی شود و طبق درخواست تحویل داده می شود. این امر به حفظ حقوق هر دو طرف احترام می گذارد و اعتماد را برای هرگونه رویداد در آینده ایجاد می کند.

اثبات تحویل در سیستم های متمرکز

سیستم های PoD فعلی عمدتا متمرکز هستند و به ویژه برای پرداخت به شخص ثالث معتمد (TTP) وابسته هستند. چنین سیستم های PoD موجود اغلب فاقد امنیت و شفافیت هستند و از اعتبار بالایی برخوردار نیستند، زیرا TTP می تواند در معرض خرابی، دستکاری، فساد، و هک قرار گیرد.

در حال حاضر واسط های مختلفی در بازار دیجیتال وجود دارد که فضایی را برای ارتباط سازنده محتوای دیجیتال و همچنین مصرف کنندگان فراهم می کند. اگرچه چنین سیستم هایی امکان ارتباط را فراهم می کنند اما بخش عمده ای از فروش را به خود اختصاص می دهند. از این رو، خالق با سود بسیار ناچیز روبرو می شود. خدمات دیجیتالی دیگری نیز وجود دارند که از نظر مارک تجاری و سهم درآمد انعطاف پذیرتر هستند اما مسئله اصلی در همه راه حل های فعلی متمرکز بودن آنهاست.

سیستم متمرکز از یک طرف با مساله تحمل پذیری در برابر خرابی رو به رو است. از طرف دیگر، این واسط ها فاقد شفافیت هستند.. علاوه بر این، چنین سیستم هایی برای پرداخت به شخص ثالث مورد اعتماد (TTP) نیاز دارند.

اثبات تحویل در بلاکچین

بلاکچین برای ایجاد یک راه حل غیرمتمرکز استفاده می شود. با استفاده از ویژگی هایی مثل تغییرناپذیری بلاکچین ، پاسخگویی و حسابرسی به راحتی حاصل می شود.

سازوکار اثبات تحویل (PoD) ستون اصلی یک بلاکچین است: دفتر توزیع شده ای که به صورت عمومی شفاف و قابل تأیید است. هنگامی که فرستنده داده های درخواستی را به گیرنده تحویل می دهد، گیرنده با صدور سابقه معامله در مورد تحویل در بلاک چین، به فرستنده پاداش می دهد. به عبارت دیگر، سابقه معامله برای مبادله بین فرستنده و گیرنده نشان می دهد که تحویل از فرستنده به گیرنده انجام شده است.

از طرف دیگر، یک سیستم PoD بهبود یافته غیرمتمرکز با استفاده از Blockchain امکان پذیر است. این  فناوری نه تنها در امور مالی  بلکه در مراقبت های بهداشتی، سیستم تشخیص نفوذ، صنایع غذایی  و مدیریت زنجیره تامین به راه حل های مختلف کمک کرده است. این فناوری ویژگی های امنیتی مثل شفافیت، قابلیت ردیابی و قابلیت کنترل را فراهم می کند.

همه بازارهای دیجیتالی فعلی مبتنی بر بلاک چین فاقد هرگونه تکنیک یا الگوریتم PoD هستند. هدف اصلی آنها فراهم کردن بستری برای ایجادکنندگان رسانه های دیجیتال است.جهت برقراری ارتباط و فروش اقلام خود بدون به خطر انداختن سهم یا درآمد آنها است. راه حل های یافت شده بسیار محدود هستند و راه حل کاملی برای انواع رسانه های دیجیتال ارائه نمی دهند.

آیا راه حل قطعی وجود دارد؟

برخی از راه حل های مبتنی بر بلاکچین وجود دارند.اما هنوز هیچ کدام راه حل کلی و اثبات شده برای استفاده از اثبات تحویل ارائه نداده اند:

WEMARK یک راه حل برای نگه داری و فروش عکسهای هنری است. جایی که عکاسان می توانند حقوق خود را حفظ کرده، و کارهای خود را برای فروش منتشر کنند. مشتریان علاقه مند می توانند عکس ها را بخرند و با استفاده از Wemark Tokens (WMK) هزینه پرداخت کنند. این راه حل مبتنی بر بلاکچین حقوق محتواسازان را محفوظ می دارد. با این حال، هیچ طرح PoD را پیشنهاد نمی کند. علاوه بر این، روش ارائه شده فقط به عکس ها محدود می شود. و هر دو محتواسازان و همچنین مشتریان باید به یک پلت فرم Wemarkas اعتماد کنند.

AXEL یکی دیگر از سیستم های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. که از تنوع بیشتری برخوردار است و همچنین قادر به پخش فیلم ها و سایر پرونده های رسانه ای است. علی رغم وجود سیستمی که به خالق محتوا و مخاطبان آزادی می بخشد، هیچ سیستم PoD ندارد.

All Public Art (APA) یکی دیگر از سیستم های دیجیتال بلاک چین برای هنر است. هدف این استارتاپ برقراری ارتباط هنرمندان با هم و کاهش هزینه های واسطه است. این روش مخصوص هنرمندان و کارهای هنری آنها است. دامنه رسانه های دیجیتال APA کاملاً محدود است و عمدتاً هدف آن حفظ مالکیت آثار هنری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com